شناسهٔ خبر: 22534644 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگوی اختصاصی با دیده بان ایران؛ سرپرست اورژانس کشور به دیده بان ایران خبر داد؛

محمودی شاه نشین در گفت و گو با دیده بان ایران : مجلس به سادگی از متخلفان مساکن مهر عبور نخواهد کرد/ بیشترین ویرانی های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب مربوط به مسکن مهر و بیمارستان است

محمودی شاه نشین در رابطه با آمار بالای تخریب و آسیب دیدگی های شهر به واسطه مسکن های مهر تصریح کرد: در شهرهایی همچون سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آمار تخریب مسکن مهر نسبت به سایر خانه ها بالاست و این مسئله نمایانگر بی کفایتی و بی دقتی مهندسان ناظر، پیمانکاران و تمامی کسانی که در پروژه های مهر مشغول به کار بوده اند، می شود و مجلس از این موضوع به سادگی گذشت نخواهد کرد و به پیگیری سریع آن خواهد پرداخت

صاحب‌خبر -
دیده بان ایران - سپیده اجلالی: پس از گذشت تقریبا 48 ساعت از زلزله سهمگین کرمانشاه و حومه آن، برخی اخبار از امداد رسانی و خدمات رسانی نامطلوب حکایت دارند به طوری که تصاویری از برخی بطری های اب معدنی که در اختیار مردم زلزله زده قرار گرفته بود، از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.
 
در این بین، کماکان چادر، لباس گرم و یا پتوی کافی در اختیار مردم این بخش از کشور قرار نگرفته است. وضعیت مسکن های پوشالی مهر نیز مزید بر علت گردیده و در مقایسه با ساختمان های دیگر دچار خسارات فراوان و به اصطلاح ویرانی شده است.

 

محمد محمودی شاه نشین، نماینده مردم شهریارو ملارد، از روز گذشته در کنار مردم زلزله زده کرمانشاه و توابع آن حضور یافت تا پیگیر وضعیت مردم داغ دیده کرمانشاه شود. لذا به همین منظور به سراغ او رفتیم تا از آخرین وضعیت مردم  کرمانشاه باخبر شویم. 

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دهم در رابطه با نحوه خدمات رسانی به مردم کرمانشاه و تمامی توابع آن به خبرنگا ر دیده بان ایران گفت: از روز گذشته که ما در کنار مردم مصیبت زده کرمانشاه بوده ایم وضعیت و نحوه امداد رسانی و خدمات رسانی به مردم نسبتا مطلوب بوده است. هم اکنون نیز که بنده در شهر قصر شیرین هستم تمامی نیروها در تلاش اند تا امکانات لازم را فراهم نمایند البته بنده و تمامی خدمت گذاران در تلاش وافر هستیم تا وضعیت خدمات رسانی را به حد مطلوب برسانیم. 

 

وی در ارتباط با گمانه زنی های ایجاد شده جهت بی توجهی به وضعیت زلزله زدگان و عدم ارائه چادر، پتو و... بیان کرد: این چنین نیست. تاکنون خدمات رسانی بیشتر به صورت نجات افرادی که در زیر آوار مانده بودند و منتقل و مداوا کردن مجروحان بوده است و به طور کلی می توان گفت خدمات رسانی تا امروز صبح بیشتر در قالب نجات امداد بود ولی از صبح امروز، مسئولین امر بیشتر در صدد اسکان و وضعیت بازماندگان توجه دارند و تا به این لحظه سعی در دایر نمودن بیمارستان های صحرایی، منتقل نمودن مصدومان به مراکز درمانی تهران و برپایی چادر ها و کمپ ها جهت اسکان بازماندگان شده است. 

 

عضو سابق شورای حل اختلاف استانداری تهران در پاسخ به این مسئله که آیا رسیدگی و خدمات رسانی موجود در روستاها هم بوده یا خیر، گفت: بله. امداد و خدمات رسانی های موجود در روستاها و حومه های کرمانشاه  بیشتر در قالب منتقل نمودن مجروحان به مراکز درمانی در اسرع وقت، برپایی بیمارستان های روستایی، نجات افرادی که در زیر آوار مانده اند و به طور مختصر آب و غذا در اختیار آنها گذاشتند البته همانطور که پیشتر نیز گفتم تاکنون نجات امداد بیشتر مدنظر و در دستور کار امدادگران قرار گرفته است.

 

محمودی شاه نشین درمورد بیشترین شهرها و روستاهای آسیب دیده کرمانشاه اظهار کرد: شهر کرمانشاه و قصرشیرین دچار آسیب دیدگی عظیمی نشده اند ولی شهرستان هایی چون سرپل ذهاب، ثلاث بیشترین ویرانی را به خود اختصاص داده اند. شهرستان اسلام آباد غرب نیز به صورت وسیع آسیب ندیده است و مشکل اصلی مردم این شهر به جهت تخریب بیمارستان آن و شهرکی که مسکن مهر در آنجا بودند، است. 

 

محمودی شاه نشین در رابطه با آمار بالای تخریب و آسیب دیدگی های شهر به واسطه مسکن های مهر تصریح کرد: در شهرهایی همچون سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آمار تخریب مسکن های مهر نسبت به سایر خانه ها بالاست و این مسئله نمایانگر بی کفایتی و بی دقتی مهندسان ناظر، پیمانکاران و تمامی کسانی که در پروژه های مهر مشغول به کار بوده اند، می شود و مجلس از این موضوع به سادگی گذشت نخواهد کرد و به پیگیری سریع آن خواهد پرداخت.

 

این نماینده مجلس در خصوص عوامل موثر بر ویرانی های بی شمار مساکن مهر خاطرنشان کرد: یکی از عمده ترین دلایل به وجود آمدن چنین مشکلاتی عدم رعایت اصول فنی و مهندسی، استفاده نکردن از مصالح مرغوب و همچنین عدم رعایت درز و فاصله بین دو ساختمان است. در همین نواحی ساختمان هایی بوده اند که به یکدیگر چسبیده بودند و در نتیجه فروریختن یکی از ساختمان ها، آن یکی هم دچار ریزش شده در صورتی که ساختمان هایی که تنها و یا با فاصله بوده اند، به نسبت آسیب کمتری دیده اند.

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس دهم افزود: به اصطلاح شهرک های مهر در اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب حدود 3 الی 4 سال است که مردم در آن ها زندگی می کنند. فرقی نمی کند که این ساختمان ها در چه دولتی ساخته شده است چراکه دولت ها تنها دستورالعمل ساخت و طرح مربوطه را صادر می کنند و باقی کارها بر عهده پیمانکاران و مهندسان ناظر و تمامی افرادی که در ساخت این مسکن ها نقش داشته اند، باز میگردد.

 

محمودی همچنین ادامه داد: مجلس  به سادگی از این مسئله عبور نخواهد کرد و در کمیسیون شوراها و همچنین عمران نیز به طور موشکافانه موضوع را بررسی و با متخلفان برخورد خواهد نمود.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان با اشاره به تاریخ انقضاء گذشته برخی بطری های آب معدنی گفت: از روز گذشته بسیاری از خانواده ها مدعی بودند که بطری هایی که در اختیار آن ها قرار داده شده، از تاریخ انقضای آنها گذشته است و بنده تا آنجایی که پیگیری کردم چنین چیزی صحت نداشت و اگر هم بوده باشد مابین سایر آب ها بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما