شناسهٔ خبر: 22551782 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اتفاق عجیب در لیگ برتر تنیس روی میز

منبع: تسنیم

ترکیب تیم‌های حاضر در لیگ برتر تنیس روی میز به‌گونه‌ای است که می‌توان از حالا تیم قهرمان را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بیست و ششمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تنیس روی میز از روز گذشته آغاز شد و تیم‌های ناب استیل و پالایش نفت آبادان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم پالایش نفت با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید.

در فصل جدید این رقابت‌ها تیم‌های پتروشیمی بندر امام (ره)، رعد، دانشگاه یزد، تایدواتر بندرعباس، ناب استیل و پالایش نفت آبادان حضور دارند. نکته مهم در لیگ امسال مربوط به ترکیب تیم‌ها می‌شود؛ ترکیب‌هایی که با نگاهی به آن می‌توان از حالا تیم قهرمان را معرفی کرد.

تیم پتروشیمی بندر امام (ره) که فصل گذشته نیز به مقام قهرمانی رسید، با ترکیبی در لیگ امسال شرکت کرده که از گذشته هم قوی‌تر است. حضور همزمان نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و افشین نوروزی به عنوان سه ملی‌پوش اصلی تیم ملی و در کنار آنها یک بازیکن اهل کره‌شمالی با نام «پاک سین هیوک» و محمدعلی رویین‌تن و میعاد لطفی در پتروشیمی بندر امام (ره) باعث شده تا این تیم قوی‌ترین ترکیب ممکن در سال‌های اخیر را داشته باشد. این در حالی است که سایر تیم‌ها اختلاف زیادی با پتروشیمی دارند و نمی‌توان روی قهرمان آنها حاب باز کرد.

ترکیب پتروشیمی این سوال را در اذهان به‌وجود می‌آورد که چرا فدراسیون تنیس روی میز و البته مسئولان برگزاری لیگ اجازه ایجاد چنین شرایطی را داده‌اند؟ در پاسخ به این سوال باید به قانونی اشاره کرد که در سال‌های گذشته وجود نداشت‌، اما امسال دیده نمی‌شود. در فصول گذشته این اجازه داده نمی‌شد که نفرات اول و دوم تیم ملی در یک تیم حضور داشته باشند و این موضوع باعث جدایی برادران عالمیان از یکدیگر و حضورشان در دو تیم مختلف شده بود.

در فصل جدید هیچ تیمی به جز پتروشیمی شرایط پرداخت قرارداد ملی‌پوشان اصلی (نوشاد و نیما عالمیان و افشین نوروزی) را نداشت. به همین دلیل مسئولان فدراسیون قانون مذکور را لغو کردند تا پتروشیمی به عنوان متمول‌ترین تیم لیگ، همه نفرات سرشناس را جذب کند. در واقع پتروشیمی تنها تیمی بود که می‌توانست پول قرارداد این نفرات را بپردازد و به همین دلیل قانون تغییر کرد.

این مسئله بدون شک باعث کاهش و اُفت چشمگیر کیفیت لیگ امسال می‌شود؛ لیگی که تیم‌هایش هر سال به دلایل مالی و ... تغییر می‌کنند.

نظر شما