شناسهٔ خبر: 22545860 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمایل رئیس جمهوری تاجیکستان برای واگذاری طرح های توسعه ای کشورش به پیمانکاران ایرانی

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری تاجیکستان روز پنجنشبه ابراز تمایل کرد با توجه به توان بالای دانش مهندسی شرکت های ایرانی به ویژه در صنعت آب و برق طرح های بیشتری را به پیمانکاران ایرانی واگذار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، 'رضا اردکانیان' در حاشیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و تاجکستان که در دوشنبه برگزار می شود با 'امامعلی رحمان' رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.
رئیس جمهوری تاجیکستان در این دیدار با تسلیت جان باختن شماری از شهروندان ایران در حادثه زلزله غرب کشور گفت: با توجه به مسئولیت وزارت نیروی ایران در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، همه دستورات لازم را به تمامی دستگاه های اجرایی تاجیکستان جهت همکاری صادر کرده است.
امامعلی رحمان افزود: با توجه به توان بالای دانش مهندسی شرکت های ایرانی به ویژه در صنعت آب و برق تمایل دارد طرح های بیشتری را به پیمانکاران ایرانی واگذار کند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به ملاقات با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین این دیدار امیدواریم بتوانیم سطح همکاری های دو کشور را توسعه داده و به سطح قابل قبولی برسانیم.
اردکانیان وزیر نیروی کشورمان نیز در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت آبی خوب و مناسب کشور تاجیکستان امیدواریم امکان استفاده از ظرفیت کشت فراسرزمینی در این کشور و ضرورت حل و فصل مسایل فی مابین و استفاده از ظرفیت های منطقه ای دو کشور فراهم شود.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2022
خبرنگار: میثم طاهری انتشاردهنده:علی خورسندی

نظر شما