شناسهٔ خبر: 22516063 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رمان جدیدی از پیتر کری؛

برنده دو بوکر درباره مالکان واقعی استرالیا نوشت

پیتر کری نویسنده مشهور استرالیایی در کتاب جدیدش به گذشته بومیان استرالیا پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای.بی.سی نیوز،  نویسنده مطرح استرالیایی می‌گوید تا به حال درباره بومیان استرالیایی چیزی ننوشته بود زیرا فکر می‌کرد حق صحبت کردن درباره مسایل نژادی را ندارد.

پیتر کری در رمان جدیدش با عنوان «راهی دور از خانه» شخصیت‌های اصلی‌اش را در مسابقات اتومبیل‌رانی بسیار خشنی که در سراسر کشور امتداد می‌یابد، دنبال کرده است.

اما در عین حال این کتاب به بیان برخی از بخش‌های شرم‌آور و درناک تاریخ استرالیا نیز می‌پردازد.

وی این رمان را با الهام از مسابقه اتومبیل‌رانی نوشته است که در شهر زادگاهش در ویکتوریا برگزار می‌شود.

این نویسنده قصد دارد با این کتاب به مردم کشورش به عنوان یک ملت نگاه کند و معتقد است ملت نیاز به گفتگو دارد و باید به جای واژه مقصر، واژه مسئولیت را به کار برد.

وی در این کتاب تاکید دارد که بومیان استرالیا بخشی از جامعه استرالیا هستند و می‌گوید: همه ما در قبال آنها مسئول هستیم و در برابر تاریخ آنها مسئول هستیم، زیرا این بخشی از گذشته ما نیز هست و سهم ما در تاریخ آنها و همه رنجی که آنها برده‌اند باید تصحیح شود.

«فراموشی» رمان قبلی پیتر کری سه سال پیش منتشر شده بود. او در آن رمان نگاهی شجاعانه به رابطه ناخوشایند و بی‌ثبات استرالیا با ایالات‌متحده داشت.

«راهی دور از خانه» ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷ در ۳۲۰ صفحه از سوی انتشارات هیمش همیلتون، در سه نسخه با جلد سخت، جلد شومیز و نسخه الکترونیک منتشر شده است.

نظر شما