شناسهٔ خبر: 22521194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

انگلیس: روسیه به دنبال اخلال در نظام بین‌المللی با حملات سایبری است

رئیس آژانس دفاع سایبری دولت انگلیس اعلام کرد: در سال گذشته حملات سایبری روسیه رسانه‌ها، مخابرات و همچنین حوزه انرژی انگلیس را هدف قرارداده‌اند.

صاحب‌خبر -

رئیس آژانس دفاع سایبری دولت انگلیس اعلام کرد: در سال گذشته حملات سایبری روسیه رسانه‌ها، مخابرات و همچنین حوزه انرژی انگلیس را هدف قرارداده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سیارا مارتین، رئیس اجرایی مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس با بیان این مطلب از ارائه جزئیات بیشتر درباره حملات انجام شده از سوی روسیه ارائه نکرد.

مارتین اضافه کرد: من می‌توانم تایید کنم که بر اساس رصدهای این کشور در طول یک سال گذشته، روسیه حملات سایبری علیه رسانه‌ها، حوزه انرژی و ارتباطی انگلیس داشته است. آژانس دفاع سایبری به طور فعال در همکاری با شرکای بین‌المللی به دنبال برطرف کردن تهدیدات ناشی از روسیه است.

مارتین اضافه کرد: روسیه تلاش می‌کند که نظام بین‌المللی را با حملات سایبری خود زیر سوال ببرد. در ماه‌های اخیر کارشناسان امنیت سایبری نگرانی خود را نسبت به حملات سایبری از سوی روسیه اعلام کردند اما مارتین اعلام کرد هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد که حملات سایبری روسیه برای دستکاری در سیستم‌های قدرت و همچنین زیرساخت‌های حساس در انگلیس موفقیت‌آمیز باشد.

پیشتر ترزا می در انتقادی شدیداللحن علیه روسیه، مسکو را به مداخله در انتخابات‌ها، خرابکاری سایبری، به خطر انداختن امنیت جهانی، حملات هکری و انتشار اخبار جعلی متهم کرد و این کشور را "تهدید اصلی" خواند.

نخست‌وزیر انگلیس گفت دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای "تضعیف جوامع آزاد" تلاش می‌کند.

می گفت: آنها "مطالب جعلی طراحی می‌کنند تا وجود اختلاف در غرب را نشان دهند."

اما او افزود، در حالی که انگلیس خواهان "رویارویی دائمی" با روسیه نیست اما منافع خودش حفاظت می‌کند.    

این اظهارات در حالی بیان می شود که بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس ماه آتی به روسیه سفر خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما