شناسهٔ خبر: 22523130 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

مارادونا می‌خواهد دوباره سرمربی آرژانتین شود

سرمربی پیشین تیم‌ ‌ملی آرژانتین پس از شکست آلبی سلسته برابر نیجریه قصد دارد هدایت کشورش را دوباره بر عهده بگیرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
خورخه سامپائولی در هشتمین بازی‌اش به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی آرژانتین، شکست را تجربه کرد. سرمربی آرژانتینی پس از رساندن آلبی سلسته به جام جهانی ۲۰۱۸ دوباره سقوط کرد. این تیم دیروز (سه‌شنبه) در بازی دوستانه ۴ بر ۲ مغلوب نیجریه شد. این اولین شکست سامپائولی با تیم‌ ‌ملی بود.

دیگو آرماندو مارادونا از این فرصت استفاده کرد و به عملکردش در آتیم ملی آرژانتین به عنوان سرمربی پردخت و اعلام کرد که می‌خواهد به تیم‌ ‌ملی بازگردد. ستاره سال‌های دور آرژانتین پس از بازی، عکسی را در اینستاگرامش منتشر کرد که عملکرد سرمربی‌های آلبی سلسته را از سال ۱۹۷۴ نشان می‌داد. در این بررسی مارادونا جایگاه خوبی داشت و با بیشترین درصد (۷۵) موفق‌ترین سرمربی در کسب پیروزی و تساوی بود.

سرمربی پیشین آلبی سلسته نوشت: چه کسی بیشتر پیروزی به دست آورده است؟ نتایج را نگاه کنید. می‌خواهم به تیم‌ ‌ملی باز گردم.

در آماری که توسط مارادونا منتشر شد ادگاردو بائوسا و سامپائولی با هشت بازی در انتهای جدول قرار دارند. بائوسا ۴۶ درصد موفق عمل کرد و در مقابل، سرمربی پیشین سویا ۶۲.۵ درصد عملکرد موفقیت آمیزی داشت. او چهار پیروزی، سه تساوی و یک شکست را در کارنامه‌اش به ثبت رساند.

مارادونا تقریبا دو سال از نوامبر ۲۰۰۸ تا ژوئن ۲۰۱۰ هدایت تیم‌ ‌ملی آرژانتین را برعهده داشت. او توانست آلبی سلسته را به جام جهانی برساند اما در یک چهارم نهایی با چهار گل مغلوب آلمان شد. او پس از این شکست از سمتش کناره‌گیری کرد. ستاره سال‌های دور آرژانتین در ۲۴ بازی‌اش به عنوان سرمربی آلبی سلسته پنج شکست را تجربه کرد و در ۱۸ بازی پیروز شد.
ايسنا

نظر شما