شناسهٔ خبر: 22523329 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت:کمبود دارو در منطقه زلزله زده کرمانشاه نداریم

تهران -ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت اعلام کرد: کمبود دارو در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نداریم .

صاحب‌خبر -

سیدحسن هاشمی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: کار بسیار خوبی که انجام شد این بود که ارایه خدمات از طریق انجمن های فعال در حوزه پزشکی و درمان مانند انجمن حمایت از بیماران کلیوی و نیزسرطانی انجام می شود یعنی محور، خود انجمن ها و مردم هستند و خدمات از این طریق صورت می گیرد.
هاشمی اظهار کرد: همکاران من از ساعات اولیه تا امروز نه تنها در استان کرمانشاه و بیمارستان های مختلف که در سایر استان ها در تلاشند و بخشی از مصدومین را بستری کرده که بیش از 90 درصد آنها دارای شکستگی اندام ها و جمجمه اند.
هاشمی از تمام دست اندرکاران اعزامی برای ارایه خدمات درمانی به منطقه قدردانی و کارشان را خیلی خوب و فوق العاده ارزیابی کرد.

**اعزام 40 تیم روانپزشکی به منطقه
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش از اعزام حدود 40 تیم روانپزشک و روانشناس داوطلب به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبرداد و گفت: این تیم به درمان بازماندگان زلزله و همچنین کسانی که خانواده خود را در این زلزله از دست داده اند ، می پردازند.
وی تصریح کرد: حمایت های روانی برای آسیب دیدگان زلزله در طول 24 تا ، طبیعی است که خوب نمی تواند مدیریت شود ولی امروز این موضوع سامان پیدا کرده است و شاید یکی از مهم ترین مسایل ما در یکی از دو هفته آینده مساله روحی و روانی افرادی است که همه یا بخش عمده ای از اعضای خانواده ها بخصوص فرزندان خود را از دست داده و بهت زده اند .
وی خاطرنشان کرد: بازماندگان طبیعی است که در روزهای اول نمی خواهند بپذیرند و قبول کنند که چه اتفاقی برای آنان افتاده است و بعد از آن پرخاشگری را شروع می کنند.

**آبرسانی به مناطق زلزله زده در هفته اول حادثه با تانکر انجام شود
وی ادامه داد: در عین حال در این مرحله بهداشت بسیار مهم است، آب که قطع بود وصل شده است ولی باید در یک هفته اول بهداشت آب کنترل شود چون ممکن است شکستگی های لوله انتقال آب زیاد باشد و فاضلاب وارد جریان آب آشامیدنی شود و باعث بیماری ها و اپیدمی (همه گیری) های فراوان شود.
وزیر بهداشت تصریح کرد: تیم های بهداشتی هم در روستاها و هم در شهرها فعال هستند و خود مردم نیز باید مراقبت کنند و در عین حال یک سری از احشام هستند که زیر آوار مانده اند و باید این مکان ها سمپاشی تا از بروز بیماری پیشگیری شود.
وی اضافه کرد: درباره آب روستاها و شهرها نیز باید در هفته اول با تانکر آبرسانی شود.
وی با تاکید بر بهداشت و تغذیه مردم در مناطق زلزله زده افزود: آب آشامیدنی و غذای مردم نباید آلوده باشد و در عین حال علاوه بر غذای مردم، باید مراقب بهداشت محیط هم باشیم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: معمولا روزهای اول همه گرم هستند و احساسات، غلیان دارد و سپس مردم را تنها می گذارند که امیدواریم در حوزه بهداشت و درمان این اتفاق نیفتد و دائم یکی از معاونین وزارت بهداشت در منطقه حضور دارد.
هاشمی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسیار عالی کار کرد و نمایندگان مردم در مجلس، رییس جمهوری، استاندار و مقامات محلی از خدمات آنها راضی بودند.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شمارکشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا این ساعت از چهارشنبه دراستان کرمانشاه 432 کشته و 9388 مصدوم است.
سیام**9103** 1776
خبرنگا: حمید شهریاری ** انتشار: لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*

نظر شما