شناسهٔ خبر: 22531114 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

يادداشت

صاحب‌خبر -

 مهار شعله‌هاي آتش در فروشگاه پوشاک

وقوع آتش سوزي در يک فروشگاه پوشاک در چهار راه استانبول با حضور به موقع نيروهاي دو ايستگاه آتش نشاني مهار و کاملا خاموش شد.

به گزارش مهر در تماس مسئولان يک مجتمع تجاري با سامانه 125 مبني بر آتش سوزي در يک فروشگاه پوشاک، ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني تهران بي درنگ نيروهاي دو ايستگاه آتش نشاني به همراه خودرو حامل دستگاه هاي تنفسي را ساعت 10:57 به خيابان جمهوري اسلامي، حوالي چهارراه استقلال روانه کرد.

فرشاد کريمي افسر آماده منطقه پنج عمليات آتش نشاني در اين خصوص گفت: در محل حادثه يک ساختمان تجاري مشاهده شد که در طبقه منفي يک اين ساختمان، يک فروشگاه پوشاک 30 مترمربعي آتش گرفته و دود بسيار غليظي راهروهاي ساختمان را در بر گرفته بود.

وي با اعلام اينکه کانون آتش سوزي در قسمت سيم کشي سقف کاذب اين فروشگاه بود، ادامه داد: آتش نشانان به محض رسيدن به محل حادثه جريان برق و گاز فروشگاه را قطع کردند و پس از بررسي و ايمن سازي کامل، با استفاده از دستگاه هاي تنفسي و تجهيزات خاموش کننده مشغول مهار شعله هاي سرکش آتش شدند.

افسر آماده منطقه پنج عمليات آتش نشاني افزود: در اين حادثه به هيچ يک از مالکان فروشگاه ها و شهروندان آسيبي نرسيد و نيروهاي آتش نشاني با حضور به موقع خود، شعله هاي آتش را مهار و کاملا خاموش کردند.

آغاز امدادرساني آتش‌نشانان تهران به زلزله زدگان

اولين گروه اعزامي از آتش‌نشانان تهران کار امدادرساني به آسيب‌ديدگان زلزله منطقه کرمانشاه را آغاز کردند.

به گزارش ايلنا، پس از وقوع زمين لرزه اخير درغرب کشور، نخستين تيم از سازمان آتش نشاني تهران در قالب يک گروه 23 نفره به همراه تجهيزات کامل نجات و 8 دستگاه خودرو آتش نشاني، براي امدادرساني اعزام شدند و شب گذشته در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب استقرار يافتند.

بر اساس اين گزارش، پيش از شروع عمليات امدادرساني، نحوه فعاليت و مکان هاي آسيب ديده با حضور مهدي داوري معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران مورد بررسي قرار گرفت تا امدادرساني با هماهنگي سازمان هاي مسئول و همچنين از مناطقي که بيشترين آسيب را متحمل شده اند، آغاز شود.

سازمان آتش نشاني تهران اين آمادگي را دارد تا در صورت نياز به نيروي امدادرسان بيشتر، گروه هاي ديگري را براي امدادرساني به منطقه زلزله زده اعزام کند.

گفتني است اين سازمان ضمن همدردي با مردم شريف مناطق آسيب ديده و عرض تسليت به بازماندگان اين ضايعه مصيبت بار، از هيچ کمکي دريغ نورزيده و همانند تمامي حوادث گذشته، در اسرع وقت به ياري هموطنان مي شتابد.

پاساژ «دراکولا» تعطيل مي‌شود

شهردار منطقه 11 تهران گفت: پاساژ آزاد معروف به دراکولا واقع در تقاطع خيابان جمهوري-ولي عصر (عج) به عنوان نا ايمن‌ترين ساختمان تجاري منطقه تا 10 روز آينده پلمپ خواهد شد.به گزارش مهر، نصراله آباديان با بيان اين که هم اکنون 138 بناي تجاري نا ايمن در منطقه 11 وجود دارد؛ از تمهيدات و تدابير انجام شده براي رفع خطر و ارتقاي ايمني در اين ساختمان ها خبر داد.

آباديان ساختمان هاي تجاري علاء الدين، آلومينيوم و دراکولا را پر خطر ترين مراکز تجاري اين منطقه نام برد و افزود: با برنامه ريزي و تدابيري که بسياري از آن ها انجام شده است؛ ايمني پاساژ علاء الدين و آلومينيوم تا حد زيادي تأمين شده است و ليکن پاساژ معروف به دراکولا با توجه به سازه فرسوده و نا ايمن به هيچ وجه امکان تأمين ايمني ندارد و بايد تعطيل شود.

وي با اشاره به حکم دادستاني به شهرداري منطقه 11مبني بر پلمپ پاساژ دراکولا عنوان کرد: با توجه به اين که 15 واحد توليدي و تجاري در اين مرکز مشغول فعاليت هستند؛ علي رغم توجه مديريت شهري به مشکلات اقتصادي کسبه و کارگران مشغول در اين واحدها، بايد در نظر داشت که ايمني جان آن ها و شهروندان در اولويت قرار دارد و نمي توان جان مردم را به خطر انداخت.

آباديان ضمن اعلام مهلت 10 روزه به کسبه براي تخليه اضطراري پاساژ دراکولا، خاطر نشان کرد که پس از مدت تعيين شده اين مجتمع تجاري نا ايمن پلمپ خواهد شد.شهردار منطقه 11 همچنين عنوان کرد: طي نشست هايي که با مالک و بهره برداران برگزار شده است؛ خطرات جاني اين ساختمان که فاقد ايمني براي فعاليت و کسب و کار است توضيح داده شده و از مالک خواسته ايم تا نسبت به تخريب و نوسازي ملک اقدام نمايند.

او با ياد آوري اين نکته با آغاز فصل سرما و بارش هاي جوي در صورت بارش 40-30ميليمتري امکان فرو ريختن اين ساختمان وجود دارد؛ تأکيد کرد : با مهلت 10 روزه اي که تعيين شده است؛ چنان چه مالک براي تعيين تکليف ملک و تشکيل پرونده تمکين نکند؛ شهرداري منطقه 11 براي حفاظت از جان کسبه و کارگران و اجراي قانون نسبت به تعطيلي ساختمان ناايمن اقدام خواهد نمود.

شهردار منطقه 11 در خصوص ايمن سازي مجتمع تجاري آلومينيوم و علاء الدين گفت:در مجموعه آلومينيوم کيوسک آتش نشاني به همراه 2 نفر آتش نشان مستقر شده است. مجهز به سيستم اعلام و اطفاي حريق شده است، آسانسورها استاندارد سازي شدند و ساير اقدامات نيز در حال انجام است.

به گفته آباديان براي پاساژ علاء الدين هم پله هاي فرار تعبيه شده و اقدامات ايمني براي آتش سوزي نيز انجام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما