شناسهٔ خبر: 22521043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در جمع خبرنگاران

کمک دولت به مناطق زلزله‌زده اعلام شد

R1011158/P1360/S1,13/CT11

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان بصورت بلاعوض به این مناطق تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزای تسنیم، محمد باقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز( چهارشنبه 24 آبان) در حاشیه جلسه هیئت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابلاغ مصوبات دولت در 4 سرفصل برای مناطق شهری و‌ روستایی زلزله زده از همین امروز صورت گرفته است.

 وی افزود: 659 میلیارد تومان تسهیلات و 281 میلیارد تومان بصورت وام بلاعوض به این مناطق تخصیص یافت.

سخنگوی دولت تصریح کرد:‌برای خانوارهای آسیب دیده که به احداث و بازسازی نیاز دارند برای مناطق روستایی 25 میلیون و مناطق شهری 35 میلیون تومان اختصاص داده شده است.کمک بلاعوض روستایی 5 میلیون و شهری 6 میلیون تومان خواهد بود. برای خانوارهایی که نیازمند به مرمت و تعمیر واحدها هستند به صورت تسهیلات 12 میلیون چه به شهر و چه روستا داده می‌شود و بلاعوض 2 میلیون تومان خواهد بود. کسانی که نیازمند خرید لوازم خانگی هستند 3 میلیون تومان به صورت تسهیلات و 2 میلیون تومان بلاعوض داده می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: برای اسکان موقت روستاها به هر خانوار 3 میلیون و برای خانوارهای شهر 5 میلیون به صورت بلاعوض داده می‌شود. بانک مرکزی بخشنامه ای را برای کسانی که در خصوص همین خرید لوازم خانگی یا موارد ضروری نیازهایی دارند تا 10 میلیون تومان قرض الحسنه تعیین کرده است.

نوبخت با بیان اینکه پرداخت این مبالغ به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است اظهار داشت: 659 میلیارد تومان را بانک مرکزی از طریق نظام بانکی و در قالب تسهیلات باید پرداخت کند و 281 میلیارد تومان را هم سازمان برنامه و بودجه باید بپردازد.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه تا قبل از پایان این ماه(آبان) همه این 281 میلیارد تومان را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما