شناسهٔ خبر: 22525769 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

اختلالات ادامه‌دار تلگرام و پاسخ وزیر ارتباطات

شب گذشته و در ساعات پایانی 23 آبانماه، پیامرسان محبوب تلگرام برای دقایقی با مشکل جدی روبرو شد ب‌گونه‌ای که به‌هیچ وجه قادر به ارسال و دریافت پیام نبود؛ تا اینکه پس از چند دقیقه این مشکل حل شد. ولی ظاهرا این پایان اختلال نبود و در طی ساعاتی که از شب گذشته تا به امروز طی شده است، کاربران بسیاری در سرتاسر ایران اختلالات مشابهی را (البته با شدت کمتر) گزارش کرده اند که از مهم‌ترین این اختلالات می توان به عدم پاسخ‌دهی تلگرام روی شبکه برخی از ISP ها و امکان باز کردن تلگرام، تنها با استفاده از ابزار تغییری آی‌پی اشاره کرد.

صاحب‌خبر -
هرچند در چنین مواردی شائبه‌هایی مانند بسته شدن تلگرام در ایران مطرح می‌شود اما تا زمانی که اخبار موثق در این باره منتشر نشده و مسئولان امر، اظهارنظر رسمی نکرده‌ باشند نمی‌توان نظر قطعی در این ارتباط ابراز کرد؛ ضمن اینکه طی جدیدترین اظهار نظر امروز به نقل از خبرگزاری برنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت در واکنش به اختلال روز گذشته در تلگرام گفته است: این اختلال از سوی ما نبوده و در حال تهیه گزارش درباره علت این مشکل هستیم و به رودی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در نظر داشته باشید که تیم خبری مجوعه آخرین خبر در تمامی ساعات گذشته و ساعات پیش رو پیگیر این ماجرا از مجاری ذی‌ربط بوده و به محض دریافت اطلاعات جدید آن را با شما عزیزان در میان خواهد گذاشت.
شما می توانید در بخش کامنت های این خبر نظرات و مشاهدات خود از تجربه کار با تلگرام در 15 ساعت گذشته را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع : اخرین خبر

نظر شما