شناسهٔ خبر: 22522427 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله بهشتی در گفت وگو با «حوزه»:

راز محبوبیت صاحب تفسیر «المیزان» / علامه طباطبایی با سیره عملی خود طلبه تربیت می کرد

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: رفتار و سیره عملی مرحوم علامه طباطبایی(ره) برای طلاب و مردم زبانِ دعوت به دین داشت و ما نیز باید این موضوع را سرلوحه خود قرار دهیم که مردم را به عمل خود به دین دعوت کنیم.

صاحب‌خبر -

آیت الله احمد بهشتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبایی(ره)، اظهار کرد: بزرگان دین ما نظیر مرحوم علامه طباطبایی با سیره عملی خود، طلاب و مردم را تربیت می کردند.

وی با اشاره به روایت «کُونُوا دُعاةَ النّاسِ إلَی الْخَیْرِ بِغَیْرِ ألْسِنَتِکُم»، تصریح کرد: این روایت می فرماید: مردم را با عمل و سیره خودتان به دین دعوت کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: هنگامی که سیره عملی کسی مطلوب و مطابق با الگوی شرع و اسلام باشد، در نزد مردم پذیرش و محبوب می شود و آنها تلاش می کنند او را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

این شاگرد مرحوم علامه طباطبایی(ره) با اشاره به ساده زیستی این شخصیت برجسته علمی، تصریح کرد: ایشان در هنگام تعلیم درس، چهارزانو بر زمین می نشست و درس می گفت.

عضو خبرگان رهبری افزود: رفتار و سیره عملی مرحوم علامه طباطبایی(ره) برای طلاب و مردم زبانِ دعوت به دین داشت و ما نیز باید این موضوع را سرلوحه خود قرار دهیم که مردم را به عمل خود به دین دعوت کنیم.

انتهای پیام/313/33

 

نظر شما