شناسهٔ خبر: 22533137 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گفت‌وگوی «شهروند» با داور و پزشکی که به جای قضاوت به درمان زلزله‌زدگان می‌پردازد

حیدری: 3 روز است خانه نرفته‌ام

تاکنون حدود 100نفر از مصدومان کرمانشاهی را مداوا کردم

صاحب‌خبر -

شهروند|  اهالی فوتبال دست به دست هم داده‌اند تا در فاجعه‌ای که برای مردم غرب کشور رخ داده، کنار آنها باشند. این روزها هرکسی با هر بضاعت و توانایی که دارد، به کمک هموطنان آسیب‌دیده در کرمانشاه رفته‌ و برخی حتی از منافع مالی خود هم چشم‌پوشی کرده‌اند. درحالی‌ که هفته هفدهم لیگ برتر در راه است اما تغییری بزرگ در داوران انتخاب‌شده برای بازی‌های این هفته رخ داد. بیژن حیدری، قاضی دربی شماره 85 که در این هفته داور دیدار نفت آبادان و پیکان بود، قید داوری در این دیدار را زده و به مناطق زلزله‌زده رفته تا در این روزهای سخت و بحرانی به داد هموطنان خود برسد.
داور دربی یاری‌رسان مجروحان
این روزها می‌بینیم و می‌خوانیم که اهالی ورزش مثل همیشه به کمک هموطنان زلزله‌زده رفته‌اند. یکی از کسانی که با تخصص خود راهی غرب کشور شده، بیژن حیدری است. او ترجیح داد در این روزهای سخت و درحالی که می‌تواند با تخصص پزشکی خود به آسیب‌دیدگان زلزله کمک کند، به جای قضاوت در لیگ برتر فوتبال در میدان مهمتری حضور داشته باشد. حیدری قید داوری در دیدار نفت آبادان و پیکان را زد و به همدان رفت تا در بیمارستان بعثت این شهر به یاری آسیب‌دیدگان زلزله بپردازد. حیدری به خوبی درک کرد در چنین روزهای سختی تخصصش در ارتوپدی و پزشکی بیشتر از داوری مفید است و می‌تواند به کمک مردم بیاید. از مناطق زلزله‌زده، مصدومان و آسیب‌دیدگان زیادی به بیمارستان‌های همدان فرستاده شده‌اند، به همین دلیل بیژن حیدری که دکترای ارتوپد دارد، در بیمارستان بعثت این شهر حضور دارد. بی‌شک تصمیمی که این داور جوان گرفته تا سال‌هایی در خاطره مردم ایران می‌ماند. او که به واسطه قضاوت در دربی شماره 85 با حرف و حدیث‌ها و حتی توهین‌های زیادی روبه‌رو شد، حالا می‌تواند با تخصص ارتوپدی خود جان هموطنان زلزله‌زده را نجات دهد و آنها را از یک عمر معلولیت و بی‌حرکت‌‌شدن خلاص کند. او درحالی ‌که می‌توانست در هفته هفدهم لیگ در آبادان قضاوت کند و هر تیمی را با تصمیم‌های داوری خود عصبانی یا خوشحال کند، مصدومان زلزله کرمانشاه را مداوا می‌کند تا جراحی‌هایش حتی از قضاوت‌های بین‌المللی‌اش در آینده دلچسب‌تر و باارزش‌تر باشد. او این روزها داور فوتبال ایران نیست بلکه جراح و متخصصی است که دوباره راه‌رفتن و روی پاایستادن را به مصدومان زلزله تلخ کرمانشاه هدیه می‌دهد.
حیدری: تا جایی که بتوانم به مردم کمک می‌کنم
بیژن حیدری روزهای سختی را در همدان سپری می‌کند. او از اولین ساعات زلزله کرمانشاه برای یاری‌رساندن به مصدومان این حادثه دردناک به شهر همدان رفت. از آنجایی که مصدومان زیادی از کرمانشاه به بیمارستان‌ بعثت همدان اعزام شده‌اند، تخصص بیژن حیدری حسابی به کار آمده و یاری‌رسان بوده است. حیدری در صحبتی که با خبرنگار روزنامه شهروند داشته، درباره وضع خود گفت: «با هماهنگی کمیته داوران، صلاح دیدیم که من در هفته هفدهم لیگ برتر غایب باشم و به جای قضاوت یک بازی فوتبال به شهر همدان بروم تا هر کمکی از دستم برمی‌آید، برای نجات جان زلزله‌زدگان انجام دهم. به همین دلیل ساعاتی بعد از زلزله در بیمارستان بعثت همدان حاضر شدم و از آن روز تاکنون حدود 100 مجروح را که از کرمانشاه و روستاهای اطراف به همدان اعزام شدند، مداوا کردم. اکنون 3روز است به خانه نرفتم، اما تا هروقت لازم باشد، می‌مانم.» او حرف‌هایش را اینطور ادامه داد: «نمی‌دانم حضورم در این بیمارستان چقدر طول می‌کشد و چند روز دیگر لازم است که در این‌جا حاضر باشم اما سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد، در کنار بقیه پزشکان به زلزله‌زدگان کمک کنم.» حیدری که با تخصص خود بیشتر از بقیه پزشکان می‌تواند به مجروحان کمک کند، از مشکلات جسمی زلزله‌زدگان می‌گوید: «اغلب مصدومان زلزله مشکلات شکستگی و دررفتگی دارند. من سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد، به حل مشکلات آنها کمک کنم اما برخی که در ناحیه ستون فقرات دچار ضربه شده‌اند، ممکن است به جراحی هم نیاز داشته باشند. به همین دلیل فعلا در این بیمارستان می‌مانم تا بتوانم تا جایی که امکان دارد، به مردم کمک کنم.» با شرایط موجود در بیمارستان بعثت و افزایش تعداد مجروحان مشخص نیست که حیدری در هفته بعدی لیگ برتر هم قضاوت کند. او به خوبی دریافته این روزها بهتر است در جایی که دستانش می‌توانند زندگی افراد را نجات دهند، حضور داشته باشد و فعلا سوت داوری خود را کنار بگذارد.

نظر شما