شناسهٔ خبر: 22527933 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لیبرمن: اجازه نمی دهیم که سوریه به خط مقدم ضد اسرائیل تبدیل شود

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مواضع دیگر مقامات این رژیم را تکرار کرد و مدعی شد: اجازه داده نمی شود که سوریه به خط مقدم ضد اسرائیل تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما اجازه استقرار ایران در سوریه را نمی دهیم و اجازه نخواهیم داد که سوریه به خط مقدمی ضد اسرائیل تبدیل شود.

شایان ذکر است قبلا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیام ویدئویی که به مناسبت نشست عمومی انجمن یهودیان آمریکای شمالی ضبط شد، ادعا کرده بود: اگر ناچار شویم به تنهایی علیه ایران اقدام می‌کنیم.

وی همچنین مدعی شد ایران موفق نمی‌شود سوریه را به پایگاهی برای حمله به اسرائیل تبدیل کند.

نتانیاهو در ادامه اتهام‌های خود مدعی شده بود: ایران به دنبال تقویت نیروهای نظامی خود در سوریه است و می‌خواهد حضور زمینی، هوایی و دریایی خود را در این کشور دائمی کند و قصدش هم استفاده از سوریه به عنوان پایگاهی برای ویرانی اسرائیل است. خیلی شفاف گفته‌ام که مانع از این می‌شویم. باید با همکاری هم مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شویم. اگر با هم باشیم به هدف‌مان می‌رسیم ولی اگر مجبور باشیم، به تنهایی اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است یک مقام آگاه در دفتر نخست‌ وزیری رژیم صهیونیستی نیز دیروز در واکنش به اظهارات لاوروف، اعلام کرد: اسرائیل تحت هر شرایطی، بر اساس منافع امنیتی‌ خود در سوریه وارد عمل خواهد شد.

این مقام آگاه در ادامه با اشاره به دیدار اخیر نتانیاهو و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه افزود: نتانیاهو این موضوع را برای پوتین رئیس‌ جمهور روسیه نیز روشن کرده است.

لاوروف در اظهارات خود گفته بود کشورش هرگز متعهد نشده که نیروهای مورد حمایت ایران از سوریه خارج می شوند.

نظر شما