شناسهٔ خبر: 22544836 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استفاده از ظرفیت کشت فراسرزمینی در کشور تاجیکستان

وزیر نیرو در دیدار با رییس جمهور تاجیکستان گفت:با توجه به ظرفیت آبی مناسب تاجیکستان امیدواریم امکان استفاده از ظرفیت کشت فراسرزمینی در این کشور فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان در سفر دو روزه خود به تاجیکستان جهت شرکت در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و تاجکستان، در حاشیه اجلاس با امامعلی رحمان رییس جمهور این کشور دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور مشاوراقتصادی رییس جمهور تاجیکستان برگزار شد امامعلی رحمان مصیبت زلزله غرب ایران را به ملت ایران تسلیت گفت.

وی اشاره داشت که با توجه به مسئولیت وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران در کمیسون مشترک اقتصادی دو کشور، کلیه دستورات لازم را به تمامی دستگاههای اجرایی تاجیکستان جهت همکاری صادر کرده است.

همچنین وی ابراز داشت: با توجه به توان و سطح بالای دانش مهندسی شرکتهای ایرانی بویژه در صنعت آب و برق تمایل دارد پروژه های بیشتری را به پیمانکاران ایرانی واگذار نماید.

رییس جمهور تاجیکستان در ادامه اظهار امیدواری کرد: با توجه به ملاقات با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین این دیدار امیدواریم بتوانیم سطح همکاری های دو کشور را توسعه داده و به سطح قابل قبولی برسانیم.

در ادامه اردکانیان  به بیان تدابیر اتخاذ شده و جلساتی که جهت برگزاری موفق دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های تجاری، اقتصادی، فنی و فرهنگی جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران که از قبل توسط وزارت نیرو تدارک دیده شده بود، اشاره داشت.

وزیر نیرو با توجه به پتانسیل آبی کشور تاجیکستان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت آبی خوب و مناسب کشور تاجیکستان امیدواریم امکان استفاده از ظرفیت کشت فراسرزمینی در این کشور و ضرورت حل و فصل مسایل فی مابین و استفاده از ظرفیتهای منطقه ای دو کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما