شناسهٔ خبر: 22521665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

قاضی‌زاده هاشمی:

در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه کمبود دارو نداریم

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست هیئت دولت درباره آخرین وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: مصدومین حادثه زلزله کرمانشاه در بیمارستان‌های تهران، البرز، همدان و سنندج بستری شده‌اند و از تمامی همکارانم تشکر می‌کنم چراکه از ساعات اولیه این حادثه ناگوار، زحمات زیادی را کشیدند.

وی ادامه داد: در این گونه حوادث موضوع بهداشت اهمیت زیادی دارد، آب این مناطق در ابتدا قطع شده بود، اما بعد از بررسی‌های لازم وصل شد، باید در هفته اول کنترل‌های لازم را به عمل آوریم، چرا که ممکن است شکستگی‌ لوله‌های آب، فاضلاب را وارد آب آشامیدنی کند. در نتیجه بیماری‌های فراوانی برای ما رقم بزند.
وی تصریح کرد: تیم‌های بهداشتی در روستاها و شهرها فعال هستند و مردم هم باید مراعات کنند و تعدادی از احشام زیر آوار قرار دارند و باید سم‌پاشی‌هایی در این زمینه صورت بگیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در هفته اول باید آب با تانکر در اختیار مردم قرار گیرد، ادامه داد: هلال‌احمر و استانداری کرمانشاه تلاش‌هایی را در این زمینه آغاز کرده‌اند و در کل وظایفی که برعهده ما بوده، انجام شده یا در حال انجام است.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه باید دقت لازم را انجام دهیم تا آب و تغذیه مردم آلوده نباشد، گفت: افزون بر مراقبت‌های لازم در زمینه تغذیه، باید کنترل‌های بهداشتی هم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در روزهای اول حوادث معمولا همه گرم هستند و احساسات زیاد است، اما بعد مردم را تنها می‌گذارند. ما تمامی تلاشمان را برای اینکه این اتفاق در حوزه بهداشت و درمان نیفتد، به کار می‌گیریم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه تقسیم کار خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است، اظهار کرد: معاونینم به صورت دائم در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این زمینه عالی درخشید.
قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مشکلات کمبود دارو در این مناطق وجود دارد یا خیر، گفت: خیر در این مناطق مشکل کمبود دارو نداریم.
وی در پاسخ به اینکه آیا تدابیری برای بیماران سرطانی و جانبازان شیمیایی که در این زلزله دچار حادثه شده‌اند، اندیشیده شده است؟ گفت: انجمن‌هایی که حوزه فعالیت‌شان مربوط به بیماران کلیوی، سرطانی و ... است، فعال شده‌اند و خدمات از طریق آنان انجام می‌شود، یعنی محور فعالیت خود مردم و انجمن‌ها هستند.
وزیر بهداشت تأکید کرد: در 48 ساعت اول به دلیل آسیب‌هایی که به لحاظ روحی به مردم وارد شده بود، و بستگانشان زیر آوار بودند، طبیعی است که این مسائل به خوبی مدیریت نمی‌شود، اما اکنون کارها ساماندهی شده است.
قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: عمده مسائل ما مربوط به احساسات مردم است، چراکه خانواده‌هایشان را از دست داده‌اند، نمی‌خواهند موضوع را بپذیرند و ممکن است پرخاشگری هم آغاز شود. در این زمینه 40 تیم روانشناس و کارشناس به این مناطق اعزام شده‌اند و بسیاری از آنان خودشان داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما