شناسهٔ خبر: 22521747 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

قرآن درباره مذاکره موشکی چه می‌فرماید؟

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، فرهاد ملاامینی در صفحه سیاست روزنامه وطن امروز درباره گزاره های قرآنی درباره مذاکرات موشکی مقاله ای منتشر کرد.
 
کلام روح‌بخش الهی که بر حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) نازل شد معجزه‌ای جاویدان است که برای هر عصری کاربرد داشته و هرگز کهنه نمی‌شود و از آن رو که فطرت انسان الهی است، هرگز تغییر و تحول در آن راه ندارد. همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید: «همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است؛ آفرینش خداى تغییرپذیر نیست» ۱ از همین روست که بلایا و امراضی که فطرت را نیز مورد هجمه قرار می‌دهد همان دردهایی است که از ابتدای خلقت انسان را تهدید می‌کرده و تا روز رستاخیز نیز همان‌ها خواهد بود. لیکن عده‌ای این مساله را باور ندارند و خیال می‌کنند انسان امروز با انسان عصر قرآن متفاوت است پس تعالیم
روح بخش اسلام، امروز دیگر کابردی ندارد. در حالی که می‌توان با اتکا به تجارب روز، سخن ایشان را رد کرد.

قرآن کریم در مورد انسانی که دچار مرض استکبار یا همان خودبزرگ‌بینی شده است و فریاد «أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلَى» ۲ را سر می‌دهد و در واقع امام کفر می‌شود اینگونه دستور می‌دهد: «با پیشوایان کفر بجنگید چرا که آنان را هیچ تعهدی نیست، باشد که [از پیمان‏شکنى]باز ایستند» ۳ پس دکترین اسلام همان مبارزه با امامان کفر است و دلیل آن نیز نداشتن ایمان نیست بلکه نداشتن «اَیمان» است یعنی، چون ایشان (ائمه کفر) عهد خود را نگاه نمی‌دارند باید با ایشان مقابله کرد. می‌توان مساله را اینگونه نیز دید که ائمه کفر «حدیَقّف» برای خود نمی‌شناسند بدین معنا که ایشان در هیچ موضعی هرچند طرف مقابل کوتاه بیاید کوتاه نمی‌آیند و راضی نمی‌شوند مگر جایی که هویت طرف مقابل را کاملا مسخ کرده و از میان ببرند. قرآن کریم در این باب می‌فرماید: «و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى ‏شوند مگر آنکه از کیش آنان پیروى کنى» ۴ همانگونه که خواننده فرهیخته می‌داند اینجا صرفا منظور یهودی و مسیحی نیست. بلکه با توجه به شأن نزول آیه، منظور کسانی هستند که در جبهه مقابل قرار دارند و می‌خواهند خط فکری خود را به هر نحوی که شده به طرف مقابل دیکته کنند. مصادیق امروزی این دستورات الهی بیشمارند. متاسفانه به‌رغم اتفاقاتی که در برجام افتاد و دستاوردهایی که قرار بود حاصل شود، ولی به اذعان مسؤولان امر حاصل نشد؛ عده‌ای دوباره سخن از مذاکره با غرب می‌رانند تا در حوزه‌های دیگر مانند برنامه دفاع موشکی مذاکرات صورت گیرد. این اصرار که در برخی روزنامه‌های کشور دیده می‌شود را می‌توان چند گونه تحلیل کرد. یا دوستان نتایج برجام را قابل قبول دانسته و کنش‌های آمریکا و... را نقض آن نمی‌دانند پس مذاکره در عرصه‌های دیگر را موثر می‌دانند! یا باور نکرده‌اند آمریکا دارای خوی استکباری است؛ یا به راهکار قرآنی مقابله با مستکبر ایمان ندارند که اگر هر کدام از این‌ها باشد باید فریاد وا اسفا برآورد و از این خط خطرناکی که عده‌ای قصد القای آن را به مردم دارند به خدا پناه برد، زیرا آماده‌سازی افکار عمومی برای مذاکره بر سر مساله موشکی که با امنیت فرد فرد ملت ایران گره خورده است یا مذاکره درباره حقوق بشر آمریکایی که حاصل آن می‌شود جامعه‌ای که در آن ازدواج سفید و ازدواج همجنس‌گرایان و... قانونی باشد حتما به صلاح دین و دنیای مردمی، چون ملت ایران نیست.

۱ - سوره روم آیه ۳۰،
۲ - سوره نازعات آیه ۲۴،
۳ - سوره توبه آیه ۱۲،
۴ - سوره بقره آیه ۱۲۰

منبع:خبرگزاری دانشجو

نظر شما