شناسهٔ خبر: 22535951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه:

مشارکت مردم در وقف رشد خوبی داشته است

حوزه / نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ممکن است برخی بیان کنند که مردم وقف نمی کنند، ولی از سال ۸۹ تا حال، بیش از ۱۵ هزار موقوفه توسط مردم ثبت شده است که این رقم از ابتدای انقلاب تا سال ۸۸ شامل ۱۳ هزار موقوفه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین محمدی صبح امروز در دیدار با آیتاللهالعظمی سبحانی، با اشاره به هفته وقف سه وظیفه را از مهمترین وظایف اوقاف ذکر کرد و گفت: اولین فعالیت سازمان اوقاف انجام فعالیت قرآنی در بخشهای مختلف حفظ و مفاهیم و قرائت و برگزاری مسابقات است.

وی افزود: دومین وظیفه سازمان، اداره بقاع متبرکه و امامزادگان است که در این زمینه هم به دنبال ساخت و ساز و عمران و اجرای فعالیت‏های فرهنگی با حضور روحانیون و احیای نماز جماعت در بقاع هستیم، ولی هنوز از تمام ظرفیت ها استفاده نشده است.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: اداره موقوفات در کشور از دیگر فعالیتهای سازمان اوقاف است که در این زمینه از حیث عمرانی و حقوقی ساماندهی خوبی انجام شده است.

وی گفت: ممکن است برخی بیان کنند که مردم وقف نمی کنند، ولی از سال 89 تا حال، بیش از 15 هزار موقوفه توسط مردم ثبت شده که این رقم از ابتدای انقلاب تا سال 88 شامل 13 هزار موقوفه بوده است.

محمدی یادآورشد: مردم ما نسبت به این امر الهی علاقه مند هستند و اگر اطلاع رسانی خوبی انجام شود، قطعا شاهد رشد این حوزه خواهیم بود.

 

نظر شما