شناسهٔ خبر: 22552824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

رژیم فاسد آل سعود در آستانه سقوط قرار دارد

امام جمعه ایلام گفت: لبنان با وجود دبیر کل حزب‌الله قهرمان در جنگ با رژیم اسرائیل پیروز است و دچار هیچ بحرانی نخواهد شد و مدیریت انقلابی سید حسن نصرالله، شکست‌های سنگینی را برای آل سعود و رژیم اسرائیل رقم خواهد زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: رژیم فاسد، نامشروع و جعلی آل سعود به خاطر کشتار عظیم و وحشیانه در یمن، لبنان، سوریه و عراق، کارنامه سیاه و تاریکی دارد.

وی افزود: این رژیم باید از سوی یک دادگاه صالحه مورد محاکمه و مجازات شدید قرار گیرد زیرا که مقامات سعودی اقداماتی را ترتیب داده‌اند که ناامنی و جنگ داخلی، تحریک قومیت‌ها و فرقه‌های مذهبی و قومی را در عراق، لبنان، سوریه و یمن با هزینه میلیاردها دلار توسط گروهک‌های تکفیری راه بیاندازند.

امام‌جمعه ایلام خاطر نشان کرد: رژیم آل سعود در اثر شکست‌های سنگین و ناکامی در منطقه و عدم تحقق اهداف شوم خود، دچار بحران سیاسی در داخل شده است و برای رهایی از بحران خودساخته، پروژه سخیف فرافکنی و متهم کردن ایران را کلید زده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه رژیم آل سعود درصدد این است که جامعه جهانی و سازمان‌های سیاسی و امنیتی جهان علیه را ایران بسیج کند، گفت: سعودی ها به‌زعم باطل خویش اجماع جهانی را علیه جمهوری اسلامی را ایجاد کند و بحران داخلی که جنگ تخت و تاج بوده و آنهم شروع یک پایان است.

این مدرس حوزه بیان داشت: رژیم پوسیده هشتادساله آل سعود با متهم کردن ایران و حزب‌الله می‌خواهد برای مدت کوتاهی به حاکمیت متزلزل و در آستانه سقوط خود ادامه دهد.

 وی با بیان اینکه مقامات سعودی به دنبال به راه انداختن شورش داخلی در همه کشورهای اسلامی هستند، ادامه داد: به‌طورقطع رژیم سعودی با وادار کردن سعد حریری به استعفای اجباری، درصدد به راه انداختن شورش، تظاهرات و زد و خورد در داخل پایتخت لبنان است تا افکار عمومی جهان، علیه حزب‌الله شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: البته اقدامات عربستان درنهایت به نفع ایران و حزب‌الله لبنان تمام شد و طرح عربستان در همان مرحله اول با شکست مواجه شد.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به اینکه اقدام عربستان سبب شد تا در داخل لبنان، غیرت ملی برانگیخته شود، یادآور شد:  یک اجماع در بین همه جریان‌های سیاسی، حتی حزب سعد حریری در برابر اقدام رژیم سعودی نسبت به گروگان‌گیری نخست‌وزیر لبنان شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: البته لبنان باوجود دبیر کل حزب‌الله قهرمان در جنگ با رژیم اسرائیل پیروز است و دچار هیچ بحرانی نخواهد شد و مدیریت انقلابی سید حسن نصرالله، شکست‌های سنگینی برای آل سعود و رژیم اسرائیل رقم خواهد زد.

این مدرس حوزه ابراز کرد: استقامت و پایداری شرط پیروزی در مصاف با دشمنان کینه‌توز به‌ویژه رژیم آمریکاست و رمز پیروزی همه پیامبران استقامت آن‌ها بوده است قرآن کریم درجاهای متعدد استقامت را به‌کاربرده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به اینکه تجاوز رژیم فاسد آل سعود به یمن با چراغ سبز کشورهای غربی ازجمله آمریکا، انگلستان و آلمان به دلیل سودهای کلان از فروش سلاح‌های مرگبار سبب کشتار هزاران مرد و وزن و کودک و نابودی زیرساخت‌های این کشور فقیر شد، عنوان کرد: رژیم فاسد آل سعود علاوه بر ویرانی یمن در جریان بمباران‌ها هزاران کودک یمنی را نیز با اعمال تحریم به کشتن داده است و به همین دلیل آل سعود در افکار عمومی به رژیم کودک کش شهرت پیدا کرد و جهان آل سعود را به‌عنوان یک قاتل خون‌آشام برای کودکان می‌شناسد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به زلزله کرمانشاه اضافه کرد: ملت ایران با خلق حماسه‌ای دیگر زیباترین جلوه همبستگی و اتحاد را به نمایش گذاشت و مردم قهرمان و نوع‌دوست ایران برای زلزله‌زدگان سنگ تمام گذاشتند و به زلزله‌زدگان کمک‌رسانی کردند، همیاری ملی اقشار مختلف برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه ستودنی است.

وی گفت: مردم عزیز ایلام پس از خلق حماسه پذیرایی از میلیون‌ها زائر اربعین با حضور پرشور خود در کمک‌رسانی به آسیب دیدگان زلزله سرپل ذهاب و قصر شیرین حماسه دیگر خلق کردند و مردم ایلام در جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی نسبت به استان‌های دیگر سبقت جستند و انقلابی بزرگ در این عرصه پدید آوردند.

امام جمعه ایلام در ادامه به مساله وقف پرداخت و عنوان داشت: ترویج وقف‌های جدید توسط واقفان در رسانه ملی یک ضرورت است و وقف نقش کلیدی در رفع مشکلات اقتصادی مردم دارد و یک سنت الهی است و پیامبر گرامی اسلام(ص) و همه امامان معصوم(ع) به آن، اهتمام جدی داشتند.

این مدرس حوزه ابراز کرد: وقف در معارف دین مقدس اسلامی به‌عنوان باقیات و صالحات برای رفع مشکلات اقتصادی قشرهای فقیر مطرح است و وقف در زمینه‌های مختلف از قبیل تأمین نیازهای درمان بیماران، ازدواج جوانان، ساختن مساجد و مراکز فرهنگی، دینی و علمی راهگشاست.

وی ادامه داد: به‌طورقطع ترویج فرهنگ وقف در جامعه برای حل مشکلات اقتصادی لازم و ضروری است و وقف برای توسعه حوزه‌های علمیه دانشگاه‌ها و کارهای عام‌المنفعه بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان به کتاب و کتابخوانی اشاره و افزود: تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی مهم‌ترین عامل حفظ و ارتقای حیات معنوی جامعه اسلامی است، ابراز کرد: کتاب ارزشمندترین وسیله برای پیشبرد اهداف فرهنگی سیاسی و اجتماعی جوامع بشری است اما متأسفانه درصد بالایی از مردم جامعه با کتاب فاصله‌دارند و این دلیل به رکود جامعه در عرصه فرهنگ و اخلاق است و احیای فرهنگ کتاب‌خوانی و نهادینه کردن در فضای جامعه عامل بازدارندگی جامعه در برابر هنجارها و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی است./۸۷۹/پ۲۰۱/ب۲

نظر شما