شناسهٔ خبر: 22523839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رئیس‌جمهوری خبر داد :

ارسال محموله اقلام دارویی و پزشکی سازمان میراث‌فرهنگی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

تهران- ایرنا- رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ارسال محموله اقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور از سوی این سازمان به استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، علی‌اصغر مونسان عنوان کرد: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شرکت‌های تابعه آن از جمله کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در خدمت بازماندگان و آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه خواهند بود.
معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به اعزام محموله نیازهای اولیه و کاروان نیروی انسانی امدادی کانون به کرمانشاه، افزود: محموله کمک‌های سازمان و کانون شامل اقلام دارویی، پزشکی، غذایی و دیگر نیازهای اولیه مورد نیاز مصدومان و خانواده‌های آسیب‌دیدگان، عازم کرمانشاه شده و در میان خانوارها توزیع خواهد شد.
وی افزود: کاروان اعزامی امدادی کانون نیز شامل خودروهای پشتیبانی به همراه امدادگران کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی بوده که این کاروان در قالب 60 دستگاه خودروی مجهز، نیازهای امدادی آسیب دیدگان را پشتیبانی و برطرف خواهند کرد.
به گفته مونسان، امدادگران مجرب، متخصص و آموزش دیده کانون از ساعات اولیه بعد از زلزله اخیر عازم کرمانشاه شده و همگام با سایر نهادها و سازمان‌های امدادی مشغول فعالیت‌های امدادی و پشتیبانی هستند.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، شهرستان ماهیدشت را به‌عنوان مرکز استقرار کمک‌های سازمان و کانون اعلام کرد و افزود: تمام محموله‌ها و کمک‌های اهدایی سازمان، کانون و کارکنان، از مبدا این شهر در میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود.

** آسیب‌های وارده به آثار تاریخی کرمانشاه قابل جبران، مرمت و بازسازی است
معاون رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به اینکه برخی از بناهای تاریخی استان کرمانشاه نیز در این حادثه آسیب دیده‌اند، افزود: آسیب‌های وارده به آثار تاریخی کرمانشاه قابل جبران، مرمت و بازسازی بوده و اکیپ‌های فنی این سازمان اکنون در حال بررسی درصد آسیب‌ها و ارائه برنامه راهبردی، برای مرمت این بناها هستند.
مونسان افزود: طبق بررسی‌های اولیه، درصد تخریب بناهایی تاریخی کرمانشاه کمتر از 25 درصد بوده و شاهکار جهانی بیستون و طاق بستان، بازار سنتی و معبد آناهیتا نیز آسیبی ندیده‌اند.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با تسلیت مجدد به مردم شریف داغدار خطه غرب کشور تأکید کرد: با عنایت به تأکید دکتر روحانی، رئیس‌جمهوری درباره مدیریت عالی زلزله کرمانشاه و تجمیع مجموعه امکانات دولت و سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل‌های مردمی، به‌زودی بازسازی نقاط آسیب‌دیده آغاز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
شمار کشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 7 صبح امروز، چهارشنبه در استان کرمانشاه 432 کشته و 9388 مصدوم است و رئیس جمهوری و دولتمردان برای بررسی وضعیت، برنامه ریزی و کمک رسانی روز گذشته در منطقه زلزله زده حاضر شدند و بسیاری از مسئولان کشوری همچنان در منطقه حضور دارند.
فراهنگ**3079**1055
دریافت خبر: علی اسدی**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما