شناسهٔ خبر: 22539972 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان:

جزئیات پذیرش سربازی فارغ التحصیلان در شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان گفت: به منظور حمایت از نیروی انسانی شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به این موضوع که به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی استفاده کنند، گفت: متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه مخصوص ثبت‌نام و سوابق کاری و علمی و پژوهشی خود را اعلام کنند.

صاحبکار با اشاره به اینکه افراد بر مبنای شیوه نامه بنیاد ملی نخبگان انتخاب و به ستاد کل نیرو‌های مسلح معرفی می‌شوند، اعلام کرد: از ۷۸۰ مورد تقاضا برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، با ۵۰۴ تقاضا موافقت شده است. این افراد پس از گذراندن دوران آموزش نظامی، باید یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز بخش‌های دفاعی و دولتی را انجام دهند و پس از انجام موفق آن، کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در خصوص شرایط افراد متقاضی تصریح کرد: متقاضی باید دانش آموختۀ دورۀ کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی باشد و از زمان دانش‌آموختگی متقاضی بیش از سه سال نگذشته باشد، دانش آموخته باید در یکی از شرکت‌های دانش بنیانِ مورد تأییدمعاونت علمی و فناوریبه مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بیمۀ شرکت در ۶ ماه اخیر) به طور تمام وقت به فعالیت مشغول بوده باشد، میانگین کل برای دوره‌ی کارشناسی متقاضیان باید بیش از ۱۴ و برای دوره تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی) بیش از ۱۵ باشد و همچنین متقاضی باید حائز امتیاز لازم از فعالیت‌های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی بر اساس معیار‌های بنیاد در میان متقاضیان باشد (مثلا کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد یا میزان اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، عضو هیئت مدیره، مدیرعامل و فعالیت تمام وقت در شرکت دانش‌بنیان) امتیازآور است.

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به محاسبه امتیاز‌های دانش‌آموختگان در سامانه آنلاین افزود: باید همه اطلاعات به طور کامل در سامانه اعلام شده بارگذاری شود و تا تکمیل نهایی اطلاعات، فرایند بررسی آغاز نمی‌شود. همچنین در صورت رد درخواست، هر متقاضی مجاز است با ارتقای فعالیت‌های خود صرفاً یک بار دیگر درخواست خود را در سامانه بارگذاری کند، لذا متقاضیان باید در تکمیل مستندات دقت کنند.


صاحب کار همچنین در مورد شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از این تسهیلات گفت: شرکت دانش‌بنیان باید دارای اظهارنامۀ مالیاتیباشد و کالا‌ها و خدمات دانش‌بنیان خود را بر اساس اطلاعات اظهارنامۀ مالیاتی به فروش رسانده باشد.


وی درباره فرآیند استفاده از این تسهیلات اظهار کرد: لازم است متقاضیان، معرفی نامه شرکت متبوع خود را براساس الگوی مذکور در سامانه مخصوص تهیه و بارگذاری کنند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری فرد یا ارایه تقاضای مکتوب به بنیاد ملّی نخبگانیا معاونت علمی و فناوری نیست.

تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برای افراد فعال در شرکت‌های دانش بنیان (دانش‌آموختگان­برترِ فنّاور)

معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و بنیاد ملّی نخبگان به منظور پشتیبانی از فعالیت‌­های تخصصی دانش‌آموختگان برترِدانشگاهی که به فعالیت‌­های فنّاورانه در شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال دارند، تسهیلات نظام ­وظیفۀ تخصصی رابرای افراد فعال در شرکت‌های دانش بنیاندر نظر گرفته است.

توجه مهم:

– فرد متقاضی پس از احراز امتیازهای لازم، به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می شود و بعد از اجرای پروژه پژوهشی مورد نیاز یکی از سازمانهای دفاعی یا دولتی کشور، کارت پایان خدمت خود را دریافت می نماید.

– در طول انجام پروژه تحقیقاتی، فرد متقاضی بر حسب صلاحدید سازمان دفاعی یا دولتی، می تواند بصورت پاره وقت در محل آن سازمان حضور یابد و ارتباط کاری خود را با شرکت دانش بنیان حفظ نماید.

– افرادی که در شرکت‌های همکار دفاعی (عضو مرکز سمتا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) فعالیت دارند، می توانند بر روی پروژه مرتبط در داخل خود شرکت فعالیت نمایند و کارت پایان خدمت دریافت کننند که لازم است برای هماهنگی به مرکز سمتا مراجعه نمایند.

– میانگین کلِ دوره کارشناسیِ متقاضیان باید بیش از ۱۴ و میانگین کلِ دوره تحصیلات تکمیلی آنان (کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی) بیش از ۱۵ باشد.

شیوه‌نامه بهره ­مندی دانش ­آموختگان برترِ فنّاور

از تسهیلات خدمت نظام وظیفۀ تخصصی

مقدمه

به استناد تبصره‌­های مواد ۳ و ۴ آیین­‌نامۀ «شناسایی و پشتیبانی از دانش­‌آموختگان برتر دانشگاهی»، مصوّب هیئت امنای بنیاد ملّی نخبگان در تاریخ ۱۳/۳/۱۳۹۴، و به منظور اجرایی­‌سازی بند «الف- ۳» از مادّۀ ۴ آیین­‌نامه و با هدف پشتیبانی از فعالیت­‌های نوآورانۀ دانش­‌آموختگان برترِ دانشگاهی و نیز حمایت از نهادهای فنّاورانه، دانش­‌آموختگان برترِ فنّاور، طبق شرایط این شیوه­‌نامه می­‌توانند از تسهیلات خدمت نظام وظیفۀ تخصصی بهره­‌مند شوند.

مادّه ۱: تعاریف

برای رعایت اختصار تعاریف زیر در این شیوه‌­نامه رعایت می­‌شود:

الف. بنیادمنظور بنیاد ملّی نخبگان است.

ب. معاونت برنامه‌ریزیمنظور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد است.

ج. شرکت دانش­‌بنیانمنظور هر یک از شرکت­‌ها و مؤسسه­‌های دانش­‌بنیانِ مشمول مزایای قانون «حمایت از شرکت­‌ها و مؤسسات دانش­‌بنیان و تجاری­‌سازی نوآوری و اختراعات» مصوّب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۵/۸/۱۳۸۹ است.

د. دانش­‌آموخته برتر:منظور هر یک از دانش­‌آموختگان مؤسسه‌های علمی، موضوع بند الف- ۳ از مادّۀ ۴ آیین­‌نامۀ «شناسایی و پشتیبانی از دانش­‌آموختگان برتر دانشگاهی» است.

ه. امور شرکت‌ها:منظور امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری است.

مادّه ۲: شرایط مشمولان

چنانچه دانش­‌آموختۀ دانشگاهی در هریک از مقاطع کارشناسی،کارشناسی‌ارشد یا دکتری تخصصی در یکی از شرکت­‌های دانش­‌بنیان به فعالیت مشغول باشد، با شرایط زیر مجاز است از تسهیلات خدمت نظام وظیفۀ تخصصی بهره­‌مند ‌شود.

تبصره ۱:دانش‌آموختگان دوره‌های «دکتری حرفه‌ای» و نیز دوره‌های «تخصص بالینی، تخصص پزشکی و فوق تخصص» موردتأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ به ترتیب معادل با دانش‌آموختگان دوره «کارشناسی ارشد» و دوره «دکتری تخصصی» محسوب می‌شوند.

الف. شرایط شرکت دانش­‌بنیان

شرکت دانش‌بنیان بنا به بررسی و تأیید امور شرکت‌ها، باید دارای شرایط زیر باشد:

الف-۱٫ دارای اظهارنامۀ مالیاتی باشد.

الف-۲٫ کالاها و خدمات دانش­‌بنیان خود را بر اساس اطلاعات اظهارنامۀ مالیاتی به فروش رسانده باشد.

ب. شرایط دانش‌­آموختۀ برترِ فنّاور

ب-۱٫ دانش‌آموختگان برترِ دوره کارشناسی

ب-۱-۱٫ بیش ­از سه سال از تاریخ دانش‌­آموختگی وی نگذشته باشد. چنانچه متقاضی دانش‌آموخته مؤسسه‌ای خارج ازکشور باشد این مهلت به شش سال ارتقا می‌یابد.

ب-۱-۲٫ یکی از اعضای مؤسس شرکت دانش‌بنیان (عضو اولین دوره هیئت مدیره شرکت) یا مدیرعامل فعلی آن باشد.

ب-۱-۳٫ در حال حاضر به صورت تمام وقت در شرکت دانش­‌بنیانِ مورد نظر، به فعالیت مشغول باشد و برای دست­‌کم شش­‌ماهِ اخیر، سابقۀ بیمۀ پرداختی در شرکت داشته باشد.

ب-۱-۴٫ دارای امتیاز مذکور در جدول ۱ باشد.

ب-۲٫ دانش‌آموختگان برترِ دوره کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی

ب-۲-۱٫ بیش­‌از سه سال از تاریخ دانش­‌آموختگی وی نگذشته باشد. چنانچه متقاضی دانش‌آموخته مؤسسه‌ای خارج ازکشور باشد این مهلت به شش سال ارتقا می‌یابد.

ب-۲-۲٫ در حال حاضر به صورت تمام وقت در شرکت دانش­‌بنیانِ مورد نظر، به فعالیت مشغول باشد و برای دست­‌کم شش­‌ماهِ اخیر، سابقۀ بیمۀ پرداختی در شرکت داشته باشد.

ب-۲-۳٫دارای امتیاز مذکور در جدول ۱ باشد.

تبصره ۲:چنانچه فرد در حین گذراندن دوره خدمت نظام‌وظیفه باشد، سابقه بیمه پرداختی تا قبل از تاریخ شروعِ ‌خدمت وی در نظرگرفته می‌شود.

جدول ۱: حد نصاب امتیازهای مورد نیاز

مقطع دانش‌آموختگی فعالیت‌های علمی فعالیت‌های فنّاورانه مجموع امتیاز مورد نیاز
کارشناسی دست‌کم ۲۰ امتیاز دست‌کم ۶۰ امتیاز دست‌کم۱۰۰
کارشناسی‌ارشد دست‌کم ۳۰ امتیاز دست‌کم ۶۰ امتیاز دست‌کم ۱۱۰
دکتری تخصصی دست‌کم ۴۰ امتیاز دست‌کم ۶۰ امتیاز دست‌کم ۱۲۰

تبصره ۳:ملاک محاسبه امتیازهای جدول۱، فعالیت‌های نخبگانیِ مذکور در جدول ۲ است.

تبصره ۴:دانشجویان دورۀ دکتری تخصصی که از پیشنهاد رسالۀ دکتریِ خود با موفقیت دفاع کرده باشند، نیز مشمول مزایای این شیوه­نامه می­شوند و ‌باید امتیاز جدول ۱ را مشابه دانش‌آموختگانِ دوره دکتری کسب کنند.

تبصره ۵: در دوره خدمت نظام‌وظیفه تخصصی، فرد باید در ایران حضور داشته و مجاز نیست مگر در دوره گذراندن رساله دکتری، به تحصیل اشتغال داشته باشد.

تبصره ۶:در صورت ادامه تحصیلِ فرد مشمول در حین خدمت نظام‌وظیفه تخصصی در دوره تحصیلیِ دیگر، بهره‌مندی از مزایای این مادّه در پایان دوره بعد، منوط به احراز شرایط این شیوه‌نامه برای‌ مقطع جدید خواهد بود.

تبصره ۷:چنانچه متقاضی، حداکثر ده درصد کمتر از مجموع امتیاز جدول ۱ را کسب کرده باشد، پرونده او در فرایند وارد می‌شود و تصمیم­گیری نهایی درباره اعطای تسهیلات به وی، به نظر اجماع کارگروه موضوع مادّه ۵ بستگی دارد.

مادّه ۳: سهمیۀ شرکت­‌های دانش­‌بنیان

هر یک از شرکت­های مشمول بند «الف» مادّۀ ۲، می­تواند در بدو امر یک تن و به ازای هر پنج میلیارد ریال فروش سالیانه ( براساس اظهارنامۀ مالیاتی) یا به ازای هر ده نفر کارشناس شاغلِ تمام وقت در شرکت (بر اساس فهرست بیمه)، یک تن دیگر را با شرایط مذکور در بند «ب» مادّۀ ۲ معرفی کند.

تبصره:سهمیۀ مذکور تا سقف ده نفر برای هر شرکت در سال و برای مدت یک­سال (و بر اساس سال مالیِ شرکت) تعیین می­‌شود و صرفاً برای همان سال قابل استفاده است.

مادّه ۴: تسهیلات

مشمولان این جایزه با معرفی بنیاد، دوره خدمت نظام‌وظیفه خود را، مشتمل‌بر « دوره آموزش نظامی» و « اجرای طرحی پژوهشی، فنّاورانه، فرهنگی یا مشابه‌آن»، طی وکارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.

تبصره ۱:موضوع و مکان اجرای طرح­های این بند بر اساس تشخیص ستادکلّ نیروهای مسلح تعیین می‌شود.

تبصره ۲:زمان دوره خدمت نظام‌وظیفه تخصصی حداقل برابر با نیمی از دوره رسمی نظام‌وظیفه سایر مشمولان هم‌تراز است که براساس مدت زمان اجرای طرح تعیین می‌شود.

تبصره ۳:مشمولان این شیوه‌نامه مجازند قبل از دریافت کارت پایان خدمت و پس از طی دوره آموزش نظامی، در دستگاه‌های غیر نظامی به استخدام درآیند.

تبصره ۴:پرداخت حقوق دوره نظام‌وظیفه تخصصی، مطابق مقررات ستادکلّ نیروهای مسلح صورت می‌پذیرد.

مادّه ۵: فرایند اجرا

فرایند اجرای این جایزه به شرح زیر است:

الف. شرکت دانش­‌بنیان بر اساس سهمیۀ تخصیص‌یافته از سوی امور شرکت­‌ها و مطابق مفاد این شیوه­‌نامه، افراد متقاضی را به امور شرکت‌ها معرفی می‌­کند.

ب. فرد متقاضی، اطلاعات خود را در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد بارگذاری می­‌کند.

ج. پس از راستی‌آزمایی اطلاعات به کمک بنیادهای نخبگان استانِ محل تحصیل/ سکونت متقاضی، »کارگروه نظام وظیفه فنّاور» متشکل از یکی از مدیران حوزه معاونت برنامه‌ریزی (رئیس کارگروه)، نماینده امور شرکت‌ها، یکی از صاحب‌نظران فعالیت‌های نخبگانی و نماینده اداره کلّ حراست بنیاد، بعد از ارزیابی و محاسبه امتیاز متقاضیان، برگزیدگان نهایی را تعیین می­‌کند. اعضای این کارگروه با تأیید رئیس بنیاد برگزیده و با حکم معاون برنامه‌ریزی منصوب می‌شوند.

د. پس از تکمیل کاربرگ «اطلاعات فردی دانش‌آموخته برتر» از سوی برگزیدگان، بنیاد مشمولان را به ستاد کلّ نیروهای مسلّح معرفی می­‌کند.

تبصره ۱:فرض بنیاد، صحت اطلاعات بارگذاری شده در سامانه است و چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی را خلاف واقع اظهار‌کرده است، از تمامی تسهیلات بنیاد محروم می‌شود و عدم صداقت وی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و موضوع به لحاظ حقوقی پیگیری می‌شود.

تبصره ۲:چنانچه با درخواست متقاضی موافقت نشود، متقاضی مجاز است با ارتقای فعالیت‌های نخبگانی خود صرفاً یک‌بار دیگر (و در محدوده دوره مجاز پس از دانش‌آموختگی)، درخواست خود را در سامانه بارگذاری کند.

تبصره ۳:دبیرخانه کارگروه در امور شرکت‌ها تشکیل می‌شود و وظیفه دریافت درخواست‌ها، بررسی پرونده متقاضیان، تشکیل جلسه‌های کارگروه،‌ تنظیم صورت‌جلسه و تدوین گزارش دوره‌ای از اجرای شیوه‌نامه را برعهده دارد.

مادّه ۶: تفسیر مفاد و نظارت

شرح مواد مسکوت، تفسیر مفاد، طراحی نظام اجراییِ شیوه­نامه و نظارت بر اجرای صحیح مفاد آیین‌نامه ‌و شیوه‌نامه، بر عهده معاونت برنامه‌ریزی است و لازم است در هر سال،گزارشی از اجرای شیوه‌نامه را تهیه ‌و ارائه کند.

تبصره:معاون برنامه‌ریزی مجاز است در طول زمان اجرای شیوه‌نامه، مصادیق دیگر فعالیت نخبگانی و تغییر امتیاز مصادیق موجود را شناسایی و در جدول ۲ اعمال کند تا درصورت نهایی شدن، به‌طور دائمی در شیوه‌نامه لحاظ شود.

مادّه ۷: تصویب و اجرا

این شیوه­‌نامه مشتمل بر یک مقدمه، هفت مادّه و شانزده تبصره به تصویب رئیس بنیاد ملّی نخبگان رسید و اجرای آن تا تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۶ لازم است و پس از آن اصلاحات لازم در شیوه‌نامه اعمال می­‌شود.

جدول ۲: فعالیت‌های نخبگانی برای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی(دانش‌آموختگان برترِ فنّاور)

فعالیت‌های نخبگانی

حداکثر امتیاز توضیحات
کارشناسی کارشناسی ارشد

دکتری تخصصی

فعالیت‌های علمی برگزیده آزمون‌های ورود به دانشگاه کارشناسی وزارت علوم / بهداشت از ۲۰۰ تا صفر امتیاز از ۱۵۰ تا صفر امتیاز از ۱۵۰ تا صفر امتیاز کسانی که در گروه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی رتبه کمتر از ۱۰۰۰ و در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی رتبه کمتر از ۳۰۰ کسب کرده‌اند
)فقط یک آزمون(
کارشناسی ارشد وزارت علوم / بهداشت از ۷۵ تا صفر امتیاز از ۷۵ تا صفر امتیاز کسانی که رتبه کمتر از ۳۰ (بدون گرایش) کسب کرده‌اند
)فقط یک آزمون(
ورود بدون آزمون دانشجویان ممتاز ( استعدادهای درخشان) کارشناسی ارشد معادل رتبه ۱۰ (بدون گرایش) آزمون ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد
فعالیت‌های آموزشی دانشگاه محل تحصیل در دوره کارشناسی ا ۱۵ امتیاز ا ۱۰ امتیاز ا ۵ امتیاز جزء دانشگاه‌های برتر کشور به تشخیص بنیاد
میانگین کل دوره کارشناسی ۲۵* (۱۵/۵ -میانگین کل)* سال‌های مجاز با احتساب ضریب هم‌ترازسازی معدل
مجموع سال‌ها/
دانشگاه محل تحصیل در دوره کارشناسی‌ارشد ا ۱۵ امتیاز ا ۱۰ امتیاز جزء دانشگاه‌های برتر کشور به تشخیص بنیاد
میانگین کل دوره کارشناسی ارشد ۵۰* (۱۶/۵ -میانگین کل)* سال‌های مجاز با احتساب ضریب هم‌ترازسازی معدل
مجموع سال‌ها/
دانشگاه محل تحصیل در دوره دکتری حرفه‌ای ا ۱۵ امتیاز ا ۱۰ امتیاز جزء دانشگاه‌های برتر کشور به تشخیص بنیاد
میانگین کل دوره دکتری حرفه‌ای ۵۰* (۱۶/۵ -میانگین کل)* سال‌های مجاز با احتساب ضریب هم‌ترازسازی معدل
مجموع سال‌ها/
دانشگاه محل تحصیل در دوره دکتری تخصصی ا ۱۵ امتیاز جزء دانشگاه‌های برتر کشور به تشخیص بنیاد
میانگین کل دوره دکتری تخصصی ۵۰* (۱۶/۵ -میانگین کل)* سال‌های مجاز برای دانش‌آموختگان پژوهش محور ضریب ۲۰ لحاظ می‌شود
مجموع سال‌ها/
اخذ جایزه‌های تحصیلی بنیاد تا ۱۰۰ امتیاز (به ازای هر سال) تا ۱۰۰ امتیاز (به ازای هر سال) تا ۱۰۰ امتیاز (به ازای هر سال)
دانشجوی نمونه کشوری تا ۲۰ امتیاز تا ۳۰ امتیاز تا ۴۰ امتیاز
فعالیت‌های پژوهشی مقاله‌های منتشر شده در نشریه‌های با نمایه معتبر بین‌المللی تا ۴۰ امتیاز (هر مقاله) تا ۴۰ امتیاز (هر مقاله) امتیاز مقاله‌های سه سال اخیر دانش‌آموختگان کارشناسی ارشدو دانشجویان دکتری و پنج سال اخیر دانش‌آموختگان دکتریبراساس ضرایب آیین‌نامه ارتقا محاسبه می‌شود.
مقاله‌های منتشر شده در نشریه‌های علمی – پژوهشی تا ۲۰ امتیاز (هر مقاله) تا ۲۰ امتیاز (هر مقاله)
مقاله‌های منتشر شده در همایش‌های علمی معتبر(داخلی و بین‌المللی) تا ۱۰ امتیاز (هر مقاله کامل) تا ۱۰ امتیاز (هر مقاله کامل)
همکاری در اجرای طرح‌های پژوهشی مصوّب مؤسسه تا ۲۰ امتیاز(به ازای هر طرح) تا ۵۰ امتیاز (به ازای هر طرح) تا ۵۰ امتیاز (به ازای هر طرح) امتیاز طرح‌های سه سال اخیر دانش‌آموختگان کارشناسی ارشدو دانشجویان دکتری و پنج سال اخیر دانش‌آموختگان دکتریبراساس ضرایب آیین‌نامه ارتقا محاسبه می‌شود
نگارش / ترجمه کتاب کامل علمی تا ۱۰۰ امتیاز (به ازای هر کتاب) تا ۱۰۰ امتیاز (به ازای هر کتاب) کتاب باید غیر کمک درسی باشد ودر دوره دانش‌آموختگی منتشر شده باشد. امتیاز با توجه به محتوای کتاب و اعتبار ناشر و براساس ضرایب آیین‌نامه ارتقا محاسبه می‌شود (حداکثر ۲۰۰ امتیاز)
نگارش / ترجمه فصل کتاب علمی تا ۱۵ امتیاز (به ازای هر فصل) تا ۱۵ امتیاز (به ازای هر فصل)
آزمون‌های علوم پزشکی برگزیده آزمون‌های جامع پزشکی ، دندان‌پزشکی ، داروسازی و پیش‌کارورزی پزشکی اول تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز
دوم تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز
سوم تا ۷۵امتیاز تا ۷۵امتیاز
برگزیده آزمون پذیرش دستیار پزشکی ، دندان‌پزشکی و داروسازی اول ۰ تا ۲۰۰ امتیاز
دوم ۰ تا ۱۵۰ امتیاز
سوم ۰ تا ۱۰۰ امتیاز
آزمون دانش‌نامه تخصصی پزشکی ۰ ۳۰۰تا ۱۰۰ امتیاز حائزان رتبه اول تا پنجم
دندان‌پزشکی ۰ ۲۰۰تا ۱۰۰ امتیاز حائزان رتبه اول تا سوم
داروسازی ۰ ۲۰۰تا ۱۰۰ امتیاز حائزان رتبه اول تا سوم
ادامه جدول ۲
فعالیت‌های نخبگانی امتیاز توضیحات
کارشناسی کارشناسی ارشد دکتری تخصصی
فعالیت‌های علمی المپیاد علمی دانشجویی وزارت علوم اول تا ۲۵۰ امتیاز تا ۲۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز
دوم تا ۲۰۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز تا ۷۵ امتیاز
سوم تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۵۰ امتیاز
وزارت بهداشت اول تا ۲۵۰ امتیاز تا ۲۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز براساس رتبه انفرادی
دوم تا ۲۰۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز تا ۷۵ امتیاز
سوم تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۵۰ امتیاز
دانش‌آموزی جهانی طلا تا ۲۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز
نقره تا ۱۷۵ امتیاز تا ۱۲۵ امتیاز تا ۱۲۵ امتیاز
برنز تا ۱۲۵ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز
ملی طلا تا ۲۲۵ امتیاز تا ۱۲۵ امتیاز تا ۱۲۵ امتیاز
نقره تا ۲۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز
برنز تا ۱۷۵ امتیاز تا ۷۵ امتیاز تا ۷۵ امتیاز
فعالیت‌های فنّاورانه اختراع‌های برگزیده اختراع سطح ۱ تا ۲۰۰ امتیاز تا ۲۰۰ امتیاز تا ۲۰۰ امتیاز مشارکت دست‌کم ۴۵ درصد و برحسب میزان مشارکت
اختراع سطح ۲ تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز مشارکت دست‌کم ۴۵ درصد و برحسب میزان مشارکت
اختراع سطح ۳ تا ۸۰ امتیاز تا ۸۰ امتیاز تا ۸۰ امتیاز مشارکت دست‌کم ۴۵ درصد و برحسب میزان مشارکت
ثبت ژن در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز حسب نظر کارگروه و باتوجه به مقاله منتشر شده از آن
شرکت دانش‌بنیان شرکت دانش‌بنیان (محل کار) از ۵۰ تا صفر از ۵۰ تا صفر از ۵۰ تا صفر هر پنج میلیارد ریال فروش ۱۰ امتیاز
نقش فرد در شرکت عضویت در هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان تا ۵۰ تا ۵۰ تا ۵۰ حداقل ۶ ماه و همجنان عضو باشد سقف امتیاز حاصل از نقش فرد در شرکت ۷۵ امتیاز است.
عضو هیئت مؤسس شرکت دانش بنیان تا ۵۰ تا ۵۰ تا ۵۰ اولین دوره تشکیل شرکت عضو باشد
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تا ۷۵ تا ۷۵ تا ۷۵ حداقل ۶ ماه و همچنان مدیرعامل باشد
سمت سازمانی در شرکت از ۵۰ تا صفر از ۵۰ تا صفر از ۵۰ تا صفر براساس نوع سمت سازمانی و تاریخ شروع به فعالیت در این پست
فعالیت تمام وقت در شرکت دانش‌بنیان از ۶۰ تا صفر از ۹۰ تا صفر از ۱۲۰ تا صفر به ازای هر شش ماه فعالیت ۱۵ امتیاز
جشنواره مورد تأیید خوارزمی بین‌المللی اول تا ۲۵۰ امتیاز تا ۲۵۰ امتیاز تا ۲۵۰ امتیاز مشارکت دست‌کم ۴۵ درصد
دوم تا ۲۰۰ امتیاز تا ۲۰۰ امتیاز تا ۲۰۰ امتیاز مشارکت دست‌کم ۴۵ درصد
سوم تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز مشارکت دست‌کم ۴۵ درصد
دانشجویی اول تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز مشارکت دست‌کم ۴۵ درصد
دوم تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز مشارکت دست‌کم ۴۵ درصد
سوم تا ۷۵ امتیاز تا ۷۵ امتیاز تا ۷۵ امتیاز مشارکت دست‌کم ۴۵ درصد
فارابی بزرگسال رتبه اول تا ۲۰۰ امتیاز تا ۲۰۰ امتیاز تا ۲۰۰ امتیاز صرفاً بخش‌های رقابتی جشنواره فارابی
رتبه دوم تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز
رتبه سوم تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز
جوان رتبه اول تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز
رتبه دوم تا ۱۲۵ امتیاز تا ۱۲۵ امتیاز تا ۱۲۵ امتیاز
رتبه سوم تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز
رازی محقق برگزیده رتبه اول تا ۲۰۰ امتیاز تا ۲۰۰ امتیاز تا ۲۰۰ امتیاز
رتبه دوم تا ۱۷۵ امتیاز تا ۱۷۵ امتیاز تا ۱۷۵ امتیاز
رتبه سوم تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز
محقق جوان تا ۱۲۵ امتیاز تا ۱۲۵ امتیاز تا ۱۲۵ امتیاز
محقق دانشجو تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز
سایر جشنواره‌ها و مسابقه‌ها تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز حسب مقررات بنیاد
فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مستعد برتر ادبی، هنری و قرآنی تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز تا ۱۰۰ امتیاز
سرآمد ادبی، هنری و قرآنی تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز تا ۱۵۰ امتیاز
عضویت در انجمن‌های علمی/ فرهنگی دانشجویی تا ۵ امتیاز(برحسب نوع عضویت) تا ۵ امتیاز(برحسب نوع عضویت) تا ۵ امتیاز(برحسب نوع عضویت) حداکثر ۳۰ امتیاز
عضویت در انجمن های علمی تخصصی تا ۱۵ امتیاز (برحسب نوع عضویت) تا ۱۵ امتیاز (برحسب نوع عضویت) تا ۱۵ امتیاز (برحسب نوع عضویت)
عضویت در هیئت مدیره انجمن‌های علمی تا ۳۰ امتیاز تا ۱۰۰ تا۱۰۰ انجمن‌های دارای مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط
عضویت در هیئت تحریریه نشریه‌های علمی تا ۲۰ امتیاز ۷۰تا ۳۰ ۷۰تا ۳۰ نشریه‌های پژوهشی و ترویجی دارای مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط
سردبیر نشریه‌‌‌‌های علمی ۱۲۰تا ۶۰ ۱۲۰تا ۶۰ نشریه‌های پژوهشی و ترویجی دارای مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط


نظر شما