شناسهٔ خبر: 22519439 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

وضعیت مدارس کرمانشاه پس از زلزله؛ ستاد اجرایی فرمان امام مدرسه جدید می‌سازد

- همشهری آنلاین: در حالیکه وزیر آموزش و پرورش روز گذشته اعلام کرد ۴۴ مدرسه در کرمانشاه تخریب کامل و درصد زیادی نیز آسیب دیده اند، امروز رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اعلام کرد که مدارس تخریب شده در مناطق زلزله‌زده‌ی غرب کشور را می‌سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومي بنياد بركت، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این خبر گفت: بنا به توافق به عمل آمده، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت، عملیات ساخت مدارس تخریب شده در شهرستان‌ها و روستاهای زلزله‌زده‌ی اخیر را بر عهده گرفته است.

به گفته‌ی نوروزی، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط به محض اتمام عملیات آواربرداری و امدادرسانی اولیه انجام می‌شود و عملیات ساخت مدارس کلید می‌خورد.

وی هم‌چنین اعلام کرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخت تعدادی از منازل مسکونی در برخی مناطق روستایی که دچار تخریب بالایی شده را هم تقبل کرده است.

بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش، براساس بررسی‌های به عمل آمده در مناطق زلزله‌زده، تاکنون تخریب صددرصدی 30 مدرسه‌ی شهری و 14 مدرسه‌ی روستایی در شهرستان‌های زلزله‌زده محرز شده است. مدارس دیگری هم به دلیل تخریب با درصد کم‌تر، قابل استفاده نیستند. عملیات بررسی مدارس توسط گروه‌های تخصصی اعزامی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هم‌چنان ادامه دارد و ممکن است آمار مدارس تخریبی بیش‌تر شود.

محمدتقی نظرپور، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرده برای بازسازی مدارس تخریب شده، بیش از 66 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. به گفته‌ی وی، برای ادامه‌ی آموزش دانش‌آموزان مدارس زلزله‌زده، فعلاً برخی مدارس منطقه دوشیفته خواهند شد.

سلیمان محبی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه نیز دیروز با اعلام این‌که بیش‌ترین تخریب مدارس مربوط به شهرستان سرپل ذهاب بوده، گفته بود: در شهرستان سرپل ذهاب در مجموع 50 درصد مدارس در مناطق شهری و روستایی قابل استفاده نیستند، چرا که از 30 تا 100 درصد تخریب شده‌اند.

نظر شما