شناسهٔ خبر: 22516310 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد خمین خبر داد؛

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب «انسان 250 ساله» در خمین

حجت‌الاسلام «حسن اصغری» از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب «انسان 250 ساله»، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در خمین خبر داد و گفت: این کتاب به مدت یک هفته در اختیار دانشجویان به صورت هدیه قرار گرفته و پس از آن، از موضوعات مربوط به امام رضا (ع)، امام حسن (ع) و پیامبر اکرم (ص) از آن‌ها امتحان گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -
مسابقه بزرگ کتابخوانی در دانشگاه آزاد اسلامی خمین برگزار می شود////چهارشنبهحجت‌الاسلام «حسن اصغری» مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خمین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با بیان این‌که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب «انسان 250 ساله» در خمین برگزار می‌شود، به اهداف برگزاری این مسابقه اشاره کرد و اظهار داشت: نیاز فراوان نسل جوان و دانشجوی کشور به خوراک معنوی مناسب و لزوم پاسخگویی به شبهات دینی مطرح شده از سوی قشر دانشجو، این ضرورت را ایجاد کرد که با برگزاری مسابقه ویژه کتابخوانی بتوانیم مسائل و موضوعات مطرح شده جوانان در حوزه مبانی دینی برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام اصغری گفت: کتاب غنی و ارزشمند «انسان 250 ساله» به بررسی مسائل از زمان پیامبر اکرم (ص) تا زمان فعلی می‌پردازد که با توجه به عمق موضوعات مطرح شده، می‌تواند منبعی به منظور پاسخگویی به مسائل دینی جوانان باشد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خمین تصریح کرد: همواره یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری ترغیب جوانان به مطالعه و افزایش سطح آگاهی و دانش است.

وی افزود: این کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها به ترتیب تاریخی زندگی ائمه اطهار (ع) از دوران پیامبر اعظم (ص) تا دوره امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام، در یک فصل ارائه شده است.

حجت‌الاسلام اصغری ادامه داد: محتوای کتاب «انسان 250 ساله» به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه (ع) است و از این رو، این کتاب بیش از آن که یک کتاب تاریخی صرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه (ع)، نگاهی کل گرایانه به زندگی هر یک معصومین (ع) را با توجه به بستر تاریخی دوره مربوط و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند، ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به معرفی نفرات برگزیده این مسابقه گفت: این کتاب به مدت یک هفته در اختیار دانشجویان به صورت هدیه قرار گرفته و پس از آن، از موضوعات مربوط به امام رضا (ع)، امام حسن (ع) و پیامبر اکرم (ص) امتحان گرفته شده و نفرات برگزیده اعلام می‌شوند و جوایزی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خمین ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، سه نفر در بخش اساتید، سه نفر در بخش کارمندان و 5 نفر از دانشجویان برگزیده جوایز اهدایی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما