شناسهٔ خبر: 22522501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۴ آبان) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز در جلسه هیأت دولت با اشاره به وقوع زلزله در منطقه غرب کشور و کرمانشاه با تأکید بر اینکه دولت با همه توان مشکلات ناشی از زلزله کرمانشاه و برطرف کردن آلام مردم را پیگیری خواهد کرد، اظهار داشت: امروز در جلسه هیأت دولت تصمیمات لازم در خصوص چگونگی یاری و امدادرسانی به زلزله‌زدگان اتخاذ خواهد شد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

تصویب ۲۸۱ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه در هیات دولت

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت از تصویب ۲۸۱ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد. وی با اشاره به مصوبات دولت برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: هیات دولت ۶۵۹ میلیارد تومان برای تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه را تصویب کرده است و به خانواده هایی که نیاز به احداث و بازسازی خانه دارند، در روستاها ۲۵ میلیون و شهرها ۳۵ میلیون تومان وام تعلق می گیرد.

تا هفته آینده مشکل تعاونی‌های وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس حل می‌شود

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: تا هفته آینده بیش از ۹۸ درصد مشکل تعاونی‌های وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس حل می شود. وی با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی برای حل مشکل سپرده‌گذاران این سه تعاونی گرفته شده است، اظهار کرد: تاهفته آینده با اقداماتی که انجام می شود بیش از ۹۸ درصد مشکلات این موسسات حل شده و نگرانی سپرده‌گذاران نیز برطرف میشود.

 ستاد بحران وزارت ارتباطات از شب اول حادثه زلزله فعال بوده است

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در شب اول زلزله غرب ایران ۴۷ سایت موبایل از دسترس خارج شده بود که همان شب بسیاری از انها مجدد به شبکه بازگشتند. وی در ارتباط با فعالیت‌های وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: از ساعات اولیه همکاران ما در ستاد بحران وزارت ارتباطات فعال شدند. شب اول حدود ۴۷ سایت موبایل از دسترس خارج شد که همان شب هم بسیاری از آنها مجدد به شبکه بازگشتند.

مشکل کمبود دارو در مناطق زلزله‌زده نداریم

قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وظایف این وزارتخانه در قبال زلزله‌زدگان انجام شده و در حال اجراست گفت: مشکل کمبود دارو در مناطق زلزله‌زده نداریم. وی افزود:‌ باید مراقب باشیم که غذا و آب زلزله‌زدگان آلوده نباشد و از ایجاد این مشکل پیشگیری کنیم.ما همچنین باید مراقب بهداشت محیط باشیم.

روسای قوای مقننه و مجریه تفاهم می‌کنند،تصمیم با نمایندگان مجلس است

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، توافق میان دولت و مجلس برای تغییر ساختار دولت را رد کرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا توافقی میان دولت و مجلس برای تغییر ساختار دولت انجام شده، گفت: این موضوع که میان رییس جمهور و رئیس مجلس بحثی صورت گرفته باشد امری طبیعی است و توافقی صورت نگرفته است چرا که این موضوع به تمامی نمایندگان مجلس بازمی گردد که باید درباره آن اظهار نظر کنند پس در اینجا توافق میان روسای مجلس و دولت معنا ندارد بلکه باهم تفاهم می کنند که کارها چگونه پیش رود چرا که تصمیم در این زمینه با مجلس است.

دوشیفته شدن مدارس سالم در مناطق زلزله‌زده/ تلاش برای بازگشایی مدارس از هفته آینده

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از دوشیفته شدن مدارس سالم در مناطق زلزله‌زده خبر داد تا در تحصیل دانش آموزان وقفه ایجاد نشود. وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده، گفت: در کرمانشاه صدمات زیادی به پیکر مدارس وارد شده و البته در دو استان کردستان و ایلام هم گزارش هایی از وارد آمدن صدمات به ساختمان مدارس به دست ما رسیده است که بر اساس اعتبارات پیش‌بینی‌شده، قرار است به سرعت مدارسی که قابل استفاده نیستند بازسازی شوند و مدارسی که به دلیل خسارت بر سازه‌هایش ایمن نیست، ایمن سازی شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما