شناسهٔ خبر: 22524473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

در حاشیه جلسه هیات دولت؛

آذری جهرمی: هیچ‌گونه اختلالات ارتباطی در منطقه زلزله‌زده وجود ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت اپراتورها و اینترنت مناطق زلزله‌ذره گفت: هیچ‌گونه اختلالات ارتباطی در منطقه زلزله‌زده وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص کمک‌های این وزارتخانه به مناطق زلزله‌زده گفت: از همان ساعات اولیه این اتفاق همکاران ما در ستاد مدیریت بحران وزارت ارتباطات فعال شدند.

وی ادامه داد: در شب اول حادثه در حدود 47 سایت موبایل از دسترس خارج شد که در همان شب اول بسیاری از آنها مجدد به شبکه بازگشتند.

آذری جهرمی تاکید کرد: چنانچه در مناطقی اعلام شده که آنتن وجود ندارد احتمالا از قبل مشکل داشتند، در طول این روزها اپراتورهای موبایل و اینترنت با خدمات مناسب و ویژه و گاهی رایگان برای مناطق زلزله‌زده در نظرگرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: امروز خوشبختانه فضای مجازی توانسته در مواردی مثل جذب کمک‌های مردمی و یا پیدا شدن گم‌شدگان حادثه زلزله غرب ایران نقش موثری ایفا کند.

وی افزود: در خصوص امکانات و تسهیلات ویژه بالن  همکاران ما در حال فعالیت هستند تا بتوانیم بالن را در سر پل ذهاب مستقر کنیم، این اقدام از دیروز آغاز شده و اطلاع‌رسانی لازم را هم انجام داده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: علاوه بر این اقدامات همکاران ما در حدود 5هزار پتو و 500تحته چادر را به مناطق زلزله‌زده ارسال کردند، همچنین ما یک معاون را منصوب کردیم که با اپراتورهای موبایل و تمام فعالان بخش مخابرات هماهنگی کند تا بتوانند در راستای مواد غذایی و اقلام بهداشتی کمک‌ها را جمع‌‍‌آوری و ارسال کنند.

آذری جهرمی در پایان گفت: گزارشی از ستاد مدیریت بحران برای ما ارسال شده است که اختلالات ارتباطی وجود ندارد، چنانچه گزارشی هم ارسال شود تیم‌های ما سریعا خدمت‌رسانی می‌کنند./816/ ۲۰۲/ص

نظر شما