شناسهٔ خبر: 22519774 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نجفی قدسی خبر داد؛

برگزاری دوره های مهارت های تفسیر قرآن ویژه طلاب

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی از برگزاری دوره های مهارت های بیان تفسیر قرآن ویژه طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در این مرکز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در مراسم بزرگداشت مرحوم علامه طباطبایی که در این دارالقرآن برگزار شد، با اشاره به فعالیت های این مرکز گفت: 5 سال است که بیت علامه طباطبایی به دارالقرآن تبدیل شده و آکنده از فضای معنویت است.

وی افزود: هنوز انفاس قدسی علامه طباطبایی در این مرکز حاکم است، بسیاری از مراجع در این سال ها مکرر در این بیت حضور پیدا کردند و در مجامع تفسیری و علمی ایراد سخن داشتند، یکی از برنامه های دارالقرآن برگزاری کلاس های تفسیر است که برگزار شده و می شود.

مدیردارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که دوره تفسیر المیزان توسط آیت الله استادی برگزار شده است، اظهار داشت: دارالقرآن کلاس هایی را در دوره های یک ساله برگزار می کند که مهارت های بیان تفسیر قرآن است و طلاب و فضلا در آن شرکت دارند.

وی ادامه داد: از بین 800 نفر از طلابی که پایه 10 حوزه را گذرانده حدود 200 نفر پذیرش شدند تا دوره های تکمیلی را در مباحث تفسیری قرآن طی کنند، همچنین برگزاری همایش هایی ویژه اساتید تفسیر قم از دیگر فعالیت ها به شمار می رود.

نجفی قدسی با بیان این که دارالقرآن از درس ها و جلسات تفسیر قرآن حمایت می کند، ابراز داشت: خوشبختانه این روند منجر به گسترش دروس تفسیر در حوزه علمیه قم شده است، در آذر ماه نیز پانزدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن با حضور آیت الله جوادی آملی و چهارمین نشست انجمین تبلیغ و ارتباطات حوزه با حضور آیت الله مکارم شیرازی را خواهیم داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موسم عظیم اربعین عنوان کرد: اربعین امسال شکوهی آفرید و شاهد هستیم که هر سال از سال قبل اوج بیشتری می گیرد، امام فرمود که راه قدس از کربلا می گذرد و می بینیم که ده ها میلیون حتی از ادیان و اقوام دیگر در این مراسم حضور پیدا می کنند که زمینه معرفی تشیع به جهان است، این نعمت الهی باید پاس داشته شود، کسانی که مشرف شدند نیز باید اثر اربعین را در خود حفظ کنند./1323/پ۲۰۲/ج

نظر شما