شناسهٔ خبر: 22517592 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

گزارش کامل مجلس/ شکایت ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا و ایران از یکدیگر

درحال تکمیل...

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، به نقل ازتسنیم،جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از صبح امروز به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با حضور نمایندگان آغاز شده و نمایندگان مشغول بررسی طراح‌ها و لوایح هستند.

در ذیل، می‌توانید پوشش زنده تمام اتفاقات مجلس شورای اسلامی را بخوانید:

نباید از مجلس ندای وحدت‌شکنانه شنیده شود
محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه 24 آبان) صحن علنی پارلمان با تسلیت به بازماندگان زلزله غرب کشور اظهار داشت: متاسفانه در این زلزله 23 دانش‌آموز و 4 معلم کشته و قریب به 1320 فرهنگی و دانش‌آموز مصدوم و مجروح شدند.

وی با تشکر از تمامی نهادهای دولتی و خصوصی و نیروهای مسلح افزود: از تمامی کسانی که با حضور خود باعث کاهش آلام مردم شدند تشکر می‌کنم و از رئیس‌جمهور تقاضا دارم تا ستاد بحران کشور را به عنوان معاونت ریاست جمهوری تعریف کرده تا این ستاد بتواند در اینگونه حوادث با بسیج امکانات قدرت بیشتری برای مدیریت بحران داشته باشد.

زاهدی با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین به عنوان یک مانور قدرت جهان اسلام و دوستداران اهل‌بیت اعم از شیعه و سنی است و لازم است تا به عنوان پدیده‌ای استثنایی ثبت جهانی شود. در همین راستا از وزارت امور خارجه انتظار است تا با همکاری برادران عراقی مقدمات تحقق این مهم را فراهم کنند. 

نماینده مردم کرمان در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مسائل منطقه اظهار داشت: به آمریکا و همپیمانان منطقه‌‌ای‌شان ازجمله رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی اعلام می‌کنیم که بیش از 40 سال است که ایران با توطئه‌های شما دست و پنجه نرم کرده و شاهد هستید که در سرکوبی نظام به هیچ جا نرسیده‌اید.

وی افزود: اکنون سیاستمدارانی نابخرد در حوزه بین‌الملل در رژیم سعودی در تلاش هستند تا با ایجاد توطئه‌ای جدید در منطقه آشوبی دوباره برپا کنند.

زاهدی گفت: آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش باید بدانند که جریان مقاومت آنچنان تو دهنی به آنان خواهند زد که همانند داعش و صدام ملعون اثری از آنها نماند.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به اظهارات کریمی قدوسی در صحن علنی مجلس گفت: ضمن تاکید و تایید و اظهارات برادر عزیزم آقای کریمی قدوسی که در باب فتنه بیان شد انتظار است که همگی به دنبال وحدت واقعی در مجلس باشیم که مجلس در این دوره وحدت را به معرض دید مردم بگذارد و به دنیا بگوید که همه ما در سایه رهبری معظم انقلاب به مبارزه با توطئه‌های خارجی خواهیم پرداخت.

وی افزود: از درون مجلس نباید ندای وحدت‌شکنانه‌ای حتی در قالب قرآن و نهج‌البلاغه سر داده شود و در همین راستا به اعضای هیئت رئیسه مجلس تذکر می‌کنم که در افراط و تفریط در حوزه امنیت مجلس به صلاح مجلس نیست.

نماینده مردم کرمان در مجلس در انتهای نطق خود ضمن تبریک به وزیر علوم برای اخذ رای اعتماد از مجلس گفت: به آقای غلامی توصیه‌ای برادرانه می‌کنم که مراقب جریان نفوذ با واسطه و بدون واسطه در انتصابات آن وزارتخانه و حتی در درون دانشگاه‌ها باشند چرا که متاسفانه در مدت زمان کم حضور ایشان در وزارت علوم خبرهایی ناخوشایندی از انتصابات به گوش می‌رسد.

"ظریف" یک نماینده را قانع کرد
جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره سوالی که از وی درباره  اعلام آخرین وضعیت خواسته مدعیان در محاکم بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران و دفاع مسئولین کشور در این ارتباط مطرح شده بود اعلام کرد که از اظهارات وزیر امور خارجه قانع شده اما باید وزیر امور خارجه به نگرانیهای نمایندگان توجه کند.

وی تصریح کرد: معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گاها با نمایندگان همراه نیست که باید تذکراتی به وی نیز داده شود.

عدم حضور در محاکم حقوقی بهانه‌ای برای برداشت از اموال ملت ایران
جهانبخش محبی‌نیا در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آبان) قوه مقننه در تشریح سوال خود از ویر امور خارجه درباره اعلام آخرین وضعیت خواسته مدعیان در محاکم بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران و دفاع مسئولین کشور در این ارتباط گفت: براساس اصل 88 قانون اساسی سوال از رئیس جمهور نباید یک ماه و وزیر نیز 10 روز طول بکشد.

وی با اشاره به عدم حضور محمدجواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی در پاسخگوی به سوال وی ادامه داد: البته مشغله کاری باعث شده که وزیر امور خارجه احتمالا در کمیسیون حضور پیدا نکند.
محبی نیا تصریح کرد: گستره سوال بنده درباره دعاوی است که در تمام دادگاه‌های جهان علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: وزیر امور خارجه باید اعلام کند که چه میزان در محاکم بین‌المللی حکم علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شده و دلیل اینکه ما در سیاست جهانی چه میزان متضرر شده‌ایم نیز توضیحاتی ارائه کند.

وی افزود: کشور ما در شرایطی نیست که به دلیل عدم حضور در دادگاه‌ها متضرر شویم و باید صیانت حقوقی از اموال مردم انجام شود.

محبی‌نیا اظهار داشت: برخی از دادگاه‌های بین‌المللی که طرح دعاوی علیه ایران شده است می‌گویند اگر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران بیایند و طرح دعاوی را رد کنند حتی ما حکمی صادر نمی‌کنیم.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس ادامه داد: آقای ظریف باید کل مبالغی که از حقوق ملت ایران برداشت شده و دلایل محکومیت را اعلام کند و آرایی که صادر شده را نیز بیان کند.

وی با تاکید بر اینکه سیاستهای وزارت خارجه هوشمندانه نیست، گفت: سیاست خارجی ما باید همراه با حکمت و مصلحت باشد و برخی از مشکلات اگر مرتفع نمی‌شود باید با اذن ولایت برطرف کنیم.

محبی‌نیا با بیان اینکه بخشی از سوال بنده از وزیر امور خارجه درباره شخصیت حقیقی و حقوقی است، اظهار داشت: براساس قانون اساسی مسئول سیاست خارجی وزیر است و دفتر حقوقی رئیس جمهور نباید بر آن تاثیر بگذارد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس  تصریح کرد: با آقای ظریف پینشهاد می‌کنم با رئیس جمهور صحبتی داشته باشند و فعالیت حقوقی دفتر رئیس جمهوری نیز در وزارات امور خارجه ادغام شود.

محبی‌نیا تصریح کرد: نباید بهانه به دست محاکم بدهیم و عدم حضور بهانه به دست آنها می‌دهد مگر اینکه شورای عالی امنیت ملی در این باره صلاحدیدی داشت باشد.

وی افزود: به ظریف پینشهاد می‌کنم که سفرا را به سمتی بکشانند که نگرانی‌های مجلس را بویژه در حوزه اقتصادی برطرف کنند.

ماجرای شکایت 60 میلیارد دلاری ایران از آمریکا
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه علنی امروز چهارشنبه (4آبان) پارلمان و در جریان پاسخ به سوال جهانبخش محبی نیا نماینده میان دوآب در مجلس درباره اعلام آخرین وضعیت دادخواست مدعیان در محاکم بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران و دفاع مسئولین کشور در این ارتباط گفت: دادگاه‌های آمریکایی به موجب قانونی که در دهه 70 میلادی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده است، شهروندان آمریکایی این مجوز را دارند که علیه اموال و دارایی‌های ایران در هر کشوری که در فهرست به اصطلاح تروریست آمریکا قرار دارد، اقامه دعوا کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه اقدام سیاسی دولت آمریکا در سال 1984 میلادی یعنی در سال 1363 هجری شمسی وارد کردن نام ایران در فهرست کشورهای حامی تروریسم بود و جالب این است که این اقدام به قدری سیاسی بود که در همان سال، ایالات متحده دولت متجاوز صدام حسین را از فهرست کشورهای حامی تروریست خارج کرد و جمهوری اسلامی را در این فهرست قرار داد. که این نشان دهنده میزا سیاسی بودن این اقدام آمریکایی‌هاست.

وزیر امور خارجه افزود: به دنبال قانونی که در دهه 70 شمسی در مجالس ایالات متحده تصویب شد، شهروندان آمریکایی این امکان را پیدا کردند که علیه جمهوری اسلامی ایران در محاکم آمریکا اقامه دعوا کنند و براثر آن دعواها اموالی از جمهوری اسلامی در ایالات متحده را که ادعا می‌کردند به ایران تعلق دارد، مورد تصرف و بلوکه شدن قرار دهند و مانع نقل و انتقال قرار گیرد که مهمترین آن در دو سال قبل با رأی نهایی دیوان عالی آمریکا به این منجر شد که مقداری از اموال ایران که در دولت نهم در یکی از بانکهای آمریکایی سرمایه گذاری شده بود، توقیف شود.

ظریف با اشاره به اقدامات ایران در برابر بلوکه کردن اموال توسط آمریکایی‌ها گفت: ایران در برابر این اقدام در ابتدا با هماهنگی دولت و مجلس، قانون اقدام متقابل را تصویب کرد که تاکنون دوبار بازنگری شده و براساس آن شهروندان ایرانی نیز می‌توانند در دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران علیه اموال آمریکا اقامه دعوا کنند.
وی اظهار داشت: تقریبا تا امروز حدود 60 میلیارد دلار در آمریکا علیه ایران حکم صادر شده و مبلغ مشابهی هم علیه آمریکا در جمهوری اسلامی ایران حکم صادر شده است. 

وزیر امور خارجه با تأکید براینکه جمهوری اسلامی ایران با ابتکار مجلس امکان اقامه دعوا علیه اموال آمریکایی‌ها را فراهم کرده است، گفت: ما این اقدام را پیدا کردیم به طوری که در ایران به 60 میلیارد حکم علیه شهروندان آمریکایی منجر شده است. نهایتا در برابر اقدامی که  دیوان عالی آمریکا علیه اموال جمهوری اسلامی ایران صادر کرده است، ایران نیز با مسئولیت دفتر امور حقوقی بین الملل ریاست جمهوری و با حمایت وزارت خارجه، دعوایی را در دیوان بین المللی دادگستری مطرح کرده که این دعوا در حال پیگیری است و در مرحله تبادل نظر برای صلاحیت رسیدگی به موضوع قرار دارد.

ظریف در پایان خاطرنشان کرد: دادگاه عالی آمریکا هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد و ایران تاکنون نیز موفق شده که مانع اجرای احکام دیوان عالی آمریکا در هیچ کشوری به جز در کشور کانادا شود.

4 شرط برای پذیرش توبه سران فتنه
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز(چهارشنبه 24 آبان) در نطق میان دستور در صحن علنی پارلمان، اظهار داشت:  اعضای کمیسیون امینت ملی در مجلس هشتم در پی فتنه 88 دیداری با رئیس وقت ستاد کل نیروی مسلح آقای فیروزآبادی داشتیم وی در آن جلسه گفت جریان فتنه با اتحادیه اروپا به توافق رسیده و بنا را بر این گذاشته بودند که اگر کار ما که جلو رفت آنجایی که به مشکل برخورد کردیم از شما درخواست کمک می‌کنیم و ناتو حمله نظامی را هم به ایران با حمایت ما می‌تواند انجام دهد.

قدوسی خاطر نشان کرد: حضور سران فتنه در تجمع 30 خرداد 88 با وجود آنکه رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه آن هفته همه را دعوت به مجاری قانونی کرده بودند اعلام جنگ با ولی فقیه و جامعه اسلامی و مصداق محاربه بود.

وی با بیان اینکه توبه سران فتنه با 4 شرط پذیرفته می‌شود، گفت: اتهامات وارد شده به نظام مقدس اسلامی را پس بگیرند، خسارت‌های وارده را جبران کنند، راه خود را از دشمنان جمهوری اسلامی جدا کنند و برای آنچه مرتکب آن شده‌اند آماده مجازات باشند.

وزیر کشور: توزیع امکانات در ساعات اولیه زلزله غرب کشور مناسب نبود
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز صبح ( چهارشنبه 24 آبان) در صحن علنی مجلس گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده غرب کشور تشریح کرد.

وی افزود با بیان اینکه زلزله روز یکشنبه به بزرگی 7.3 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داد و از همان لحظات اول ستاد بحران تشکیل جلسه داد، خاطرنشان کرد: به دلیل بسته بودن جاده‌ها و تاریکی شب امکان انتقال امکانات لازم در ساعت اولیه نبود اما با طلوع آفتاب 19 فروند بالگرد عازم منطقه شدند. 

بیشتر بخوانید:احداث منازل روستایی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه به سپاه واگذار شد
بیشتر بخوانید:روحانی: اگر مردم خانه‌هایشان را بسازند بهتر است

وزیر کشور  گفت: اولویت ما این بود که بتوانیم در گام اول مصدومین و مجروحیت را کاهش بدهیم لذا امکانات ارسالی هلال احمر، سپاه و ارتش بسیج شدند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: شرایط سازماندهی و توزیع امکانات در ساعات اولیه مناسب نبود.

توصیه علی مطهری به دولت
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آبان) قوه مقننه با استناد به ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس طی تذکری گفت: در گزارشی که کمیسیون اصل 90 درباره عدم تدوین آیین‌نامه‌های قوانین از سوی دولت‌ها ارائه شد، اعلام شد که 90 درصد آیین‌نامه‌ها در موعد خودش تدوین نشده است.

وی ادامه داد: سال مالی در سال 96 در حال اتمام است و تنها از 9 آیین‌نامه‌ای که باید در بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه تدوین می‌شد تنها 3 مورد تدوین شده و 6 مورد تهیه نشده است که جای تعجب دارد.
علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: همه نمایندگان وظیفه دارند که این موضوعات را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از آیین‌نامه‌ها که در قوانین اعلام شده متاسفانه به موقع تدوین نمی‌شود و باید دولت در این زمینه فعال‌تر و چابک‌تر باشد.

دولت می‌گوید برنامه ششم را قبول ندارم
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه حرمت امامزاده را متولیش باید نگه دارد، اضافه کرد: دولت قبلی قانون را دور می‌زد و دولت فعلی هم از همان ابتدا گفت که برنامه ششم توسعه را قبول ندارد، پس این چگونه است که مجلس در راس امور است؟

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: البته کمیسیون اصل 90 نمی‌تواند حکم صادر کند و حداکثر می‌تواند نظراتش را اعلام و گزارشی را که ارائه کرده به قوه قضائیه ارجاع دهد.

ترکیب شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی تعیین شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آبان) قوه مقننه در جریان بررسی طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی برای تامین نظر شورای نگهبان موادی از این طرح را اصلاح کردند.

 نمایندگان بند یک ماده 5 این طرح را به شرح زیر و با 159 رای موافق، 5 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان به شرح زیر اصلاح کردند:
شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی به جای نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی تشکیل می‌شود.

همچنین نمایندگان ماده 6 این طرح را با 162 رای موافق، 14 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر به شرح زیر اصلاح کردند:

شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌‌ای و مهارتی به عنوان نهاد ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهور، بدون ایجاد تشکیلاتی جدید با نقش سیاستگذاری در چارچوب اسناد بالادستی، برنامه‌ریزی کلان، تنظیم‌گری، تضمین کیفیت، طراحی و نظارت در اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظارت بر آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی تشکیل می‌شود و اعضای آن به شرح زیر است:

1- معاون اول رئیس جمهور (رئیس شورا)
2- وزیر آموزش و پرورش
3- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
4- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
5- وزیر صنعت، معدن و تجارت
6- وزیر جهاد کشاورزی
7- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
8- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
9- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور
10- دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یک نفر از کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و یک نفر از کمیسیون اجتماعی با تصویب به عنوان ناظر
11- رئیس اتاق تعاون ایران
12- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران
13- رئیس اتاق اصناف ایران بدون حق رای
14- 3 نفر از متخصصین و صاحبنظران در آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی و بازار کار بدون حق رای
در تبصره یک این ماده اصلاحی آمده است: افراد موضوع بند 14 به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی و تصویب اکثریت اعضای دارای حق رای شورای عالی انتخاب و با حکم معاون اول رئیس جمهور برای مدت 4 سال منصوب می‌شوند. انتخاب مجدد آنان بلامانع است.

به گزارش تسنیم، در تبصره 2 این ماده اصلاحی ذکر دشه دبیرخانه شورای مذکور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر و دبیر آن توسط معاون اول رئیس جمهور بدون حق رای منصوب می‌شود.
همچنین در تبصره 3 این ماده اصلاحی آورده شده: سایر وزرا حسب مورد به دعوت رئیس شورا (بدون حق رای) حضور می‌یابند.

 ماده 7 این طرح نیز با 139 رای موافق، 5 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموعع 213 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان به شرح زیر اصلاح شد:

با عنایت به اصلاح ماده 6 که شورای عالی جایگزین نهاد ملی شد در تمام مواد این مصوبه عبارت نهاد ملی به شورای عالی تغییر می‌یابد.

اختلاف‌نظر مجلس و شورای نگهبان درباره وظایف "بسیج" رفع شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آبان) قوه مقننه جهت تامین نظر شورای نگهبان بخش‌هایی از طرح تقویت بسیج مستضعفین را جهت تامین نظر شورای نگهبان با اکثریت آرا تصویب کردند.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس در این جلسه از مجموع 208 نماینده حاضر، با 122 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 17 رأی ممتنع بخش‌هایی ا طرح کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تقئیت بسیج مستضعفین را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

ایراد شورای نگهبان به این طرح این بود که آن را مغایر با اصول 110 و 176 قانون اساسی که به اختیارات رهبری دلالت دارد، دانسته بود، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به نمایندگی از کمیسیون متبوعش اصرار داشت که این طرح برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شود که نمایندگان با آن مخالفت کرده و طبق اصلاحاتی که در ذیل آمده، آن را اصلاح کردند.

درگیری لفظی پزشکیان و کریمی‌قدوسی
در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آبان) قوه مقننه پس از نطق جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی که اشاره‌ای به نطق میان دستور روز دوشنبه مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس داشت و مباحثی درباره فتنه سال 88 بیان کرد، جمعی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به کریمی‌قدوسی اعتراض کردند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: من تنها حدیثی از حضرت علی (ع) می‌گویم و بحث دیگری را مطرح نمی‌کنم.

پس از اظهارات پزشکیان‌، حاجی‌بابایی و محسن کوهکن با قرار گرفتن در مقابل جایگاه هیئت رئیسه به مسعود پزشکیان یادآوری کردند که نمی‌تواند پاسخ اظهارات کریمی قدوسی را بدهد.

مسعود پزشکیان زمانی که با اعتراض نمایندگان مواجه شد گفت: من جوابی نمی‌دهم و آنچه که روز دوشنبه گفته‌ام محکم و مستدل است.

روحانی چند مصوبه مجلس را ابلاغ نکرده است؟
 گزارش کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی درباره «بررسی طرز کار قوه‌مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین مصوب(اعم از دائمی و آزمایشی) و تهیه و تنظیم مقرره و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط» در جلسه علنی امروز(چهارشنبه 24 آبان) پارلمان قرائت شد.

گزارش کمیسیون اصل نودم مجلس را داوود محمدی رئیس این کمیسیون در جلسه علنی مجلس قرائت کرد.
در بخشی از گزارش کمیسیون اصل نودم مجلس که در جلسه علنی پارلمان قرائت شد، آمده است: از 61 فقره قانونی که از ابتدای دوره دهم مجلس شورای اسلامی تا 1396/3/6 از رئیس‌ مجلس به دولت ابلاغ شده، 58 فقره از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ و در روزنامه رسمی منتشر و 3 قانون در پی عدم ابلاغ آنها از سوی رئیس‌جمهور در مهلت قانونی، بعد از محموعا 95 روز تأخیر، پس از ابلاغ از سوی رئیس مجلس در روزنامه رسمی منتشر شده است.

اسامی 8 نماینده‌ای که با تأخیر در جلسه علنی مجلس حاضر شدند
اسامی تأخیرکنندگان آغاز صد‌و‌پنجاه‌و یکمین جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آبان)مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت رئیسه اعلام شد که بر این اساس 8 تن از نمایندگان با تاخیر در جلسه علنی مجلس حاضر شدند.

اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی صبح امروز عبارتند از:
1.علیرضا ابراهیمی 2. ولی داداشی 3. اسد‌الله قره‌خانی 4.محمد‌جواد کاظم‌نسب 5. احمد‌علی کیخواه 6.علی محمد مرادی 7.سید‌راضی نوری 8.نبی‌هزار جریبی
عضو هیئت مجلس اظهار داشت: در جلسه گذشته اسامی محمد نعیم امینی‌فرد، علیم یارمحمدی ، حبیب الله ده مرده، احمد علی کیخواه، نظر افضلی، فرهاد فلاحتی ، محمد باقر عباری عبادی، محمد‌باسط درازهی و امیر حسن‌خانی به عنوان متاخرین اعلام شد،که اصلاح می‌شود.

موضوع جلسه شب‌گذشته امام خامنه‌ای با سران قوا چه بود؟
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از دستور امروز (چهارشنبه 24 آبان) صحن علنی پارلمانی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس که پیش از جلسه علنی برگزار شد گفت: در این جلسه گزارشی راجع به مسائل آسیب‌های اجتماعی و تصمیماتی که در کشور گرفته شده و باید پیگیری شود، بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به جلسه شب گذشته سران قوا و جمعی از مسئولان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این جلسه پیرامون تصمیماتی که باید درباره آسیب‌های اجتماعی به خصوص با عنایت رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار گرفت به طوریکه همه بخش‌های حکومت باید درباره آسیب‌های اجتماعی با عنایت ویژه‌ای این موضوع را پیگیر باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما