شناسهٔ خبر: 22527690 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بهداشت جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

ارائه بیش از 9هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زلزله زدگان کرمانشاه

صاحب‌خبر -

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، حسن صفاریه با اشاره به اقدامات مرکز مدیریت اطلاعات و هماهنگی عملیات بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر، افزود: دراین زمینه براساس نیاز سنجی‌های انجام شده واحدبهداشت استان آذربایجان غربی نیز به‌ منظور تأمین نیازهای زلزله‌زدگان به دالاهو اعزام و پس از استقرار در محل 95 مورد ویزیت سرپایی، 35 مورد خدمات سرپایی،2 مورد خدمات زنان باردار، 1مورد ارجاع و در مجموع 133مورد خدمات به آسیب دیدگان ارائه کرده‌ است.
وی با بیان اینکه در ثلاث باباجانی نیز از استان مرکزی وکردستان، واحدهای بهداشتی و درمانی مستقر شده است،اظهارکرد: با توجه به گزارش خدمات بهداشت و درمان اضطراری تا ساعت 20 روز گذشته در سرپل ذهاب 3 هزار و 902 مورد ویزیت سرپایی، 3 هزار و 349 مورد خدمات سرپایی، 48 مورد خدمات زنان باردار، 911 مورد فوریت‌های درمانی، 568 مورد ارجاع و در مجموع 8 هزار و 778 مورد خدمات ارائه شده است.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر به ارائه خدمات در قصر شیرین اشاره و عنوان کرد: در این زمینه 185 مورد ویزیت سرپایی، 164 مورد خدمات سرپایی، 51 مورد خدمات زنان باردار، 32 مورد فوریت‌های درمانی و در مجموع 432 مورد خدمات بهداشت و درمان اضطراری و همچنین در ثلاث باباجانی 120 مورد ویزیت سرپایی، 77 مورد خدمات سرپایی، یک مورد خدمات زنان باردار و در مجموع 198 مورد خدمات ارائه شده است.

** حتی‌المقدور به‌صورت نقدی کمک کنید
جمعیت هلال‌احمر ضمن تقدیر از همراهی و همکاری مردم نوع‌دوست ایران اسلامی در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه، به تمامی هموطنان توصیه و تاکید کرد تا حتی‌المقدور به‌صورت نقدی کمک‌های خود را واریز کنند.
این اطلاعیه آورده است: با توجه به اعلام مسئولان هلال‌احمرحاضر در منطقه عملیاتی و نظر به اینکه تمامی انبارهای امدادی هلال‌احمر در استان‌های همجوار برای تامین اقلام امدادی زلزله‌زدگان تامین و تکمیل است، بنابراین از مردم نوع‌دوست و بشردوست ایران تقاضا می‌شود تا حتی‌المقدور کمک‌های خود را به صورت نقدی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه ارائه کنند تا از این طریق بتوان در منطقه حادثه و با توجه به نیاز اصلی زلزله‌زدگان، اقلام مورد نیاز را به مرور خریداری کرده و در اختیار آنها قرار داد.»
دراین اطلاعیه آمده است: جمعیت هلال‌احمر به علت توجه به تقاضای هموطنان واحترام به حس نوع‌دوستی مردم عزیزکشورمان، همچنان به دریافت کمک‌های غیرنقدی نیز ادامه می‌دهد. این کمک‌ها به علت حفظ کرامت انسانی، لازم است دست دوم نبوده و بهتر است بیشتر پتو و کنسرو است.
یادآور می‌شود درگاه پرداخت موبایلی #3* و نیز #724* به سهولت آماده دریافت کمک‌های نقدی هموطنان است.

**امکان کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور از طریق اپلیکیشن ایوا فراهم شد
شرکت پرداخت الکترونیک سداد، امکان کمک به هموطنان آسیب دیده در زلزله اخیر کرمانشاه را با استفاده از اپلیکیشن ایوا فراهم کرد.
آحاد مردم ایران با نصب اپلیکیشن ایوا روی گوشی های موبایل خود و رفتن به بخش پرداخت می توانند با انتخاب گزینه مهربانی ، مبالغ مورد نظر خود را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهند.
این کمک ها مستقیما به حساب 99999 جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی ایران واریز می شود که سرعت و سهولت در فرآیند کمک رسانی را در پی خواهد داشت و دیگر نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شمارکشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا این ساعت از چهارشنبه دراستان کرمانشاه 432 کشته و 9388 مصدوم است.
اجتمام*1724*3377
خبرنگار: سمانه زین العادین * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما