شناسهٔ خبر: 22516419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عمل تحسین برانگیز نوید محمدزاده در یک جشنواره

فیلم 'بدون تاریخ، بدون امضاء' ساخته وحید جلیلوند جایزه هیات داوران فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم (FIPRESCI) را در نوزدهمین جشنواره فیلم براتیسلاوا از آن خود کرد؛ جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره نیز به 'نوید محمدزاده' برای بازی در این فیلم اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم براتیسلاوا سه شنبه شب در 'سینما لومیر' (KINO LUMIERE) در پایتخت اسلواکی برگزار شد و با توجه به عدم حضور عوامل فیلم، 'حمیدرضا مدد' معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش (اکردیته در اسلواکی) جوایز این فیلم را دریافت کرد. 

وحید جلیلوند کارگردان فیلم 'بدون تاریخ، بدون امضاء' در یک پیام تصویری ضمن تشکر از داوران و مسئولان جشنواره براتیسلاوا برای فراهم کردن فرصت دیده شدن فیلمش در این جشنواره، گفت: دریافت جایزه از طرف منتقدان همواره بسیار لذت بخش است به دلیل اینکه فیلمساز می داند که از نگاه دقیق و تیزبین منتقد گذشته و فیلمش با تمام جزییات دیده شده است. 

وی در ادامه این پیام تصویری ضبط شده افزود: اگر خوشحالی چندانی در صورت من نیست، عذر من را بپذیرید به دلیل اینکه چند ساعت پیش مطلع شدم تعدادی از هموطنانم در مناطق غربی کشور متاسفانه جان خود را در حادثه زلزله از دست داده اند که برای خانواده های آنها آرزوی صبر کرده و شب خوبی را برای شما آرزو می کنم. 

نوید محمدزاده نیز که جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره را دریافت کرد در پیامی تصویری گفت: برای دومین بار است که این جایزه را می گیرم ؛ دو سال پیش هم این جایزه را برای بازی در فیلم 'ناهید' گرفتم و ممنوم از فستیوال، دبیر فستیوال و هیات محترم داوران. 

وی افزود: وقتی صبح این خبر را شنیدم نمی دانستم خوشحال باشم یا ناراحت زیرا شب قبل در کشورم در منطقه ای که زادگاه من است منطقه ایلام، کرمانشاه و کردستان، زلزله آمد و خیلی از هموطنان و همزبانان من زیر آوار ماندند و کشته شدند. می خواهم این جایزه را به جان باختگان، مال باختگان و بازماندگان این اتفاق تلخ تقدیم کنم. 

نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم براتسلاوا از 9 نوامبر (18 آبان) آغاز شده است و تا روز پنجشنبه 16 نوامبر (25 آبان) ادامه دارد. 

در نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی براتیسلاوا، جایزه بهترین کارگردان به 'سولین یوسف' عراقی برای فیلم 'خانه بدون سقف' محصول آلمان، عراق و قطر تعلق گرفت. 

همچنین جایزه بهترین بازیگر زن به 'لاتیتیا دوش' (Laetitia Dosch) برای بازی در فیلم فرانسوی 'پائولا' (Paula)، جایزه فیلم داستانی به فیلم 'مردان گریه نمی کنند' به کارگردانی 'آلن درلجویچ' (Alen Drljevic) از بوسنی هرزگوین، جایزه بهترین فیلم کوتاه به فیلم 'جزیره ها' از فرانسه به کارگردانی 'یان گونزالز' (Yann Gonzalez) ، جایزه بهترین فیلم مستند به فیلم 'شهاب ها' (Meteors) به کارگردانی 'گورکان کلتک' (Gurcan Keltek) از کشور ترکیه تعلق گرفت. 
در این جشنواره علاوه بر فیلم 'بدون تاریخ، بدون امضا'، فیلم 'ناپدید شدن' به کارگردانی 'علی عسگری' نیز از ایران حضور داشت. فیلم 'بدون تاریخ، بدون امضاء' پیش از این نیز در شهریور ماه سال جاری در بخش مسابقه‌ای افق‌ها در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز موفق به دریافت دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد برای نوید محمدزاده شده بود. فیلم 'ناپدید شدن' نیز به بخش افق ها در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز راه پیدا کرده بود. 

نظر شما