شناسهٔ خبر: 22518186 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرواز‌های فوق العاده به مناطق زلزله

سخنگوی هواپیمایی کشور از برقراری پروازهای فوق العاده به فرودگاه های مناطق زلزله زده خبر داد.

صاحب‌خبر -

پروازهای فوق العاده به مناطق زلزلهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ رضا جعفرزاده در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود:  روزانه هشت پرواز برنامه ای به فرودگاه های کرمانشاه و ایلام انجام می شود که سازمان هواپیمایی کشوری به منظور تسهیل در امر کمک رسانی به مناطق مزبور پروازهای فوق العاده به فرودگاه های مناطق زلزله زده را به 10 پرواز افزایش داد.
وی ادامه داد: جدا از این شرکت هواپیمایی پویا هم صبح روز گذشته یک فروند هواپیمای ایلوشین با ظرفیت 70 تخت و 30 مسافر همراه ، یک فروند هواپیمای آنتونف با ظرفیت 24 تخت و 30 مسافر همراه ، یک فروند هواپیمای چلنجر و سه فروند بالگرد را مناطق زلزله زده اعزام و از همان دقایق نخستین عملیات انتقال مصدومان و مجروحان این حادثه را آغاز کرد.
سخنگوی هواپیمایی کشور گفت : این سازمان به منظور سرویس دهی ویژه در فرودگاه های غرب کشور (کرمانشاه و ایلام) همکاری و هماهنگی های لازم با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، نهادهای امنیتی و انتظامی به عمل آورده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد جدی با هرگونه گرانفروشی بلیت هواپیما خبر داد و افزود : اگرچه نرخ بلیت هواپیما تکلیفی نیست اما نرخ بلیت های منتهی به مناطق زلزله زده از سوی شرکت های هواپیمایی هیچ گونه تغییری نیافته و با هرگونه سوء استفاده تحت هر عنوانی به شدت برخورد خواهد شد.
جعفرزاده ضمن بیان اینکه ملاک فروش بلیت هواپیما نرخی اعلامی شرکت های هواپیمایی برروی سایت خود است ، یادآور شد : متقاضیان بلیت هواپیما در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مستندات خود را از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.irارسال کنند.

جلسه ساماندهی شرکت های هندلینگ برگزار شد

مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : جهت تسهیل و چگونگی نظارت بر شرکت های ارائه دهنده خدمات فرودگاهی (هندلینگ) سامانه ای توسط سازمان هواپیمایی کشوری طراحی و در حال پیاده سازی است.
محمد سعید شرفی گفت : با استفاده از این سامانه تمامی داده های شرکت های هندلینگ طرف قرداد شرکت های هواپیمایی می توانند تمامی بخش های عملیاتی ،منابع انسانی ، دوره های آموزشی طی شده هریک از پرسنل و رویدادهای فرودگاهی را به صورت آنلاین نظارت کنند.

این جلسه به سرپرستی مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری برگزار و نمایندگان شرکت های هندلینگ نیز نقطه نظراتشان را در این راستا بیان کردند.

نظر شما