شناسهٔ خبر: 22516329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه: حمایت آمریکا از داعش بار دیگر اثبات شد

صاحب‌خبر -

وزارت دفاع روسیه دیروز (سه شنبه) در بیانیه ای نوشت: ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه پس از آزادسازی شهر بوکمال از اشغال داعش هیچ گونه واکنشی به نقل و انتقالات دسته های تروریست های داعشی در این منطقه نکرد و حتی برای جلوگیری از سرکوبی تروریست ها توسط هواپیماهای روسیه تلاش کرد.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه نوشت: این گونه اقدامات ائتلاف آمریکایی حاکی از آن است که حمله سریع نیروهای سوریه به بوکمال نقشه آمریکا برای ایجاد ساختارهایی برای مدیریت مناطق شرق رودخانه فرات تحت کنترل این کشور را برهم زد.
در بیانیه گفته شده است: بر اساس نقشه آمریکا تروریست های داعشی می باید در بوکمال نقش ساختارهای حکومتی جدید را بازی می کردند و خود را نیروهای دمکراتیک سوریه (کردهای سوریه) معرفی کنند.
وزارت دفاع می گوید: پرچم های نیروهای دمکراتیک سوریه که در شهر بوکمال یافت شده است، چنین نقشه ای را توسط آمریکا اثبات می کند.
روسیه اعلام کرده است: طرف روسی بارها به آمریکا پیشنهاد کرده است به اتفاق یکدیگر به تروریست های داعشی، که با تسلیحات سنگین عقب نشینی می کنند، حمله و آنها را نابود کند اما طرف آمریکایی به این بهانه که تروریست ها تسلیم می شوند و نمی خواهند به نیروهای ارتش سوریه حمله کنند، از این اقدام سر باز می زنند.
وزارت دفاع روسیه پیشتر نیز اعلام کرده بود که حمایت آمریکا از داعش مانع اصلی نابودی این گروه تروریستی شده است.
ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی این وزارتخانه گفت: موفقیت های ارتش سوریه با حمایت نیروی هوافضای روسیه که به آزادی بخش هایی از ساحل رود فرات از گروه تروریستی داعش منجرشده،با نقشه های پنتاگون متضاد است.
بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، کوناشنکوف برای نمونه به اقدام حدود 300 تروریست داعشی برای حمله به ارتفاعات مشرف به منطقه قریتَین در استان حمص در روز 28 سپتامبر (6 مهر) اشاره کرد.
وی افزود: داعشی ها با دهها خودرو به آسانی از مسیر مقرهای پنهانی ارتش سوریه در مناطق بصیری و شیمی عبور کردند. آنها مشخصات سنگرهای نیروهای سوری را که از ارتش آمریکا گرفته بودند، در دست داشتند .
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت: تروریست های داعشی همزمان به واحدهای ارتش سوریه در امتداد جاده دیرالزور-تدمر که از آن تدارکات و کمک های انسانی به شهر دیرالزور ارسال می شود، حمله کردند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اخیرا اعلام کرد: آمریکا در سوریه میهمان ناخوانده است و علیه نیروهای روسی اقدامات تحریک آمیز مرگبار و خطرناک انجام می دهد.
وزارت دفاع روسیه سوم مهرماه هم اعلام کرد: داده ها و تصاویر ماهواره ای بار دیگر همکاری آمریکا با گروه تروریستی داعش در سوریه را اثبات کرد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از بیانیه آن زمان این وزارتخانه گفت: تصاویر ماهواره ای از دیرالزور بین هشتم و 12 سپتامبر (18 تا 21 شهریور ماه) از منطقه دیرالزور سوریه، بار دیگر این واقعیت را اثبات کرد که آمریکا با داعش همکاری می کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: 'نیروهای ویژه آمریکایی در شمال استان دیرالزور شرایط عبور بدون مانع نیروهای دمکراتیک سوریه (نیروهای عمدتا کرد سوریه تحت حمایت آمریکا) را از منطقه تحت کنترل تروریست های داعشی فراهم می کنند.
' در منطقه تحت کنترل داعشی ها در استان دیرالزور شمار زیادی خودروهای نظامی هامر نیروهای ویژه آمریکایی به چشم می خورد که به سوی دیرالزور در شرق ساحل رودخانه فرات در حرکت بودند و با وجود عبور از منطقه تحت کنترل داعش مورد حمله قرار نگرفتند.
' نیروهای آمریکایی در عبور از منطقه هیچ ترسی نداشته و نگهبانی نیز نگماشته بودند که نشان می دهد با گروه تروریستی داعش سازش دارند.
' نیروهای ویژه آمریکایی گروههای مسلح غیرقانونی را برای حمله به مراکز ارتش سوریه تحریک می کنند تا از پیشروی موفق نظامیان سوری به شرق این کشور و شهر دیرالزور جلوگیری کنند، که نمونه بسیار ناخوشایند آن تحریک تروریست های جبهه النصره برای حمله به منطقه ادلب بود که به محاصره (کوتاه مدت) یک دسته از نیروهای روسی منجر شد'.
رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز اواخر شهریورماه درباره همدستی و همکاری پنهان آمریکا با تروریست ها در سوریه سخن گفته بود.
ژنرال سرگئی رودسکوی اظهار کرد: تروریست های جبهه النصره تحت حمایت آمریکا حملات گسترده ای را در شمال غرب سوریه انجام دادند و گروهی از نیروهای ویژه روسی را در منطقه ادلب به محاصره درآوردند.
وی گفت: بر پایه اطلاعات در دست، این حمله را سازمان های اطلاعاتی آمریکا ترتیب داده سازماندهی کردند تا از پیشروی موفق ارتش سوریه در شرق دیرالزور جلوگیری کنند.
اروپام*391**1479
ناشر:حسن سالک رضائی

انتهای پیام /*

نظر شما