شناسهٔ خبر: 22519296 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

۵۰۰ نفر از تسهیلات سربازی شرکت های دانش بیان بهره بردند

صاحب‌خبر -

معاونت علمی ریاست جمهوری- سید محمد صاحبکار خراسانی درباره اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به فعالان شرکت های دانش بنیان گفت: از ۷۸۰ تقاضا برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، با ۵۰۴ تقاضا موافقت شده است. این افراد پس از گذراندن دوران آموزش نظامی، باید یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز بخش های دفاعی و دولتی را انجام دهند و پس از انجام موفق آن، کارت پایان خدمت خود را دریافت می کنند.
وی با بیان شرایط متقاضیان گفت: متقاضی باید دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی باشد و از  زمان دانش آموختگی متقاضی بیش از سه سال نگذشته باشد.
وی گفت: دانش آموخته باید در یکی از شرکت های دانش بنیان مورد تأیید معاونت علمی و فناوری به مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بیمۀ شرکت در ۶ ماه اخیر) به طور تمام وقت به فعالیت مشغول بوده باشد. همچنین میانگین کل برای دوره کارشناسی متقاضیان باید بیش از ۱۴ و  برای دوره تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی) بیش از ۱۵ باشد.
صاحبکار بیان کرد: متقاضی باید حائز امتیاز لازم از فعالیت های فناورانه، پژوهشی و آموزشی بر اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد (مثلا کسب جایزه های تحصیلی بنیاد یا میزان اشتغال در شرکت های دانش بنیان، عضو هیات مدیره، مدیرعامل و فعالیت تمام وقت در شرکت دانش بنیان) امتیازآور است.
ربیس امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان با بیان محاسبه امتیازهای دانش آموختگان در سامانه آنلاین افزود: باید همه اطلاعات به طور کامل در سامانه soraya.bmn.ir بارگذاری شود و تا تکمیل نهایی اطلاعات، فرآیند بررسی آغاز نمی شود. همچنین در صورت رد درخواست، هر متقاضی مجاز است با ارتقای فعالیت های خود صرفاً یک بار دیگر درخواست خود را در سامانه بارگذاری کند، لذا متقاضیان باید در تکمیل مستندات دقت کنند.
وی درباره فرآیند استفاده از این تسهیلات گفت: لازم است متقاضیان، معرفی نامه شرکت متبوع خود را براساس الگوی مذکور در سامانه ثریا 
soraya.bmn.ir) تهیه و بارگذاری کنند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری فرد یا ارایه تقاضای مکتوب به بنیاد ملّی نخبگان یا معاونت علمی و فناوری نیست.

نظر شما