شناسهٔ خبر: 22519713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آیت الله موحدی کرمانی:

فقدان آیت الله علامه طباطبایی ضایعه بزرگی برای حوزه علمیه بود / تبحر ویژه آیت الله طباطبایی در تفسیر قرآن

آیت الله موحدی کرمانی گفت: امتیاز آیت الله طباطبایی تبحر بالا در تفسیر قرآن بود که یک دوره کامل المیزان داشتند؛ نظرات آیت الله طباطبایی در تفسیر نافذ بود و بیشتر سعی داشتند برای روشن شدن برخی آیات قرآن از آیات دیگر استفاده کنند که روشنگر آیه اول است و این از امتیازات ایشان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی درگفتگو با ناب نیوز در خصوص شخصیت آیت الله علامه سیدمحمدحسین طباطبایی با بیان اینکه ایشان شخصیت به نامی بود که در حوزه علمیه جایگاه رفیعی داشت، گفت: آیت الله طباطبایی در فلسفه ممتاز بودند و نظرات فلسفی ایشان مورد توجه همه افراد آشنا با فلسفه بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آیت الله طباطبایی شاگردان ممتازی داشتند، اظهار داشت: شهید مطهری و همچنین آیت الله جوادی آملی از شاگردان برجسته این عالم جلیل القدر بودند؛ همچنین ایشان در حوزه اسفار تدریس می کردند و من هم در مقطعی از زمان موفق شدم از محضر ایشان استفاده کنم.

وی تصریح کرد: امتیاز دیگر ایشان تبحر بالا در تفسیر قرآن بود که یک دوره کامل المیزان داشتند؛ نظرات آیت الله طباطبایی در تفسیر نافذ بود و بیشتر سعی داشتند برای روشن شدن برخی آیات قرآن از آیات دیگر استفاده کنند که روشنگر آیه اول است و این از امتیازات ایشان بود.

آیت الله موحدی کرمانی  با بیان اینکه آیت الله علامه طباطبایی فقیهی جامع الشرایط بودند، عنوان کرد: ایشان بسیاری از اوقات در تابستان به مشهد رفته و انس خاصی با آیت الله میلانی داشتند؛ معروف است که آیت الله طباطبایی از نظرات فلسفی آیت الله میلانی استفاده می کردند و آیت الله میلانی از نظرات فقهی و اصولی ایشان بهره می بردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: ایشان همچنین حق تدریس به گردن من داشتند و در هر دو جلسه فلسفه و تفسیر ایشان شرکت کردم؛ فقدان آیت الله علامه طباطبایی ضایعه بزرگی برای حوزه علمیه بود؛ ایشان شبهات آن زمان را به صورت علمی و با منطق قوی جواب می دادند.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند ایشان را با اهل بیت محشور نماید و درمقابل زحماتی که کشیدند، اجر وافر عنایت بفرماید.

انتهای پیام/

 

نظر شما