شناسهٔ خبر: 22520391 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

یکی از رهبران اصلی داعش و القاعده در چنگ سازمان اطلاعات ارتش لبنان+عکس

خبرگزاری میزان- یکی از سرکردگان مهم گروه‌های تکفیری در عرسال بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،فرماندهی ارتش لبنان دقایقی پیش اعلام کرد مصطفی الحجیری معروف به ابوطاقیه از حامیان و رهبران اصلی داعش و القاعده را در شهرک عرسال این کشور دستگیر کرده است.

بنابر این گزارش، در بیانیه روابط عمومی سازمان اطلاعات ارتش لبنان دستگیری وی پس از ماه ها تعقیب و مراقبت گسترده اعلام شده است.

این بیانیه می افزاید تروریست دستگیر شده برای بازجویی های بیشتر به بیروت منتقل گردیده و بزودی برای محاکمه به دادگاه عالی لبنان تحویل خواهد شد.

منابع امنیتی لبنانی از کشف مقادیری سلاح و مواد منفجره در خودروی حامل ابوطاقیه خبر داده اند. مصطفی الحجیری مهمترین حامی گروه های تروریستی وهابی داعش و القاعده در مرز سوریه و لبنان از زمان آغاز بحران در سوریه بشمار می رفت.

تهیه و تدارک محموله های بزرگ تسلیحاتی و تدارکاتی و همچنین حمایتهای مالی و نقل و انتقال امن فرماندهان این گروه ها توسط وی سازماندهی و اجرا می شد.

نام ابوطاقیه از زمان هجوم النصره و داعش به شهرک عرسال و گروگانگیری 44 نظامی ارتش و پلیس این کشور و انتقال آنها به ارتفاعات جرود عرسال بر سر زبانها افتاد.

وی نماینده این دو گروه در مذاکره با دولت لبنان بود و پس از آنکه دولت لبنان حاضر به پذیرش خواسته های وی برای آزادی فرماندهان زندانی داعش و القاعده از زندان رومیه بیروت و پرداخت باج کلان چند ده میلیون دلاری و همچنین فشار به مقاومت اسلامی برای خروج از منطقه نشد دستور ذبح و تیرباران چندین نظامی را صادر کرد.

 

 «شیخ تکفیری» به چنگ اطلاعات لبنان افتاد+عکس

 

منبع:مشرق

 

انتهای پیام/

 
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما