شناسهٔ خبر: 22518281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سردار غیب پرور در نشست خبری مطرح کرد

آموزش‌ تخصصی «دفاعی و نظامی» به ١٠٠ هزار نفر در یک سال اخیر/ تقلیل ایست‌های بازرسی بسیج در خیابان‌ها و چهارراه‌ها

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این سازمان در یک سال اخیر به ١٠٠ هزار نفر در قالب ٤٣٠ گردان، آموزش‌های تخصصی «دفاعی و نظامی» ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

تا کنون بسیاری از افراد از سراسر کشور، تقاضای اعزام به مناطق زلزله زده کرمانشاه را داشته اند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار پاسدار غلامحسین غیب پرور صبح امروز در نشست خبر بیان داشت: از تمام کسانیکه در همان دقایق اولیه زلزله به صورتی پرتلاش وارد میدان شدند، از جمله دولت خوبمان، بسیجیان عزیزمان، ارتش قهرمانمان و پاسداران سبزپوش تشکر می‌کنم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: تا کنون بسیاری از افراد از سراسر کشور، تقاضای اعزام به مناطق زلزله زده کرمانشاه را داشته اند.

وی افزود: سازمان بسیج مستضعفین در یک سال اخیر به ١٠٠ هزار نفر در قالب ٤٣٠ گردان، آموزش‌های تخصصی" دفاعی و نظامی" ارائه کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما در بسیج دور خودمان دیوار نمی‌کشیم، گفت: تعامل با بخش‌های مختلف دولت محترم، جزو اصول و قواعد کاری بنده است.

وی افزود: بنا داریم ایست‌های بازرسی بسیج در خیابان‌ها و چهارراه‌ها را تقلیل دهیم و این را به گشت‌های محله‌ای تبدیل کنیم.

غیب پرور با بیان اینکه قرار نیست فضای مجازی، قتلگاه جوانان ما باشد، اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی باید برای جوانان ما قابلیت رشد ایجاد کند. با وزیر ارتباطات در این رابطه صحبت‌هایی داشته ام.

وی ادامه داد: افرادی که برای گشت‌های محله محور بسیج فعالیت خواهند داشت، بعد از احراز شرایط و ارائه آموزش، با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی وارد عمل می‌شوند. این افراد مسلح نخواهند بود و به حریم خصوصی سایرین وارد نمی‌شوند.

‎رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین بیان داشت: بسیج که امسال در آستانه سی و هشتمین سال تاسیس آن قرار داریم، بسیجی است که در دوران دفاع مقدس و پس از آن در عرصه‌های مختلف برای حفظ انقلاب اسلامی و کمک به اعتلای آن جانفشانی‌های زیادی کرده است چرا که بسیجی ولایتمدار است و این ویژگی در آن تلألو خاصی دارد و از سوی دیگر باید گفت که بسیجی‌ها بی‌هیاهو و گمنام فعالیت می‌کنند و اختصاص به قشر خاصی هم ندارد.

‎سردار غیب‌پرور شعار امسال هفته بسیح را «بسیج محور مردم سالاری» عنوان کرد و گفت: امسال در ۳۴۵ محله از شهر‌های کشور طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی با همکاری مردم اجرا خواهد شد و در سال آینده تعداد محلاتی که تحت پوشش اجرای این طرح خواهند رفت، یک هزار محله خواهد بود.

‎وی تصریح کرد: بسیجی اهل کار انقلابی است و منتظر نمی‌ماند البته باید عرصه‌ها را درست تشخیص داد. بسیجی عرصه حیات خود را عرصه مبارزه در راه خدا می‌داند.

‎رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج تا زمانی می‌تواند نقش آفرینی کند که به مردمی بودن آن معتقد باشیم، بر این اساس است که شعار امسال هفته بسیج را بسیج محور مردم سالاری نامگذاری کردیم؛ چون اگر خدمت به مردم را باور کنیم حیات انقلاب تضمین خواهد شد.

‎سردار غیب‌پرور در بیان اقدامات انجام شده توسط بسیج برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه تصریح کرد: در همان دقایق اولیه زلزله من با فرمانده سپاه کرمانشاه تماس گرفتم و اقدامات لازم را به او گوشزد کردم. همچنین ستاد ویژه کمک‌رسانی با ریاست سردار فضلی تشکیل و در منطقه مستقر شد و در اولین گام مسئولان بسیج سازندگی سراسر کشور را به کرمانشاه فراخواند.

‎رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در این راستا اقدامات کوتاه مدت ما به آواربرداری و رساندن امکانات و اقلام ضروری زلزله‌زدگان منحصر می‌شود، اما مهمتر از آن اقدامات بلندمدت و ساخت مسکن برای زلزله زدگان است که باید با سرعت انجام شود. بنده امشب از طریق ویدئوکنفرانس با فرماندهان سپاه استان‌ها جلسه دارم و برنامه ما بر این است که سپاه هر استان بازسازی چند روستای زلزله‌زده را برعهده بگیرد. تاکنون هم بنیاد تعاون بسیج ۱۰۰ هزار بطری آب، ۵۰ هزار کنسرو، ۲ هزار تخته پتو و سایر اقلام ضروری مورد نیاز را به مناطق زلزله زده ارسال کرده است. همچنین ۱۵۰ گروه جهادی دانشجویی نیز به منطقه اعزام شده‌اند و ما امیدواریم در توزیع امکانات نیز مدیریت قوی‌تری اعمال شود.

‎وی در واکنش به اظهارات مقامات عربستان علیه جمهوری اسلامی گفت: عربستان باید باور کند که بیداری اسلامی در تمام بلاد اسلامی اتفاق افتاده و اینکه آن‌ها انگشت اتهام را به سمت ایران ببرند مشکل آن‌ها را حل نمی‌کند. مردم یمن، مردم مقاومی هستند و آینده کشور خودشان را خودشان رقم می‌زنند و ایران نیز تنها از مقاومت حمایت کرده و در جریان آن دخالتی نداشته است.


‎سردار غیب‌پرور با بیان اینکه ملاحظات سیاسی مانع همکاری بین بسیج و دولت نمی‌شود، خاطر نشان کرد: من تاکنون دو بار به صورت حضوری در این خصوص با آقای روحانی صحبت کرده‌ام و با بعضی از وزرا و مدیران نیز به صورت جداگانه مذاکراتی را داشته‌ایم که آن‌ها نیز استقبال کرده‌اند. در زمینه همکاری با دولت یکی از کار‌های بسیج موضوع ریزگرد‌ها بود که برای درختکاری در ایلام و خوزستان ما اعلام آمادگی کردیم و اقدامات موثری هم انجام شد. همچنین در حوزه صنایع کوچک اقدامات خوبی توسط ما انجام شده و میزان محصولات کشاورزی افزایش پیدا کرده است.

‎رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان در بیان برنامه‌های هفته بسیج گفت: افتتاح ده‌ها طرح اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور، تجلیل از فعالان برتر اقتصاد مقاومتی، اعلام همزمان هزار گروه جهادی، اجرای ۴ هزار طرح محرومیت‌زدایی، برگزاری همایش‌های جهادگران علم و فناوری، تجلیل از خانواده‌های شهدا، دیدار با مراجع عظام تقلید، بسط و گسترش گفتمان بسیج جهان اسلام و تجمع بسیجیان از جمله برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/

نظر شما