شناسهٔ خبر: 22528957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

رحمانی فضلی: پرداخت اجاره بها منزل به زلزله‌زدگان/ ۲۴ هزار چادر در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است

پنجمین جلسه شورای عالی مدیریت بحران صبح امروز به ریاست وزیر کشور و قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت کشور در محل وزارت کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -
عبدالرضا رحمانی فضلی پس از پایان این جلسه با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت مجدد به خانواده های درگذشتگان حادثه زلزله در کرمانشاه گفت: تمامی اقدامات صورت‌گرفته در مناطق زلزله‌‌‌زده در دومین جلسه صبح امروز ستاد عالی مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت و نیازها، ضعف ها و مطالبات را هم مورد ارزیابی قرار دادیم.

به گزارش نامه نیوز، وزیر کشور با بیان اینکه مهمترین مسئله در شرایط کنونی تأمین آب، برق و گاز مردم این مناطق است، اظهار داشت: طبق گزارش‌هایی که مسئولان امر در این جلسه ارائه کردند خدمات برق و آب صددرصد در این مناطق وصل و جاری شده منتها به دلیل پس‌لرزه‌ها در برخی مناطق با مشکل کدری آب مواجه هستیم، همچنین در زمینه گازرسانی در حدود ۵۰ درصد مناطق گاز وصل شده و در سایر مناطق و موارد هم کارشناسان در حال نشت‌گیری هستند تا این موضوع هم به طور کامل وصل شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۴ هزار چادر در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است، اظهار داشت: در این جلسه تصمیم‌ گرفته شد که ۱۰ هزار چادر دیگر هم به این مناطق ارسال شود.

رحمانی فضلی اسکان مردم زلزله زده را مهمترین مسئله دانست و تصریح کرد: در این رابطه در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، قرار شد مردمی که قصد دارند خانه اجاره کنند به آنها اجاره پرداخت شود یا آنهایی که نیاز به کانکس و چادر دارند در اختیارشان قرار بگیرد و این‌کار با اولویت مناطق روستایی که با تخریب بیشتر و شرایط آب و هوایی سردتر مواجه هستند، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز مقرر شد وزارت راه و شهرسازی در زمینه اسکان مردم در این مناطق برنامه زمان‌بندی شده ارائه کند و در این برنامه اسکان موقت و هم ساخت دائمی خانه‌ها را مشخص کنند.

وزیر کشور افزود: قرارگاه خاتم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام آمادگی کرده که ساخت مساکن روستایی را برعهده بگیرد که قرار شد این کار با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی که متولی این‌کار است انجام شود.

رحمانی فضلی از اعلام آمادگی کمیته امداد برای تأمین مسکن افراد تحت پوشش این کمیته خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات اعلام آمادگی کردند لذا جلسه ستاد به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به مردم به طور مرتب تشکیل خواهد شد.

وی با مهم خواندن مقوله برقرای امنیت در مناطق زلزله زده و شرایط بحرانی ابراز داشت: در زمینه برقراری امنیت در مناطق زلزله‌زده قرارگاه نیروی انتظامی مسئول تأمین امنیت شد که نیروهای سپاه و ارتش به آنها در انجام این کار کمک خواهند کرد.

نظر شما