شناسهٔ خبر: 22525327 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت گاز زنجان:

محصولات علمی و پژوهشی باید متناسب با نیازهای جامعه و در مسیر رشد قرار گیرد

صاحب‌خبر -

سید سعید عسگریان روز چهارشنبه در نشست مشترک علمی- پژوهشی شرگت گاز استان با دانشگاه زنجان بر افزایش تعامل پژوهشی و همکاری های متقابل علمی تاکید کرد و افزود: اگر این ارتباط بدرستی برقرار شود، دانشگاه با نیازهای صنعتی آشنا شده اقدام به تولید علم می کند و از سوی دیگر بخش صنعت نیازهای خود را به بخش دانشگاه منتقل کرده و از این طریق مشکلات خود را مرتفع می کند.
وی اظهارکرد: باید تلاش شود با ارتباط نزدیک، درست و عملی با دانشگاه زنجان استان فعال شده و وحدت و تعامل بین دانشگاه و صنعت در عمل ثابت شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، به پایان یافتن زیر ساخت های گاز رسانی در استان زنجان، اهمیت نگهداری از شبکه ها و حفاظت از لوله های گازرسانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این مساله از اقدامات پژوهشی، همکاری و همفکری ارزشمند دانشگاه استقبال می کنیم.
عسگریان با تاکید بر اینکه باید مسیر اصلی و راهبردی مشخص و راهکارهای هدفمند و موثر در سرلوحه امور پژوهشی قرار گیرد، یادآورشد: محصولات علمی و پژوهشی برای ایفای نقش موثر در پیشرفت جامعه باید مبتنی بر راهکارهای کاربردی، صنعت پذیر، ثروت آور و متناسب با نیازهای جامعه و در مسیر رشد و ترقی باشد.

** ارتباط دانشگاه با صنعت سیستمی و پیوسته نیست
رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه زنجان نیز در ادامه این جلسه به سابقه ارتباط دانشگاه و صنعت در کشور اشاره کرد و گفت: به رغم توافق عمومی بر ضرورت و اهمیت این مهم، هنوز این رابطه سیستمی و پیوسته نبوده و گسسته است.
ابراهیم احمدی با بیان اینکه اساس صنعت، علم است و اگر علم وجود نداشته باشد صنعتی هم وجود نخواهد داشت، یادآور شد: موضوع پژوهش بسیار لازم و ضروری است و بسیاری از واحدهای صنعتی در کشور نیاز مبرم به این مساله در راستای تسهیل و پیشبرد علمی اقدامات خود دارند که به طبع دانشگاه می تواند با انجام مطالعه و پژوهش در این زمینه کمک کند.
وی تاکید کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه یک ارتباط علمی است و اگر دانشگاه های داخل کشور با صنعت ارتباط نداشته باشند نیازهای علمی، فناوری و تکنولوژی را باید از خارج وارد کنیم.
رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه زنجان گفت: باید محیط های علمی بیش از گذشته با فضای صنعتی و اقتصادی کشور آشنا شده و رشته های تحصیلی و نحوه آموزش را به سمت بازار کار سوق داده و بازار را تغذیه کنند.
احمدی با بیان اینکه برای انرژی های تجدیدپذیر می توان خدمات را به سمت صنعت برده و از پتانسیل های ارزشمند آن بهره مند شد، از فعالیت 12 هسته فناوری در دانشگاه زنجان خبر داد و اعلام کرد: دانشگاه زنجان آماده هر نوع همکاری در ارائه خدمات علمی و پژوهشی به ویژه خدمات آزمایشگاهی به شرکت گاز استان زنجان است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما