شناسهٔ خبر: 22525020 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار پلیس آگاهی در خصوص کمک‌های مردمی:

مردم برای کمک به زلزله زدگان مراقب کلاهبرداران باشند

R7855/P34399/S2,21,1392/CT1

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: هر گونه کمک های نقدی و غیر نقدی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در هر حوزه ای باید از طریق سازمان مربوطه، شماره حساب رسمی آن و از طریق سایت های معتبر و واقعی( چون هلال احمر) علام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی تسنیم سرهنگ محمدرضا اکبری گفت: برخی افراد سودجو با قرار دادن شماره حساب‌هایی در شبکه‌های مجازی و سایت‌های اجتماعی در خصوص کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم با اطلاع از این موضوع باید از دادن این گونه مبالغ برای کمک پرهیز کنند، افزود: این شماره حساب ها واقعی نیست و افراد سود جو برای منافع خود آنها را اعلام می کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه این افراد جاعل با سوء استفاده از وضعیت موجود و حس همدردی مردم اقدام به درج شماره حساب های واهی و جعلی می کنند، تصریح کرد: عمدتا این افراد کلاهبردار با هویت های جعلی در بانک ها با افتتاح حساب هایی از این طریق اقدام به جمع آوری وجوه مردم می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است پولی به حساب زلزله زدگان واریز شود باید از طریق سامانه های سازمان هلال احمر و یا نهادهای متولی اعلام شود.

سرهنگ اکبری گفت: اگر کسی اطلاعات و اخباری در شبکه های مجازی دارد و شماره حسابی در این خصوص می بیند می تواند با پلیس 110 موضوع را در میان بگذارد که این پلیس نیز قاعدتاً آن را برای بررسی به پلیس آگاهی ارجاع می کند.

این مقام انتظامی تأکید کرد: هر گونه کمک های نقدی و غیر‌نقدی مردم شریف کشور ایران به منظور کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در هر حوزه‌ای باید از طریق سازمان مربوطه، شماره حساب رسمی آن و از طریق سایت های واقعی و معتبر اعلام شود.

وی همچنین ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه در صورت مشاهده اخبار و اطلاعاتی در این خصوص، مراتب را به نزدیک‌ترین مقر پلیس آگاهی و واحدهای مبارزه با جعل و کلاهبرداری در سراسر کشور اعلام کنند، گفت: افراد در خصوص مشاهده این شماره حساب ها در سایت های اجتماعی نیز می توانند موضوع را به پلیس فتا اعلام کرده تا پلیس نیز برای پیگیری و ارجاع به مرجع قضائی اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما