شناسهٔ خبر: 22546775 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تاکید استاندار بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی جهت مبارزه با مواد مخدر

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای ریشه کنی مواد مخدر در جامعه باید به طور جدی به بحث های فرهنگی و پیشگیری در جامعه بپردازیم.   به

صاحب‌خبر -
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای ریشه کنی مواد مخدر در جامعه باید به طور جدی به بحث های فرهنگی و پیشگیری در جامعه بپردازیم.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه دولت یازدهم طی چهار سال گذشته از لحاظ آمبولانس و هلی کوپتر تجهیز شده است، اظهار کرد: طی وقوع زلزله ی دلخراش غرب کشور، آمبولانس های دانشگاه علوم پزشکی بلافاصله به این منطقه اعزام شدند و در کوتاه مدت امداد رسانی در این منطقه به خوبی انجام شد و دیروز به ما اعلام شد دیگر نیازی به اعزام آموبولانس در این مناطق وجود ندارد.
 
وی از مشارکت مردم قهرمان آذربایجان در بازسازی مناطق زلزله زده ابراز امیدواری کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان با تاکید بر افزایش اقدامات فرهنگی در حوزه ی مبارزه با مواد مخدر در استان، افزود: در برخورد با قاچاقچیان و باندهای قاچاقچی گزارشات خوبی ارائه می شود ولی برای ریشه کنی مواد مخدر در جامعه باید به بحث های فرهنگی و پیشگیری را به طور جدی بپردازیم.
 
وی با اشاره به اینکه امروزه امکانات زیادی جهت ریشه کنی مواد مخدر در دست داریم، گفت: پیامبر اکرم (ص) به تنهایی و بدون هیچ امکاناتی در جامعه ی وحشی که مشابه داعش امروزی بودند، توانستند با وعظ و مبتنی بر وحی، انسان های ایثارگر و مجاهد فی سبیل الله پرورش دهند.
 
وی ادامه داد: امروزه ما نیز باید با تمامی امکانات و تعلیم و تربیت به ریشه کنی اعتیاد بپردازیم و بر اساس  برداشت و تفکرات خودمان از علل اعتیاد نسخه ننویسیم چرا که نتایج خوبی به دست نمی آوریم.
 
خدابخش تاکید کرد: معتقدم در بحث مبارزه با مواد مخدر باید ریشه های اصلی این بلا را به درستی تشخیص دهیم تا بتوانیم جامعه ای عاری از هرگونه معتاد داشته باشیم.
 
 
وی با اشاره به رویکرد فرهنگی شهرداری تبریز جهت مبارزه با مواد مخدر، گفت: امروزه رویکرد شهرداری، فرهنگی است و اگر مصوباتی در گذشته تعیین شده، باید با تغییر شهردار یا شورای شهر تداوم داشته باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد:  مرکز ماده 16 تبریز به عنوان مکانی برای پاکسازی معتادین، اقدامات خوبی را انجام داده است.
 
 
انتهای پیام

نظر شما