شناسهٔ خبر: 22524188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

پاساژ دراکولا در منطقه ۱۱ تعطیل می‌شود

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: پاساژ آزاد معروف به دراکولا واقع در تقاطع خیابان جمهوری – ولی عصر (عج) به عنوان ناایمن‌ترین ساختمان تجاری این منطقه به منظور پیشگیری از هرگونه خطرات جانی و مالی تا ۱۰ روز آینده پلمب خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نصراله آبادیان با بیان این که هم اکنون ۱۳۸ بنای تجاری ناایمن در منطقه ۱۱ وجود دارد؛ از تمهیدات و تدابیر انجام شده برای رفع خطر و ارتقای ایمنی در این ساختمان‌ها خبر داد.

آبادیان ساختمان‌های تجاری علاء‌الدین ، آلومینیوم و دراکولا را پر خطرترین مراکز تجاری این منطقه نام برد و گفت: با برنامه‌ریزی و تدابیری که بسیاری از آن ها انجام شده است؛ ایمنی پاساژ علاء الدین و آلومینیوم تا حد زیادی تأمین شده است و لیکن پاساژ معروف به دراکولا با توجه به سازه فرسوده و نا ایمن به هیچ وجه امکان تأمین ایمنی ندارد و باید تعطیل شود.

وی با اشاره به حکم دادستانی به شهرداری منطقه ۱۱مبنی بر پلمب پاساژ دراکولا عنوان کرد: با توجه به این که ۱۵ واحد تولیدی و تجاری در این مرکز مشغول فعالیت هستند علی رغم توجه مدیریت شهری به مشکلات اقتصادی کسبه و کارگران مشغول در این واحدها باید در نظر داشت که ایمنی جان آن‌ها و شهروندان در اولویت قرار دارد و نمی‌توان جان مردم را به خطر انداخت.

آبادیان ضمن اعلام مهلت ۱۰ روزه به کسبه برای تخلیه اضطراری پاساژ دراکولا  خاطر نشان کرد: پس از مدت تعیین شده این مجتمع تجاری نا ایمن پلمب خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۱ افزود: طی نشست‌هایی که با مالک و بهره‌برداران برگزار شده است، خطرات جانی این ساختمان که فاقد ایمنی برای فعالیت و کسب و کار است توضیح داده شده و از مالک خواسته‌ایم تا نسبت به تخریب و نوسازی ملک اقدام کند.

وی با یاد آوری این نکته با آغاز فصل سرما و بارش‌های جوی در صورت بارش ۴۰-۳۰میلیمتری امکان فرو ریختن این ساختمان وجود دارد، تأکید کرد : با مهلت ۱۰ روزه‌ای که تعیین شده است چنانچه مالک برای تعیین تکلیف ملک و تشکیل پرونده تمکین نکند، شهرداری منطقه ۱۱ برای حفاظت از جان کسبه و کارگران و اجرای قانون نسبت به تعطیلی ساختمان ناایمن اقدام خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۱ در خصوص ایمن‌سازی مجتمع تجاری آلومینیوم و علاء الدین گفت:در مجموعه آلومینیوم کیوسک آتش نشانی به همراه دو نفر آتش نشان مستقر و مجهز به سیستم اعلام و اطفای حریق شده است. آسانسورها استاندارد سازی شده‌اند و سایر اقدامات نیز در حال انجام است.

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، به گفته آبادیان برای پاساژ علاء الدین هم پله های فرار تعبیه و اقدامات ایمنی برای آتش سوزی نیز انجام شده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما