شناسهٔ خبر: 22540109 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

در رقابت اوپک با تولید آمریکا؛

قیمت‌ نفت اندکی رشد کرد

روز پنج‌شنبه با انتظار از این که اوپک در دیدار خود در آخر این ماه، توافق کاهش تولید خود را تمدید خواهد کرد، تاثیر افزایش تولیدات و ذخایر آمریکا خنثی شد و قیمت نفت اندکی رشد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،روز پنج‌شنبه در حالی‌که با انتظار از این که اوپک در دیدار خود در آخر این ماه، توافق کاهش تولید خود را تمدید خواهد کرد، تاثیر افزایش تولیدات و ذخایر آمریکا خنثی شد، قیمت نفت اندکی رشد کرد.

به گزارش رویترز،قیمت نفت برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی نفت در ساعت ۷:۴۲ به وقت جهانی (۱۱:۱۲ به وقت تهران) با ۰.۳ درصد یا ۱۹ سنت افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به ۶۲.۰۶ دلار برای هر بشکه رسید.

نفت خام تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) در قیمت ۵۵.۳۹ دلار برای هر بشکه معامله شد که ۶ سنت نسبت به قیمت بسته شده قبلی بالاتر بود.

جفری هالی تحلیل‌گر ارشد بازار در شرکت اوآندا در سنگاپور می‌گوید: بازار نفت تاثیر منفی افزایش غیرمنتظره ذخایر انبارهای آمریکا را کنار زد... هر دو قرارداد اندکی سود کردند.

تاجران نفتی می‌گویند که این به تلاش‌های سازمان کشورهای صادرکنننده نفت، اوپک، برای تمدید کاهش تولیدات نفت برای محدودتر کردن بازار و بالابردن قیمت‌ها، مرتبط است.

قرار است این توافق در مارچ ۲۰۱۸ به پایان برسد، اما اوپک در اجلاس ۳۰ نوامبر خود در مورد سیاست‌گذاری‌های خود مذاکره می‌کند و انتظار می‌رود در مورد تمدید این قرارداد به توافق برسند.

این درحالی است اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت انبارهای آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافته است و در هفته منتهی به ۱۰ نوامبر با ۱.۹ میلیون بشکه افزایش به ۴۵۹ میلیون بشکه رسید.

تولید نفت خام آمریکا هم به رکورد ۹.۶۵ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به پایین‌ترین سطح اخیر خود در میانه ۲۰۱۶ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته بود./مهر

نظر شما