شناسهٔ خبر: 22529966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کاهش میزان وقف یک نقطه ضعف برای البرز است

کرج- مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان البرز با بیان اینکه وقف در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به همیاری مردم دارد گفت: میزان وقف در البرز به نسبت سال های قبل کاهش یافته که یک نقطه ضعف محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعداز ظهر چهارشنبه برگزار شد، ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله اخیر مردم غرب کشور کمک به زلزله زدگان را نیزجز موقوفات دانست و افزود:موقوفات نیاز به همیاری مردم دارد  لذا فرهنگ زیبای وقف برای رسیدگی به حوادث غیر مترقبه نیز کاربرد دارد.

وی در ادامه افزود: در آستانه هفته وقف هستیم و در این هفته برنامه های ویژه ای در خصوص تکریم وقف انجام خواهیم  گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ وقف، خدمات وقف و کارکردهای وقف در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است گفت:همایش وقف و رسانه یکی از برنامه های شاخص این هفته محسوب می شود.

وی درادامه گفت: همایش یاوران وقف با حضور فعالین این عرصه برگزار و ایستگاه های وقف نیز در سطح استان برپا می شود.

حجت الاسلام صالحی  با بیان اینکه وقف در البرز شرایط مناسبی را سپری نمی کند، گفت: میزان وقف در البرز نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته است که این امر نقطه ضعفی برای استان البرز است.

وی تصریح کرد: عدم آشنایی با این مقوله علت اصلی کاهش آمار در این امر مهم بوده است.

احداث مجتمع فرهنگی قرآنی امامزاده طاهر (ع) در مراحل پایانی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه در بحث عمران، آبادانی، تعمیر و مرمت امامزادگان اقدامات شایان توجهی در سطح استان البرز صورت گرفته است، افزود: استخر امامزاده محمد(ع) حصارک کرج در مراحل پایانی احداث قرار داردو فاز نخست مجمتع فرهنگی و قرآنی امامزاده طاهر(ع) نیز به مراحل آخر احداث خود رسیده است.

وی در ادامه گفت: برخی از امامزادگان واقع در استان البرز نظیر امامزاده احمد و محمود ماهدشت تخریب شده که امیدواریم این امامزادگان و بقاع متبرکه با کمک مردم بازسازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی درادامه گفت: اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان میزان اجرای نیت واقفین در استان می باشد که در بخش های مختلف هزینه شده است و از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۵ مُبلغ از استان قم به البرز دعوت شده است ضمن آنکه اعتباری  بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مساجد و مصلی های استان البرز مساعدت شده است.

 وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه با رصد وقایع و اتفاقات در جامعه مسئولیت خطیری بر عهده دارند گفت: رسانه ها باید عموم ملت را به فرهنگ زیبای وقف آگاه کنند و اصحاب رسانه  به نوععی نخبگان فرهنگ ساز جامعه هستند.

وی در پایان افزود: وقف کارکرد اجتماعی و فرهنگی خود را دارد و از این طریق  می توان به هموطنان زلزله زده و حوادث غیر مترقبه نیز کمک و یاری کرد.

 
 

نظر شما