شناسهٔ خبر: 22552564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تجمیعی نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد؛

رسول اکرم(ص) یکی از نعمت های بزرگ الهی است/با روحیه بسیجی ایران صدمه نخواهد دید/نباید سازش را در کوتاه آمدن و مذاکره با آمریکا به صلح قهرمانانه امام حسن پیوند زد

آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

امام جمعه یاسوج گفت;تا روحیه بسیجی در ممکت است ایران ما صدمه نخواهد دید.

حجت الاسلام حسینی در نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه گفت: از گناهان بپرهیزیم انسان معصوم نیست اما سعی کند از گناه دوری کن خودسازی و به فکر دیگران بودن مهم است.

مردم به طرف گناه نروند و امر به معروف کنند وظیفه هر مسلمانی امر به معروف و نهی از منکر است

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری و پیامبر اکرم بیان کرد: امروز روز بسیارتلخی است امروز حادثه ای تلخ رخ داد که تا جبران ناپذیر است جمعیت بشری نمیتواند بدون رهبر باشد خلا رهبری برای جمعیت بشری خسارت است

حجت الاسلام حسینی افزود: روز قیامت هر گروهی را به نام و همراه پیشوایانشان می خوانند کسانی که نامه شان دست راستشان است کسانی هستند که از انبیا الهی و پیشوایان حق پیروری کرده اند.

امام جمعه یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی امروز ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه گفت: امروز مصادف است با بزرگترین حادثه تلخ بشری رحلت پیامبر اکرم ص است پیامبر را مسموم کردند این روز روز ییتیمی امت اسلام بود و روز پایان ۲۳ سال اذیت و ازار بود.

امام جمعه یاسوج گفت: رحلت پیامبر اکرم و تشکیل حکومت ثابت کردند که دین از سیاست حدا نیست و اشتباه است اگر کسی فکر کند دین و اسلام با سیاست جدا هستند اصلا اینگونه نیست.

وی بیان کرد: بعد از ظهور اسلام مردم ایران اسلام را پذیرفتند این از افتخارات ماست و افتخار داریم که حکومت ما متصل شد به

امام حسن مجتبی به وسیله همسرش با توطه و نیرنگ معاویه مسموم شد در حالی که همسر باید همراه ایشان باشد توطه کرد.

امام جمعه یاسوج گفت: این حدیث را فراموش نکنید رجوع مردم به شما برای حل مشکلاتشان نعمتی است که خدا به شما داده است شما باید مشکلات مردم را حل کنید نیاز مردم به شما مسولان نعمت خداست ان را قدر بدانید.

امام جمعه یاسوج گفت: مسولان از درخواست مردم اظهار خستگی نکنید و ناراحت نشوید و گره از کار مردم باز کنید.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: اول ربیع الوال هجرت پیامبر از مکه به مدینه است و شبی که مشرکین قریش نقشه کشیدند پیامبر را به شهادت برسانند و با خوابیدن علی ع در بستر ایشان باعث شد دین از بین نرود.

وی با اشاره به هفته بسیج گفت;  هفته بسیج فرهنگی است که در دنیا در صدر اسلام نیز وجود داشت بسیجی یعنی دریادل،ایثارگر از خود گذشته تا بسیج هست انقلاب اسلامی و تا روحیه بسیجی در ممکت است ایران ما صدمه نخواهد دید.

وی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یک مصیبت بزرگ است از دادن عزیزان در این روزهای سرد سخت است مردم ایران ما و شیعیان امیرالمومین که همیشه شکوفا بودند مردم ما در هر کاری پیش قدم هستند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در این روزها بیش از ۲ میلیارد تومانی کمک های جنسی به زلزله زدگان شد یقین دارم این کمک ها بیشتر می شود.

کمک های نقدی بیشتر نیاز دارند که چیزهایی که لازم دارند را تهیه کنند ای مردم مسلمان به فکر باشید به فکر مردم مسلمان کرمانشاه باشید در این روزهای سرد سرپناهی داشته باشند.

امام جمعه یاسوج: همه کمک کنند از همین امروز و همین حالا کمک کنید تا خدا کمک و یاریتان کند هر کس مظلومی را کمک کند خداوند فراموش کار نیست هزار در دنیا و اخرت جبران می کند.

 

********************

امام جمعه چرام  گفت:نباید سازش را در کوتاه آمدن و مذاکره با آمریکا به صلح قهرمانانه امام حسن پیوند زد

حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با طرح این پرسش که آیا هریک از حسنین اگر در شرایط امام دیگری واقع می شدند،تاریخ به گونه ای دیگر رقم می خورد،اظهار کرد: یکی از دشوارترین مراحل سیر امامت در دنیای اسلام،صلح امام حسن (ع) است،انقلابی ترین نرمش تاریخ که همواره سوال آفرین بود و  متاسفانه غرض ورزان به قلم غرض و جاهلان به دیده جهل این شگرد  ایمانی را مورد تحریف  قرار داد‌ه‌اند و حتی بعضی اوقات بعضی به خاطر سازش و ترس از قدرت‌های مادی، سازش خود را با صلح امام حسن (ع) پیوند می‌زنند.


امام جمعه چرام با بیان این مطلب که صلح امام حسن شبیه سکوت امام علی (ع) است، عنوان داشت: سکوت 25 ساله امام علی باعث شد شهادت او موجب خروش در جامعه شود،.شهادت در کربلا قبل از اینکه حسینی باشد، حسنی است، اگر معاهده امام حسن با معاویه نبود و چهره کریه بنی امیه شناخته نمی‌شد، کربلا به وقوع نمی‌پیوست.


وی، افزود: ساباط محل جنگ و بی‌وفایی لشکر امام حسن و عاشورا هردو چهره پلید اموی را آشکار کرد، در واقع صلح و قیام هر دو رسالت امام معصوم است و امام حسن نقش یک قهرمان شکیبا و پایدار را ایفا کرد.


حجت‌الاسلام افشار، شرایط زمان و مکان در حرکت امام معصوم را دارای نقش اساسی دانست و گفت: نداشتن یار و صحابه وفادار مهم ترین  علت صلح است، عبیداله بن عباس فرمانده لشکر امام حسن با وعده پول فریفته شد و شبانه با عده‌ای از خواص سپاه امام به معاویه پیوست و از میان لشکر امام شایعه کردند که امام صلح کرده، به همین دلیل عده‌ای با حالت عصبانیت به خیمه امام ریختند و حتی فرش امام را ربودند و ضربه‌ای به پای مبارک امام زدند که خونریزی شدید به وجود آمد.


وی، ادامه داد: برخی روسای قبایل به معاویه نامه نوشتند اگر به عراق بیایی پیمان می‌بندیم که امام را به تو بسپاریم اما یاران امام حسین در شب عاشورا به امام گفتند؛ به خدا سوگند اگر بدانیم که کشته می‌شویم آنگاه ما را زنده می‌کنند  و باز می‌کشند و خاکسترمان را بر باد می‌دهند، این کار را 70 بار می‌کنند از تو جدا نخواهیم شد تا اینکه در راه تو جان بسپاریم.


خطیب جمعه چرام با تاکید بر اینکه با چنین یارانی می‌توان شوری در تاریخ ایجاد کرد که تا همیشه بماند نه با یارانی که حاضر بودند امام را به معاویه  تحویل دهند، ابراز کرد: در واقع امام حسن به خاطر نداشتن یار، سنگر مبارزه را عوض کرد نه جهت مبارزه را، همین یک علت گویای بسیاری از مسائل است و علت صلح را آشکار می‌کند.


حجت‌الاسلام افشار در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تحمیل پذیرش توافق هسته‌ای توسط برخی سیاسیون داخلی، گفت: تشبیه برجام به صلح امام حسن، قیاس مع‌الفارق است، صلح امام حسن به علت نبود یاران فداکار و خیانت خواص شکل گرفت، شرایط فعلی جمهوری اسلامی با آن دوران شباهت ندارد، چرا که الان جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته و کشورهای عراق، سوریه، قطر، ترکیه، روسیه و مردم بسیاری از کشورها از سیاست‌های ظالمانه آمریکا بیزاری می‌جویند و جبهه مقاومت با اقتدار کامل، داعش را که آمریکا و کشورهای دیگر حمایت می‌کردند با شکست مواجه کردند.


وی، تصریح کرد: نباید سازش و سهل اندیشی و عافیت طلبی خود را در کوتاه آمدن و مذاکره با آمریکا به صلح قهرمانانه امام حسن پیوند زد، صلح امام حسن به خاطر خیانت افراد داخل سپاه بود، چه کسی در جمهوری اسلامی خیانت کرده که ما مجبور به مذاکره باشیم


مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام با متذکر شدن این مطلب که پس از صلح امام حسن، توطئه، خیانت و خباثت‌های معاویه نسبت به مردم کم نشد، خاطرنشان کرد: بسیاری از یاران وفادار به امام حسن مثل حجرابن عدی   بوسیله معاویه بشهادت رسیدند، پس از برجام نیز تحریم‌ها شدت گرفت، به طوری که مادر تحریم‌ها یا سیاه چاله تحریم را آمریکا علیه جمهوری اسلامی وضع کرد، پس باید تاریخ را خوب بخوانیم و به مردم بگوییم نه به صورت گزینشی و عافیت طلبانه تاریخ را ذکر کنیم و توافق هسته‌ای مشهور به برجام را قیاس با صلح امام حسن کنیم.


حجت‌الاسلام افشار، متذکر شد: صلح امام حسن و خیانت‌های معاویه باعث شد تا امام حسین موضع تند علیه حکومت اموی یزید بگیرد، حال چرا با این همه خیانت‌های آمریکا مجلس و قوه مجریه موضع صریح و قاطع مقابل بدعهدی آمریکا نمی‌گیرند و سکوت کرده اند.

*************************

امام جمعه سی سخت:رسول اکرم(ص) یکی از نعمت های بزرگ الهی است

حجت الاسلام مصباح نژاد خطیب جمعه شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در خطبه های دشمن شکن نماز جمعه گفت:تقوا برای مومین عزت بخش است و نقطه مقابل ان باعث ذلت و خواری مومن است.

وی ادامه داد:هرکس تقوا نداشته باشد ذلیل خواهد شد.

امام جمعه سی سخت با بیان اینکه تقوا باعث پروا و بالندگی مومن می شود تصریح کرد:رسول مکرم اسلام شخصیت و الا با عظمتی دارد که در زیارت البعید در زیارت نامه اشاره کلی شده است.
مصباح نژاد ابراز کرد:رسول اکرم اسلام یکی از نعمت های بزرگ الهی است و زندگی این پیامبر اسلام ابعادی دارد که باید به جامع ان توجه کرد.

وی به سبک زندگی و سیره پیامبر در شیره سیاسی و حکومتی اشاره داست و گفت:برای سیاست گذاران و سیاست مداران این سیره باید الگو باشد.

امام جمعه سی سخت تصریح کرد:مسلمان حق ندارد احتیاجات خود را با اهل شرک برطرف کند این یکی از سیره های سیاسی پیامبر بوده است.

مصباح نژاد خاطر نشان کرد:پیامبر مکرم اسلام فرموده اند که من نمی خواهم در هر موضوعی بوسیله مشرکان پیروز سوم این یکی از سیاست های بزرگ رسول اکرم است که امروز باید الگوی سیاسیون ما باشد.

مصباح نژاد به بیرون راندن یهود از تمام سرزمین اعراب اشاره داشت و افزود:رسول اسلام  به خاطر توطه ورزی این قوم و لجاجت های انها دستور داد انها را از سرزمین اعراب خارج کنند این اوج سیاست مداری پیامبر بزرگ اسلام بود.

وی به سیره و روش عبادات پیامبر کارم اشاره داشت و گفت:پیامبر اکرم در عبادت درداوج بود و عبد بود.

خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا در خطبه دوم نماز جمعه این شهر به مناسبت های در پیش رو اشاره داشت و افزود:۲۸صفر روزی جانگذار و غم انگیز در جهان اسلام است.

مصباح نژاد به نیاز جدی وحدت و انسجام اسلامی با محوریت تفکر رسول اکرم اشاره کرد و گفت:جامعه اسلام بعد از پیامبر محوریت اکرم را از دست داده است و این موضوع مسله ای تلخی است.

وی ادامه داد:اهل بیت رسول اکرم و انبیا مخور وحدت هستند که متاسفانه امروز بخاطر بدعت های نادرست این موضوع دچار انشقاق شده است ‌

امام جمعه سب سخت بیان کرد:انهایی که امروز به نام اسلام عامل قتل مسلمانان  و کودک کشی هستند به کجا می روند.

*****************************************

امام جمعه دهدشت گفت: به مردم زلزله زده غرب کشور به هر شکلی که می توانیم کمک کنیم

 حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت در خطبه های نماز جمعه با تسلیت ایام عزاداری آخر ماه صفر گفت: از روز های باقی مانده برای عبادت و عزاداری نهایت استفاده را ببرید.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه پیامبر آمد تا انسان ها را از گمراهی نجات دهد تا احکام اسلامی را بر انسان بفهماند افزود: راه ورود و داخل شدن به بهشت انجام احکام الهی است که به وسیله پیامبران برای ما گفته شده است.

حسینی تصریح کرد: بشر در یک جهالت مدرن در حال زندگی کردن است، جهالتی که بسیار سخت تر و دشوارتر از گذشته است.

وی تاکید کرد: دین اسلام هم زندگی انسان در دنیا را نجات می دهد و هم در آخرت انسان ها را به سوی بهشت می برد.

خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به اینکه شرایط مردم کرمانشاه بسیار دشوار است گفت: کشور ایران زلزله خیز است و باید در ساخت و سازها نهایت دقت را انجام داد.

حسینی تاکید کرد: به مردم زلزله زده غرب کشور به هر شکلی که می توانیم کمک کنیم.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی افزود: این شور و شوق زائرین تعجب برانگیز است و خادمان با تمام عشق از زائرین اربعین حسینی پذیرایی و استقبال می کنند.

حسینی تاکید کرد: برپا کردن موکب های پذیرایی از زائرین اربعین حسینی حرکت بسیار ارزشمندی است که باید همواره در استان و شهرستان انجام شود.

**************************************


امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت:هفته بسیج آغازی برای ادامه نهضت حسینی است


امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت: هفته بسیج آغازی برای ادامه نهضت حسینی و تجدید عهد و میثاق دوباره بسیجیان با ولایت فقیه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن اشاره به حادثه تلخ و دردناک زلزله استان کرمانشاه گفت: حادثه زلزله استان کرمانشاه باعث کشته شدن و زخمی شدن چندین هزار نفر از هموطنان عزیز مان در این استان شده است که ملت ایران نیز در کمک رسانی به حادثه دیدگان سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: از حضور مقتدرانه سپاه پاسداران، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی و جمعیت هلال احمر در اولین ساعت حادثه باید به طور ویژه قدردانی کرد.

امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد:  همه مردم با ابراز همدردی با مردم استان کرمانشاه با اهدای هدایان نقدی و غیرنقدی خود به یاری مردم حادثه دیده شتافتند و اکنون نوبت دولت است که با بسیج خدمات عمومی برای رفع اساسی زیرساخت ها به یاری مردم در این استان بشتابد.

وی در ادامه به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره و تاکیدکرد: امام خمینی(ره) در طول هشت سال دفاع مقدس دو بار از کلمه باید استفاده کرد یکی زمانی که فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و یک زمانی که سوسنگرد اشغال شد و گفتند سوسنگرد باید آزاد شود.

الهی نیا اظهارکرد: مهمترین درسی که در این مسئله می توان از آن یاد کرد بحث ولایت مداری و اتکا به قدرت و توان نیروی های خودی است.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: هفته بسیج آغازی برای ادامه نهضت حسینی و تجدید عهد و میثاق دوباره بسیجیان با ولایت فقیه است.

وی گفت: بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس به همه جهانیان ثابت کرد که پشت ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده است و اجازه کوچکترین تهدیدی به دشمنان نخواهد داد.

الهی نیا اظهارکرد: تا زمانی که روحیه بسیجی بر این کشور حاکم است نباید از هیچ تهدیدی از سوی دشمنان ترسید چرا روحیه بسیجیان ما روحیه ای حسینی تاسی از فرهنگ و نهضت عاشورا است.
رئیس ستاد شئون فرهنگی شهرستان لنده به توطئه عربی غربی دشمنان در لبنان اشاره کرد وگفت: یکی از توطئه های دشمنان به خصوص عربستان در مسئله لبنان بحث سعد حریری است که با توطئه عربی غربی در حال شکل گیری است.

وی به زیاد گویی عربستانی ها در خصوص ایران گفت: باید مسئولان عربستانی خوب بدانند که نباید با دم شیر بازی کنند چرا نیروهای مسلح ما امروز به چنان آمادگی رسیده اند که هر تهدید را در نطفه خاموش خواهند کرد و پاسخی کوبنده خواهند داد.

امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت: مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی جوششی تازه در رگ های اسلام و شیعه است که سال به سال باید پرشور تر برگزارشود.

وی گفت: از حضر سراسر افتخار موکب پذیرایی باب الحوائج شهرستان لنده در مرز شلمچه که به حق بهترین میزبان برای زائرین پیاده روی اربعین حسینی بود قدردانی کرد.

مسئول تبلیغات اسلامی اسلامی شهرستان لنده از حضور پرشور مردم ولایت مدار شهرستان لنده در مراسم رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قدردانی کرد.

*********************************

امام جمعه باشت گفت:سیاست هیچگاه از دین جدا نیست،برخی بر این باورند که دین را نباید با سیاست درگیر کرد و هدف آنها این است دین را از بین ببرند.

حجت السلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به زندگی پر برکت این بزرگان اشاره عنوان کرد:

بعد از هجرت پیامبر به مدینه ایشان تشکیل حکومت دادند که همه اینها نشان دهنده حاکمیت اسلامی است.

وی به مهترین دستاورد حکومت پیامبر اشاره و گفت: اسلام دین حاکمیت است و با آیین اسلامی می شود حاکمیت اسلامی برپا کرد.

حجت السلام عبودی تصریح کرد: سیاست هیچگاه از دین جدا نیست،برخی بر این باورند که دین را نباید با سیاست درگیر کرد و هدف آنها این است دین را از بین ببرند.

امام جمعه باشت عنوان کرد: یکی از حرکت های خوب امام رضا(ع) تشکیل پایگاه های مردمی بود.

وی افزود: از مهمترین مواردی که امام رضا(ع) به آن حساس بودند مهدویت امام عصر(عج) بوده و جرقه آن برای تبلیغات در بین مردم از همان زمان زده شد.

این خطیب جمعه در ادامه به زلزله غرب کشور و جانباختن هم وطنانمان در کرمانشاه اشاره و گفت: این حادثه بسیار جان گداز بوده است،یاد و خاطره این عزیزان را گرامی میداریم و از خداوند صبر برای بازماندگان مصئلت داریم .


حجت السلام عبودی تصریح کرد: همه نهاد های انقلابی،دولتی و مردمی در سراسر کشور به زلزله زدگان غرب کشور کمک کردند و گروه های مردمی و نهادها به صورت دسته جمعی به این استان ها رفته و درحال امداد رسانی هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به فصل سرما مردم باید کمک های خود را هرچه بیشتر به این عزیزان در کرمانشاه برسانند.

امام جمعه باشت به بداخلاقی های در رابطه با رخ دادن زلزله در غرب کشور در فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: زلزله یک رخداد طبیعی است ولی جویان های سیاسی یکدیگر را مقصر میدانند در این زمینه و آن را تسویه حساب میدانند.

حجت السلام عبودی از صحبت های اخیر در فضای مجازی انتقاد شدید کرده و عنوان کرد: لزومی در گفتن این ها که چه کسی مقصر است نیست و این حرفها کمکی به مردم کرمانشاه و زلزله زده نمیکند.


وی ادامه داد: دولت هم در این زمینه کمک کرده ولی وسعت زلزله بسیار وسیع است و مهمتر این است که همه نهادها انقلابی و مردم در حال کمک رسانی به هم وطنانمان هستند.


این خطیب جمعه به برخی افراد که تقصیر را به گردن مسکن مهر انداخته اند گفت: این صحبت ها بسیار نامناسب است،درست است که دستگاه های نظارتی ضعیف عمل میکنند ولی بیمارستان سرپل ذهاب که در همین دولت هم افتتاح شده بود کاملا تخریب شد،در استان ما هم جاده هایی که افتتاح شده بود ولی آسفالت آن فرورفته و باعث حادثه شده است.

امام جمعه باشت گفت: به جای اینکه گروه های سیاسی  به جان یکدیگر بیفتند به مردم زلزله زده کمک کنند.و مقصر اصلی مسئولان کشوری هستند که در ساعات اولیه زلزله آمار کشته شدگان را همه از مسکن مهر اعلام کردند و باعث حواشی در کشور شدند.


وی در ادامه به هفته وقف اشاره و عنوان کرد: یکی از سنت های حسنه خداوند وقف است و باید فرهنگ سازی در این زمینه ایجاد شود.


حجت اسلام عبدالرحیم عبودی به قرارداد توتال اشاره و گفت: مدیر عامل شرکت توتال در مصاحبه ای گفته است که در اجرای این قرارداد منتظر دستور آمریکا هستند و اگر برجام به هم بخورد ما مجبور به تغییر این قرارداد هستیم.


وی ادامه داد: آقای زنگه کشور ما با این قراردادهای شما آرامش نمی گیرد سرمایه های کشور را اینگونه به باد ندهید.


عبودی به جمله ای از امام خمینی(ره) اشاره و گفت: اگر از دست غرب خلاص شویم از دست غرب زده ها خلاص نمی شویم.


این خطیب جمعه اظهارکرد: مردم را با این قراردادهایشان بیچاره کردنده و پول بیت المال را هدر می دهند.قرارداد ۲۵ساله با شرکت توتال بسته اند ولی این شرکت منتظر جواب آمریکا است.


امام جمعه باشت در ادامه به هفته بسیج اشاره و گفت: همه مردم ایران بسیجی هستند ،بسیج یادگار امام خمینی(ره) است که امروزه در کل دنیا و کشورمان به مردم خدمت رسانی میکند .


وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه سپاه و بسیج ساخت مسکن و نیازات اولیه این هم وطنان را برعهده گرفته است و به مردم امداد رسانی میکند.

*************************************

امام جمعه گچساران گفت:بعد از ماه صفر تالارهای مراسمات جشن ها و عروسی ها بازگشایی می شوند و تالارها از الان دقت کنند خلاف شرعی انجام ندهند.

،حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به رحلت جانسوز و جانگداز پیامبراکرم(ص)،گفت:به عنوان یک طلبه از همه کسانی که به هر نوعی دربرپایی عزای اهل بیت علیهم السلام در ایام محرم و صفر توجه و همکاری داشتند،تشکر و قدردانی ویژه دارم.

وی افزود:این عزاداری های شما مردم بهای بسیار بزرگی دارد در این مدت نیز این خدمات موکب های زواراربعین در این شهر کاری بس بزرگ و ارزشمند بود و بهای این خدمات توجه حضرت زهرا سلام الله علیها است.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به برخی معظلات فرهنگی درشهر گفت:لازم است تغییری اساسی دربحث فرهنگی شهر ایجاد شود،شهرستان گچساران مردمی کهنه مذهبی دارد مومن و انقلابی،یعنی از قدیم مومن و انقلابی بودند و هستند.

حجازی تصریح کرد:اگر گاهی اوقات در فضای مجازی و غیر مجازی دشمنان دربرون کشور جو سازی می کنند باید توجه داشت که این موارد هیچگونه اثری نداردو بعضا این موارد نباید ما را ناامید کنند.

خطیب جمعه گچساران افزود:گچساران با عنایت امام زمان (عج) در حال صعود و رشد است اما توقع دارم خصوصا از بازار همان بازاری که جنگ را مدیریت کرد و در کنار کارکنان شرکت نفتی که به فرمان امام (ره)شیرنفت را در زمان طاغوت بستند اینجا هم لازم است به میدان بیایند،همه مسئولان و مدیران این شهرستان طرحی را اجرایی کنند که با حمایت و همکاری عموم مردم این شهر سرمایه ای مدام و همیشگی برای ترویج مباحث فرهنگی و مذهبی داشته باشد.

وی درادامه با اشاره به حادثه نگران کنند زلزله کرمانشاه گفت:مقام معظم رهبری نکات بسیار مهمی را در این خصوص فرمودندکه همدردی مسئولان با زلزله زدگان در عرصه عمل و کمک با قوت و سرعت بیشتری ادامه یابد و باز فرمودند:این حادثه تلخ آزمایشی الهی و میدانی برای  ادای وظیفه مسئولان است.

حجازی تصریح کرد:از مردم ولایت مدار گچساران هم تشکر ویژه داریم در همین یکی دو روز اخیر کمک های خیلی زیادی جمع آوری شد و کمک های دیگر هم در حال جمع آوری خواهند بود و با توجه به سرمای هوا درمنطقه کرمانشاه اشاره کرده اند که چادر، پتو ، لباس و وسایل گرمایشی بیشتر ضروری است.

امام جمعه گچساران با اشاره به آخرین روزهای ماه صفر،گفت:بعد از ماه صفر تالارهای مراسمات جشن ها و عروسی ها بازگشایی می شوند و تالارها از الان دقت کنند خلاف شرعی انجام ندهند.

وی افزود:باید مواظب بود پیامبر و اهل بیت علیهم السلام  ناراضی نباشندبنابراین از الان تلاش کنیم در تالار و غیرتالار وضع شرعی و موازین شرعی درست رعایت شوند.

****************************************
امام جمعه شهر لیکک با انتقاد از سیاسی کاری مسئولان در مواجه با تخریب ساختمانهای مسکن مهر کرمانشاه گفت:دولت قبل(دولتهای نهم و دهم) در حوزه مسکن و راه سازی شاهکار کرد.

افروغی تصریح کرد:الان ما رکود مسکن داریم که به همین دلیل جوانان ما نمی توانند ازدواج کنند.

وی افزود:در حال حاضر آوار تجردی که بر سر مردم کشور به خصوص جوانان است، از آوار زلزله کرمانشاه بیشتر است.

نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا اربعین حسینی را تجلی بخشی از جامعه آرمانی عنوان کرد که ارسطوها، فلاسفه و علما از آن یاد می کنند.

افروغی تصریح کرد:در اربعین همه از روی اخلاص به هم کمک می کنند و با وجود پیاده روی میلیون ها زن و مرد حتی فکر گناه در ذهن کسی خطور نمی کند.

وی در ادامه جامعه آرمانی مطلق را متعلق به دوران ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و گفت:با این وجود باید از همه مردم عراق بابت پذیرایی و خدمت خالصانه به زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با تسلیت بمناسبت شهادت پیامبر اکرم(ص)،امام حسن مجتبی و امام رضا(علیهم السلام)گفت: اگر چند مطلب مشترک در مورد ائمه معصومین علیهم السلام بگویم،علم امام است که لدنی است،علمی که همه موجودات مادی و غیر مادی را دربر میگیرد.

افروغی افزود:ما دو نوع شناخت نسبت به معصومین نیاز داریم،یکی شناخت شناسنامه ای و شناخت دوم شناخت وجودی امام معصوم است که شناخت دوم مشروط به رسیدن انسان به طهارت درون است.

وی در ادامه گفت:از نگاه ائمه معصومین سیاست هر اندیشه،تفکر و عملی است که   افراد جامعه را در راه رسیدن به توحید یاری کند که در جامعه امروزی از سیاست معنا و برداشتهای غلطی می شود.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه حادثه کرمانشاه و از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان را تسلیت گفت و افزود:از مردم و مسئولان  شهرستان که نسبت به کمک به هموطنان احساس وظیفه کردند و کمک های خوبی داشتند،تقدیر می کنم.

افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز سعد حریری را بر خلاف پدرش، فردی غرب گرا دانست و گفت:عربستان در تلاش بود با کمک حریری بتواند بین دولت لبنان و حزب اله تفرقه بیندازد که موفق نشد.

وی گفت:حریری برای عربستان یک مهره ناتوان بود که نمی توانست معادلات منطقه را به نفع آنها تغییر دهد، باعث شد مسئول عالیرتبه یک کشور در کشور دیگر استعفای اجباری کند.

افروغی از همه موکب داران اربعین  به خصوص موکب شهدای بهمئی که آبرومندانه در کشور عراق حاضر شدند تقدیر کرد.

امام جمعه شهر لیکک با انتقاد شدید از سیاسی کاری در زمینه پروژه های مسکن مهر،گفت:از حادثه زلزله سوء استفاده های سیاسی می شود ،دولت حقیقتا در حوزه راه و ساختمان یک دولت بی نظیر بود اما دولت جدید باید در حوزه ساخت و ساز شعارهای خود را عملی کند.

افروغی خاطر نشان کرد:آوار تجردی که به خاطر نبود مسکن بر سر جوانان به وجود می آید بیشتر از آوار  زلزله کرمانشاه است.

وی ادامه داد:بیشتر ساختمان های دولتی در همین شهرستان بهمئی توسط دولت قبل ساخته شد اما با توجه به اینکه رئیس جمهور قبل در بین توده های مردم تبدیل به یک قهرمان شده بود مثلا می خواهند به او آسیب برسانند.
انتهای پیام/

 

نظر شما