شناسهٔ خبر: 22516625 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عضو انگلیسی پارلمان اروپا تصریح کرد

هزینه سرسام آور جورج سوروس برای تضعیف دولت-ملت‌ها

عضو انگلیسی پارلمان اروپا می‌گوید با تحقیق درباره «بنیاد جامعه باز» می‌توانیم شاهد بزرگترین سطح لابی‌گری و ساخت و پاخت سیاسی و بین‌المللی باشیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از یورونیوز، نایجل فاراژ، سیاستمدار انگلیسی که یکی از هواداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است در نشست روز سه شنبه پارلمان اروپا در استراسبورگ، ضمن انتقاد از نفوذ «جورج سوروس» در بروکسل (مقر اتحادیه اروپا)، تأثیرگذاری وی را بر اتحادیه اروپا بی‌اندازه خواند و گفت که با تحقیق درباره «بنیاد جامعه باز» می‌توانیم شاهد بزرگترین سطح لابی‌گری و ساخت و پاخت سیاسی و بین‌المللی باشیم.

نایجل فاراژ، می‌گوید که بنیاد جامعه باز، میلیاردها دلار در اتحادیه اروپا برای تضعیف دولت-ملت‌ها هزینه کرده است. وی می‌گوید: «زمانی که از گریزگاه‌های مالیاتی یا از براندازی سیاسی و تبانی سخن می‌گوییم، به‌نظرم هنوز به‌دنبال این موارد به جای اصلی نگاه نیانداخته‌ایم».

این سیاستمدار انگلیس عضو پارلمان اروپا می‌گوید: «دلیل من این است که جورج سوروس به بنیاد جامعه باز ... 18 میلیارد دلار اهدا کرده است.و نفوذ این بنیاد در اینجا (استراسبورگ و پارلمان اروپا) و بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) فوق العاده زیاد است».

فاراژ می‌گوید که بنیاد جامعه باز در سال گذشته میلادی 42 جلسه با کمیسیون اروپا برگزار کرده است. او می‌افزاید که این بنیاد همچنین فهرستی از دوستان قابل اعتماد خود در اتحادیه اروپا دارد که تعداد آنها بالغ بر 226 نفر است. نایجل فاراژ می‌افزاید که مایل است از این نمایندگان پارلمان اروپا بپرسد که آیا پول و یا کمکی از این میلیاردر (جورج سوروس) دریافت کرده‌اند یا خیر.

نظر شما