شناسهٔ خبر: 22535274 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین اخبار جهان(7-19)

براساس نتایج نظرسنجی موسسه پژوهشی پیو که روز چهارشنبه منتشر شد حملات فیزیکی علیه مسلمانان در آمریکا در سال 2016 نسبت به سال 2015 حدود 40 درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهمترین اخبار و رویدادهای جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است.

آمریکا
// بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه پژوهشی پیو که روز چهارشنبه منتشر شد حملات فیزیکی علیه مسلمانان در آمریکا در سال 2016 نسبت به سال 2015 حدود 40 درصد افزایش داشته است.

// کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا سه طرح ضد حماس به تصویب رساند. این کمیته طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن کمک سالانه 300 میلیون دلاری آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت کاهش می یابد مگر این که این تشکیلات پرداخت هایی را که به گفته نمایندگان آمریکایی به جرایم خشونت آمیز پاداش می دهد متوقف کند.

// بهای نفت روز چهارشنبه در بازار نیویورک بعد از انتشار گزارشی مبنی بر افزایش دوباره تولید تولید طلای سیاه در آمریکا و همچنین افزایش غیر منتظره ذخایر نفت و بنزین این کشور کاهش یافت.

// براساس مطالعه ای که دانشگاه شیکاگو انجام داده و نتایج آن در روز چهارشنبه منتشر شد بیش از چهار میلیون جوان و نوجوان آمریکایی بی خانمان هستند.

// طرح الزام خزانه داری آمریکا به ارائه گزارش به کنگره در مورد برآورد دارایی هایی که مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل مقامات ارشد ایران هستند در کمیته مالی مجلس نمایندگان رای آورد.

 ونزوئلا

// مخالفان دولت ونزوئلا بصورت رسمی اعلام کردند در مذاکرات صلح با نمایندگان دولت شرکت نخواهند کرد و به این ترتیب روند مثبتی که برای حل اختلافهای داخلی از طریق گفتگوهای قبلی بوجود آمده بود متوقف شد.

سرزمین های اشغالی
// منابع خبری از انفجار یک خودرو در مرکز تل آویو خبر دادند. جزییات مربوط به این انفجار هنوز مشخص نشده است. تصاویری از این انفجار در رسانه های مجازی منتشر شده است.

// یگان هایی از ارتش صهیونیستی ضمن تیراندازی پراکنده وارد نوار غزه شدند و به بیت لاهیا در شمال این منطقه تحت محاصره ، یورش بردند.

// نظامیان صهیونیستی سه نوجوان فلسطینی را به بهانه پرتاب سنگ به سوی خودروهای نظامی انها در خیابانی بین دو روستای عزون و عزبه الطیب در شرق استان قلقیلیه به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند.

الجزایر

// وزیر امور خارجه الجزایر روز چهارشنبه هشدار داد بعد از شکست های گروه تکفیری وهابی داعش در سوریه و عراق بازگشت تکفیری های خارجی شمال آفریقا را تهدید می کند.

سوریه

// دیپلمات ها گفتند شورای امنیت سازمان ملل روز پنج شنبه درباره طرح آمریکا برای تمدید تحقیقات بین المللی درباره مقصر حمله شیمیایی در سوریه رای گیری می کند.

آلمان
// محققان امنیت غذایی روز چهارشنبه هشدار دادند تغییرات آب و هوا ممکن است تا سال 2050 موجب بدتر شدن خشکسالی و سیل تا افزایش سطح آب دریاها شود و خطر گرسنگی و سوء تغذیه کودکان را تا 20 درصد افزایش دهد.

// فرانسه و آلمان وعده دادند استفاده از زغال سنگ را محدود کنند.این دو کشور همچنین اقدام بیشتر جهانی برای محدودسازی تغییرات آب و هوا را بعد از خروج آمریکا از توافق 2015 پاریس خواستار شدند.

 // یک سند که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده است نشان می دهد احزاب آلمانی که در حال مذاکره بر سر یک دولت ائتلافی هستند خواهان برچیده شدن همه کلاهک های هسته ای مستقر در آلمان هستند.

مصر
// منابع قضایی مصر اعلام کردند دیوان استیناف این کشور حکم حبس ابد محمد بدیع، رهبر سابق اخوان المسلمین را به جرم مداخلات خشونت آمیز بعد از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق این کشور به دست ارتش، تایید کرد.

نیجریه
// یک عامل انتحاری در حمله ای در شهر مایدوگوری در شمال شرقی نیجریه ده نفر را کشت و 30 نفر را مجروح کرد.بلو دامباتا، سخنگوی اداره اورژانس کشوری گفت این حمله در مرکز ایالت بورنو روی داد که مرکز شورش گروه بوکوحرام است.

عربستان
// عربستان پس از آن با درخواست فرانسه درباره سعد حریری موافقت کرد که لبنان تهدید کرد موضوع را به شورای امنیت انتقال خواهد داد.

سوریه

// رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه، حضور هر نیروی خارجی را در خاک این کشور بدون موافقت دمشق اشغالگری دانست.

// دیده بان حقوق بشر سوریه و ساکنان منطقه محاصره شده غوطه در شرق دمشق اعلام کردند ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه حملات هوایی و گلوله باران این شهر را بعد از حمله گروه های مسلح به یک پایگاه نظامی در این منطقه تشدید کردند.

// طلال سلو، یک فرمانده ارشد گروه موسوم به نیروهای موسوم به « سوریه دمکراتیک »که مورد حمایت آمریکاست روز چهارشنبه از این گروه جدا و وارد ترکیه شد.

 زیمبابوه
// رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا گفت: ارتش زیمبابوه اطمینان داده است تحولات کنونی در آن کشور یک کودتا نیست.

// اتحادیه آفریقا با تقبیح ارتش زیمبابوه از نظامیان این کشور خواست اقدامات شان را در کنترل قدرت در کشور متوقف کنند.

 یمن
//  ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع نیروهای مزدور وابسته به منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را در منطقه میدی هدف حمله موشکی قرار دادند.

فرانسه
// خبرهایی که در مورد درخواست رئیس جمهور فرانسه از سعد الحریری و خانواده اش برای رفتن به فرانسه منتشر شده است، بر این نکته تأکید می کند که الحریری در عربستان بازداشت شده است.

// کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) در بیانیه ای گفت سعد الحریری و خانواده وی در روزهای آینده وارد فرانسه می شوند.

// سفر ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه به تهران که قرار بود اواخر ماه جاری میلادی صورت گیرد به اواخر سال جاری میلادی موکول شده است.

ترکیه

// رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به قطر سفرکرده است وعده داد آنکارا به کمک نظامی به این کشور ادامه دهد.این در حالی است که بحران بی سابقه ای در خلیج فارس از ماه ژوئن بین دوحه و ریاض ادامه دارد.

کره جنوبی

// رئیس حزب حاکم در کره جنوبی گفت آمریکا بدون رضایت کره جنوبی تحت هیچ شرایطی نباید از گزینه نظامی علیه کره شمالی استفاده کند.

 

نظر شما