شناسهٔ خبر: 22518122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افراد زیادی خواستار اعزام به مناطق زلزله‌زده غرب کشور هستند/آموزش نظامی 100هزار نفر در یک سال گذشته

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تا شب گذشته از سراسر ایران از من درخواست می‌کردند تا به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

صاحب‌خبر -

افراد زیادی خواستار اعزام به مناطق زلزله‌زده غرب کشور هستندبه گزارش خبرنگارحوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری هفته بسیج مستضعفین که امروز (چهارشنبه24 آبان) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام آخر ماه صفر و نیز حادثه زلزله کرمانشاه اظهار کرد: داغ زلزله کرمانشاه بر دل همه ملت نشسته و التیام آن به نوع کمک ملت باز می‌گردد.

سردار غیب‌پرور گفت: از دولتمردان و بسیجیان و ارتش قهرمان و پاسداران سبزپوش که از اولین لحظه در صحنه بودند متشکرم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: تا شب گذشته از سراسر ایران از من درخواست می‌کردند تا به مناطق زلزله زده اعزام شوند و خیلی از افراد هم خودشان برای کمک رفتند.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج، بسیج مظهر مردم سالاری دینی است، تصریح کرد: ما اعتلای بسیج را در چهار حوزه دفاع، فرهنگ، علم و خدمت رسانی دنبال می‌کنیم.

سردار غیب‌پرور با تأکید بر اینکه همه آحاد ملت باید در موضوع دفاع سهم داشته باشند،گفت: در یک سال گذشته صدهزار نفر را در قالب ۴۳۰ گردان در ابعاد نظامی آموزش تکمیلی داده‌ایم که این موضوع به توانمندی‌های قبلی ما اضافه کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج تا زمانی می‌تواند نقش آفرین باشد که ما به بسیجی بودن آن معتقد باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمت‌رسانی ما به عنوان بسیج نمی‌توانیم بنشینیم و نگاه کنیم، اذعان داشت: من از روز اول کاری گفته‌ام که ما دور خود دیوار نمی‌کشیم و همکاری با بخش‌های مختلف دولت جزء اصول کاری این سازمان است که یکی از این حوزه‌ها، حوزه علمی است.

سردار غیب‌پرور گفت: بسیج برای رفع آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد دست به کار شده است و در سال گذشته ۳۲۵ محله را از ۱۸۷ شهر به صورت پایلوت برای رفع آسیب‌های اجتماعی انتخاب کردیم که ان‌شاالله در سال آینده به ۱۰۰۰ محله خواهد رسید.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج در حوزه خدمت رسانی اعزام گروه‌های جهادی است که تا سال ۹۵ بسیج توانست ۶۰۰ هزار گروه جهادی ایجاد کند و امروز به ۱۰ هزار گروه رسیده است.

وی تأکید کرد: در قالب این گروه‌های جهادی، ۸۱۰ هزار نفر به مناطق محروم اعزام شدند و کارهای بزرگی انجام دادند.

سردار غیب‌پرور بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات حوزه خدمت رسانی امنیت است؛ خوشبختانه کشور‌ از امنیت خوبی برخوردار است، اما باید ارتقا یابد.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قصد داریم ایست و بازرسی‌ها را کم کرده و آن را به گشت‌های محله‌ای تبدیل کنیم  تا اگر کسی پارکینگ نداشت، دغدغه سرقت ماشین خود در خیابان را نداشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه خدمات پزشکی هم بسیج تا سال گذشته ۸ هزار تیم پزشکی را به مناطق محروم اعزام و در کنار آن ۱۲ بیمارستان صحرایی ایجاد و ۷ میلیون نفر را به صورت رایگان ویزیت کرده است.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در هفت ماه گذشته ۱۲ میلیون نفر از ملت ایران از خدمات بسیج پزشکی برخوردار شدند که این میزان مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است.

سردار غیب‌پرور افزود: در مراسم اربعین یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان در مرزها و موکب‌ها خدمت رسانی می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: مسجد محوری یکی از اولویت‌های بسیج است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در ۷ هزار و ۶۶۰ مسجد اقداماتی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اولویت دیگر بسیج فعالیت در فضای مجازی است، اذعان داشت: ما باید سواد فضای مجازی را در کشور ایجاد کنیم که برای آن در سه ماهه پایان ۹۶ و سال ۹۷ برنامه ویژه‌ای داریم.

سردار غیب‌پرور با اشاره به خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور، گفت:  در همان ساعت اولیه با فرمانده سپاه استان کرمانشاه صحبت کردیم و اقدامات لازم را ابلاغ کردیم. صبح روز بعد زلزله نیز ستاد ویژه کمک به زلزله زدگان به ریاست جانشین رئیس سازمان بسیج ایجاد شد که هنوز هم اقدامات آنها ادامه دارد، همچنین در اولین قدم مسئولان سازندگی بسیج کل کشور به منطقه فراخوانده شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: ما در ابتدا کارهای اولیه مانند تهیه و توزیع غذا و دارو را انجام دادیم، اما با توجه به نزدیک شدن فصل سرما برنامه بلند مدتی برای ساخت خانه‌های زلزله زدگان داریم و برنامه به این صورت است که هر یگان استانی چند روستا را برای بازسازی تحویل می‌گیرد.

 سردار غیب‌پرور درباره اقدامات صورت گرفته برای زلزله‌زدگان منطقه غرب کشور، گفت: تا یک ساعت پیش بنیاد تعاون بسیج 100 هزار بطری آب، 100 هزار قرص نان، 50 هزار کنسرو و 2000 تخته پتو را به منطقه اعزام کرده و همچنین پتوهایی که در موکب‌ها در اربعین بکار گرفته شده بود را به این منطقه ارسال کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: افزون بر این لوازم اکیپ‌های مهندسی و 150 گروه جهادی مهندسی به منطقه اعزام و مستقر شدند که توانستند کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی درباره هفته بسیج و نامگذاری روزهای این هفته اظهار کرد: هفته بسیج از 29 آبان تا 5 آذر است که روز اول آن به نام بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی است که در آن همایش طلایه‌داران سازندگی در 30 استان برگزار و پروژه‌های متعددی در آن روز افتتاح می‌شود.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: روز دوم هفته بسیج به نام بسیج، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی است که در آن هزار گروه جهادی به مناطق محروم اعزام و 4000 طرح محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: روز سوم هفته بسیج؛ بسیج اعتلای فرهنگی و اجتماعی است.

وی عنوان کرد: روز چهارم هفته بسیج با نام بسیج، اندیشه‌ورزی و تولید علم است که در این روز برنامه‌های متعددی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه روز چهارم بسیج مصادف با روز پنجشنبه است، غبارروبی از مزار شهدا و دیدار با خانواده شهیدان نیز در این روز انجام می‌شود.

سردار غیب‌پرور روز پنجم هفته بسیج را بسیج، مسجد و ولایتمداری نامگذاری کرد و افزود: در این روز مسئولان بسیج استان‌ها در نمازهای جمعه حاضر شده و اهداف بسیج را تدوین می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: روز ششم بسیج؛ بسیج دولت مقاومت و استکبار ستیزی است که طی آن گفتمان مقاومت تدوین خواهد شد.

وی اظهار کرد: روز ۵ آذر تجمع بزرگ بسیج است و همزمان طرح گشت‌های محله محور بسیج نیز آغاز خواهد شد.

سردار غیب‌پرور درباره ارتباط دولت و بسیج گفت: سازمان بسیج اهل تعامل و همکاری با دولت است. ما در یک کشور زندگی می‌کنیم و یک دولت داریم و وظیفه همه ما خدمت‌رسانی به ملت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: من تا امروز چندین بار با رئیس جمهور و وزرا دیدار داشته و در این دیدارها برای همکاری با دولت اعلام آمادگی کردم که مهمترین آنها همکاری در مسئله ریزگردهای خوزستان بود.

وی درباره راه‌اندازی گشت‌های محله‌محور اعلام کرد: برای این گشت‌ها ابتدا نیروهایی انتخاب و سپس آموزش می‌بینند و بعد به قوه قضائیه و نیروی انتظامی معرفی می‌شوند.

سردار غیب‌پرور ادامه داد: این افراد مسلح نیستند و به حریم خصوصی افراد ورود پیدا نمی‌کنند؛ تنها وظیفه آنها کمک به برقراری امنیت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره پاسخ موشکی یمن به ریاض و اتهام زنی عربستان سعودی به ایران اسلامی گفت: یک اتفاق بزرگ در جهان اسلام افتاده و آن هم بیداری امت مسلمان است، مقامات عربستانی باید باور کنند که این بیداری در تمام بلاد اسلامی رخ داده است.

وی با بیان اینکه اتهام‌زنی به ایران اصلا کار درستی نیست، افزود: مقامات عربستانی باید رفتار عاقلانه‌ای داشته باشند که بعید می‌دانم بتوانند چنین کاری بکنند؛ مردم ایران مردم مقاوم و سلحشوری هستند.

سردار غیب‌پرور خاطرنشان کرد: ایران از جبهه مقاومت حمایت می‌کند و نه مداخله در آن. اما مقامات سعودی قصد دارند که به دلیل شکست‌هایشان مانند دوستان آمریکایی خود کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران را مقصر جلوه دهند.

انتهای پیام/

اعزام ۸۱۰ هزار نفر به مناطق محروم

نظر شما