شناسهٔ خبر: 22526956 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وزیر کشور خبر وقوع راهزنی در مناطق زلزله‌زده را تکذیب کرد: مشکل امنیتی نداشتیم

رحمانی فضلی بیان کرد: تلاشمان این است که خسارت ها را در کوتاه ترین زمان ممکن جبران کنیم که در این زمینه در جلسه روز گذشته مصوبات بسیار خوبی داشتیم.

صاحب‌خبر -

 

وزیر کشور با رد هرگونه راهزنی در مناطق زلزله زده تاکید کرد: در این مناطق تا کنون مشکل امنیتی و انتظامی خاص نداشتیم همچنین قرار شده توزیع امکانات به صورت هوایی و مناسب در مناطق مختلف و آن مناطقی که بیشتر آسیب دیده‌اند، انجام شود.

به گزارش جماران، وزیر کشور با رد هرگونه راهزنی در مناطق زلزله زده تاکید کرد: در این مناطق تا کنون مشکل امنیتی و انتظامی خاص نداشتیم همچنین قرار شده توزیع امکانات به صورت هوایی و مناسب در مناطق مختلف و آن مناطقی که بیشتر آسیب دیده‌اند، انجام شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه اطلاع رسانی نیز مقرر شد انتشار و بیان اخبار سطح بندی شود و اخبار در سطح استانی و ملی در جهت همدلی بیشتر مردم و ترغیب آنان برای کمک هایی که قصد دارند انجام دهند صورت بگیرد اما در این میان در فضای مجازی سوءاستفاده هایی از احساسات مردم و خواست و مطالبات آسیب دیدگان صورت گرفت که اصلا این اقدام اخلاقی نیست لذا نباید با عقده گشایی هایی در حوزه های مختلف با ذهنیت و با احاساسات مردم بازی کرد که بنا شد کمیسیون مربوطه به این شایعات پاسخ قاطع دهد.

وی بیان کرد: تلاشمان این است که خسارت ها را در کوتاه ترین زمان ممکن جبران کنیم که در این زمینه در جلسه روز گذشته مصوبات بسیار خوبی داشتیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا عملیات جست و جوی مفقودین به اتمام رسیده است یا خیر؟ گفت: جست وجوی کسانی که زیر آوار ماندند پایان یافته زیرا در همان روز اول مقرر شد کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند یا مفقود شدند به مسئولان مستقر و تیم هایی جست و جوگر اطلاع بدهند که همه اطلاعات جمع آوری و بر اساس آن اقدامات لازم انجام گرفت و اکنون گزارشی از وجود مفقودین زیر آوار نداریم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: احتمالا تعداد فوتی هایی که تا کنون پزشکی قانونی اعلام کرده بیشتر خواهد شد به دلیل اینکه برخی در مراحل اولیه با کسب مجوزهای محلی جانباختگان را دفن کرده بودند که تعداد این افراد هم به آمار کلی افزوده می شود.

وی یادآور شد: پیرو دستور رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهور پیگیری ها در صحنه عمل با قوت ادامه دارد و با جلسات ستاد عالی مدیریت بحران مسائل مورد نظر را بررسی و رصد می کنیم. همچنین جلسات ستاد در شهرستان ها و استان کرمانشاه هر روز برگزار می شود و تا زمانی که به ثبات مطمئنی در همه ابعاد نرسیم این مسائل را پیگیری می کنیم.

نظر شما