شناسهٔ خبر: 22524815 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مشارکت و همدلی ورزشکاران برای زلزله زدگان همچنان ادامه دارد

ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه زلزله‌ای بسیار شدید «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمین‌لرزه‌ای که بسیاری از استان‌های غربی و حتی جنوبی و مرکزی کشور نیز آن را احساس کردند.بدنبال این حادثه دلخراش که به کشته و مصدومیت جمع زیادی از هموطنان در این استان انجامید،کمک های مردمی و انسانی از نقاط مختلف کشور به سوی غرب کشور سرازیر شد تا مردم در سوز سرمای پاییزی حداقل مرهمی باشد برای ادامه حیات.در این راستا شخصیت های شناخته شده از جمله ورزشکاران و قهرمانان کشور با حضور در میان زلزله زدگان ، برگزاری مراسم گلریزان و اهدا مدال سعی در حمایت از هموطنان خود دارند.

صاحب‌خبر -
ساره جوانمردی یکی از مدال های طلای خود در بازی های پارالمپیک ریو را به نفع هموطنان آسیب دیده در زلزله مناطق غرب کشور به حراج گذاشت. جوانمردی با اعلام این خبر گفت: پس از وقوع این حادثه و زمانی که دیدم جامعه ورزش کشور برای کمک به مردم زلزله زده دست به کار شدند و هر یک به نوبه خود کاری کردند، من هم فکر کردم که به عنوان یک ورزشکار پارالمپیکی چه کاری می توانم انجام دهم و تصمیم گرفتم سهم کوچکی در این جریان عظیم داشته باشم.بر این اساس تصمیم گرفتم ارزشمند ترین مدالم، یعنی مدال طلای بازی های پارالمپیک ریو را به نفع مردم آسیب دیده در این حادثه تلخ به فروش بگذارم و امیدوارم بتوانم اندکی از آلام این مردم مصیبت دیده را التیام بخشم.
ملی‌پوشان تیم های کشتی آزاد و فرنگی ایران به منظور کمک رسانی و همدردی با مردم زلزله دیده استان کرمانشاه وارد کرمانشاه شدند تا دوشادوش هموطنان خود در این استان به یاری و کمک مردم مصیبت زده بشتابند. حسن رحیمی، حسن یزدانی، کمیل قاسمی و قاسم رضایی از چهره‌های عنوان دار المپیک هستند که در کنار دیگر کشتی گیران ملی پوش به کرمانشاه سفر کردند.رسول خادم و حمید بنی تمیم به عنوان رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی نیز کشتی‌گیران ملی پوش را در مناطق زلزله زده همراهی می کنند.
در تهران هم اهالی ورزش با به راه انداختن گلریزان در حال دریافت کمک‌های مردمی روبروی درب ورزشگاه شیرودی هستند. دریافت‌های کمک‌های مردمی در ورزشگاه شیرودی انجام می‌شود و البته قرار است فدراسیون‌ها و ورزشکاران هم در این کار سهیم باشند. مردم با حضور در ورزشگاه شیرودی کمک‌های خود را اهدا می کنند.
بیژن حیدری، داور دیدار پیکان و صنعت نفت آبادان امروز در چارچوب هفته‌ دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل حضور در بیمارستان و مداوای مصدومان زلزله کرمانشاه در دیدار این دو تیم حاضر نمی‌شود.حیدری درباره حضور نیافتن در تهران و ورزشگاه شهدای قدس، گفت: متاسفانه مصدومان زلزله کرمانشاه زیاد بودند و بخشی از آن‌ها به بیمارستان ما در همدان منتقل شده‌اند. با هماهنگی که با فریدون اصفهانیان، رییس کمیته‌ داوران انجام داده‌ام، از آن‌ها درخواست کردم که حضور من در دیدار پیکان و صنعت نفت را لغو کنند تا من بتوانم به مداوای مصدومان زلزله اخیر کرمانشاه رسیدگی کنم.
زهرا نعمتی قهرمان دو پارالمپیک لندن و ریو، حمایت همراهی عملی با زلزله زدگان را وظیفه قهرمانان ملی کشور دانست و گفت: مردم مناطق زلزله زده و هموطنان در استان کرمانشاه نباید احساس تنهایی کنند زیرا همه ورزشکاران و قهرمانانی که با حمایت های آنان عناوین برزگ آسیایی و جهان دارند در کنار آنان هستند و در غم و رنج های آنان شریک هستند. حمایت و همراهی با آسیب دیدگان این حادثه غم انگیز وظیفه همه ما است و خوشبختانه از همان روز نخست که در جریان این حادثه تاسف بار قرار گرفتیم، ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی کشور تیمی را تشکیل دادند و کمک های خوبی برای حمایت از خانواده های آسیب دیده جمع آوری شده است که امیدواریم بتواند اندکی از دردهای هموطنانمان را کاهش دهد. هموطنان زلزله زده ما نباید خودشان را تنها تصور کنند و مطمئن باشند همه مردم ایران در کنارشان هستند و همه قهرمانان و ورزشکاران کشور نیز برای حمایت از آنان تلاش هایی را شروع کرده و ادامه خواهند داد.



وحید صابری

نظر شما