شناسهٔ خبر: 22521869 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ارسال محموله دارویی و پزشکی سازمان میراث فرهنگی به مناطق زلزله زده کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ارسال محموله کمک های این سازمان شامل اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان زلزله غرب کشور به استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، «دکتر مونسان»  ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران و خانواده های داغدار زلزله  اخیرغرب کشور که باعث جان باختن و مصدومیت جمعی از مردم  استان کرمانشاه شد، اعلام کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت های تابعه آن از جمله کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در خدمت بازماندگان و آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه خواهند بود.

معاون رییس جمهور با اشاره به اعزام  کاروان نیروی انسانی امدادی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کرمانشاه، افزود:  محموله کمک های سازمان و کانون نیز شامل اقلام دارویی، پزشکی، غذایی و دیگر نیازهای اولیه مورد نیاز  مصدومین و خانواده های آسیب دیدگان، به کرمانشاه ارسال شده و در میان خانوارها توزیع خواهد شد.

وی افزود: کاروان اعزامی امدادی کانون شامل خودروهای پشتیبانی و امدادگران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بوده که این کاروان در قالب 60 دستگاه خودروی مجهز، نیازهای امدادی آسیب دیدگان را پشتیبانی  و برطرف خواهند کرد.

به گفته دکتر مونسان، امدادگران مجرب، متخصص و آموزش دیده کانون ساعاتی پس از وقوع زلزله اخیر، عازم کرمانشاه شده و همگام با سایر نهادها و سازمان های امدادی مشغول فعالیت های امدادی و پشتیبانی هستند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرستان ماهیدشت را به عنوان مرکز کمک های سازمان و کانون اعلام کرد و افزود: کلیه محموله ها و کمک های اهدایی سازمان، کانون و کارکنان، از طریق این شهر در میان آسیب دیدگان توزیع می شود.

معاون رییس جمهور هم چنین با اشاره به اینکه برخی از بناهای تاریخی استان در این حادثه آسیب دیده اند، اظهار داشت:  آسیب های وارده به آثار تاریخی کرمانشاه قابل جبران، مرمت و بازسازی است و اکیپ های فنی این سازمان در حال بررسی درصد آسیب ها و ارایه برنامه راهبردی، جهت مرمت این بناها هستند.

 دکتر مونسان افزود: طبق بررسی های اولیه، میزان تخریب بناهای تاریخی کرمانشاه کمتر از25 درصد بوده و شاهکار جهانی بیستون و تاق بستان ، بازار سنتی و معبد آناهیتا نیز آسیبی ندیده‌اند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان بار دیگر ضمن تسلیت به مردم شریف و داغدار خطه غرب کشور تاکید کرد: با عنایت به تاکید دکتر روحانی، رییس جمهوری محترم درباره  مدیریت عالی زلزله کرمانشاه  و تجمیع مجموعه امکانات دولت و سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل های مردمی، این سازمان آماده هر نوع همکاری برای ساماندهی هر چه سریعتر وضعیت زلزله زدگان می باشد.

 

نظر شما