شناسهٔ خبر: 22542985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

۵۰ درصد پروژه بازسازی آستان امامزاده عبدالله(ع) همدان به پایان رسید

حوزه/ عضو هیئت امنای آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) همدان گفت: اولین مجموعه ای که در این آستان به بهره برداری رسید مجموعه فرهنگی آموزشی امام رضا(ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، دکتر محمد رضا عراقچی مسوول عمران آستان مقدس امام زاده عبدالله شهر همدان، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان همدان با اشاره به مرحله پایانی بازسازی آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) شهر همدان ابراز داشت: آستان مقدس این امامزاده  دارای دو صحن 5000 متر مربعی است که یکی از این صحن ها در زیر میدان امام زاده عبدالله(ع) ساخته شده است و تمامی هزینه های بازسازی این آستان از درآمد های داخلی و نذورات مردمی انجام شده و از هیچ ارگان و نهاد دولتی در آمد زایی نشده است.

عضو هیئت امنای آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) همدان ادامه داد: اولین مجموعه ای که در این آستان به بهره برداری رسید مجموعه فرهنگی آموزشی امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به فعالیت های مجموعه فرهنگی آموزشی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل 8 کلاس آموزشی و همچنین مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن کریم با 700 قرآن آموز فعال از تابستان امسال در حال فعالیت است.

وی افزود: از فعالیت های فرهنگی این آستان می توان به کلاس های حفظ قرآن، روخوانی و روانخوانی، نقاشی، مداحی، زنبور داری، پرورش شتر مرغ، خیاطی، خطاطی، کلاس های ویژه کودکان و دیگر عناوین متنوع اشاره کرد.

عراقچی گفت: یکی از سالن های صحن زیر زمینی آستان مقدس امام زاده عبدالله همدان سالن دارالاجابة که نزدیک ترین فضا به مدفن امام زاده برای برگزاری جلسات خاص است.

وی در پایان اظهار داشت: حسینیه ای به مساحت 1400 ، موزه آستان مقدس به مساحت 60 متر مربع محل برگزاری نمایشگاه فرهنگی برای هنرمندان مستعد همدانی به مساحت 200متر مربع و سوییت اقامتی ویژه میهمانان آستان که در حال ساخت است.

 

نظر شما