شناسهٔ خبر: 22519565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اتمام آواربرداری اولیه مناطق زلزله زده

جانشین ستاد بحران استان کرمانشاه با اعلام اینکه عملیات آواربرداری اولیه مناطق زلزله زده استان به پایان رسید، گفت: براساس آخرین آمارها تاکنون 432 تن براثر زلزله جان باخته اند و 9388 تن مصدوم شده اند.

صاحب‌خبر -

مجتبی نیک کردار ، با بیان اینکه 2 نوع آواربرداری در زلزله داریم، افزود: آواربرداری اولیه برای نجات جان افراد در مناطق زلزله زده به اتمام رسیده و نیروها و تجهیزات را برای انجام عملیات آواربرداری ثانویه آماده می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: برای آواربرداری ثانویه امکانات، تجهیزات و نیروها در مناطق زلزله زده در حال استقرار هستند و برنامه ریزی می کنیم که سریعتر شروع کنیم.

به گفته وی،در این مرحله با استفاده از تجهیزات راهسازی آواربرداری در سطح شهرها و روستاهای زلزله زده انجام می شود.

نیک کردار با بیان اینکه تمام ماشین آلات استان کرمانشاه برای آواربرداری آماده شده است، ادامه جانشین ستاد بحران استان کرمانشاه اضافه کرد :از توان تجهیزات استان های دیگر هم برای آواربرداری استفاده می کنیم.

وی از حضور نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در مناطق زلزله زده نیز قدردانی کرد و گفت: سپاه در بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده پای کار است.

نیک کردار به حضور هشت تن از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: امروز به اتفاق این افراد عازم مناطق زلزله استان هستیم.

وی اظهار کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مناطق زلزله زده بازدید می کنند و ارزیابی های خود در ارتباط با میزان تخریب این مناطق را به مجلس ارائه می کنند.

زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

نظر شما